کد خبر 1064223
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
تبانی

آقازاده‌ بیست‌وچند ساله‌ای که مشخص نیست چگونه پورش‌سواری می‌کند و خانه‌ای در قیطریه خریده، رستوران‌داری می‌کند و یک سالن ورزشی هم با سفارش پدرش اجاره کرده است.

به گزارش مشرق، «از کلمه آقازاده خوشم نمی‌آید چون این کلمه برای فاسدان اقتصادی و آنها که از رانت استفاده می‌کنند به‌کار می‌رود، اما من هرگز از رانتی استفاده نکرده‌ام.» این بخشی از صحبت‌های پسر رئیس یکی از فدراسیون‌های ورزشی است که شایعات زیادی درباره استفاده او از رانت‌ها مطرح می‌شد، اما او و پدرش همواره این موضوع را تکذیب می‌کنند. حتی گفته می‌شد برخی عزل‌ونصب‌ها هم به‌دستور این آقازاده انجام می‌شود که البته بسیاری از کارشناسان آن را تایید می‌کنند. آقازاده‌ بیست‌وچند ساله‌ای که مشخص نیست چگونه پورش‌سواری می‌کند و خانه‌ای در قیطریه خریده، رستوران‌داری می‌کند و یک سالن ورزشی هم با سفارش پدرش اجاره کرده است.


نام رستورانش را هم از پدرش گرفت

صحبت درباره این موارد کمی تکراری شده، اما به قول یکی از نزدیکان این آقازاده، «وقتی از رانت استفاده کردی و همچنان هم استفاده می‌کنی ادعا نکن که با تلاش خودت به اینجا رسیدی.» همین ادعا باعث شد ابعاد جدیدتری از ماجرا را از زبان نزدیکانش نقل کنیم. براساس شنیده‌هایمان این فرد که پیش از ورود پدرش به ورزش محبوب، اوضاع مالی چندان مساعدی نداشت با سفارش پدرش یک سالن ورزشی را از یکی از روسای فدراسیون‌ها به مبلغ پایینی اجاره کرده است. هرچند پدرش همواره می‌گوید او در مزایده برنده شده، اما شاهدان می‌گویند این مزایده هرگز برگزار نشد و اگر هم برگزار شده با حضور یک متقاضی بوده است!

بیشتر بخوانید:

سرنوشت ۵۰ پرونده مهم قضایی چهره‌ها و آقازاده‌ها +جدول

 آقازاده معروف که همراه با یکی از بازیکنان تیم ملی رستورانی را تاسیس کرده بود درنهایت با او به اختلاف خورد و بازیکن معروف تیم ملی، سهم این فرد را خرید تا به تنهایی رستوران‌داری کند. آقازاده مذکور هم بیکار ننشست و رستوران دیگری خرید، اما نام آن رستوران انگلیسی بود و مجوزهای مربوطه صادر نمی‌شد، به همین علت پدر او دست به‌کار شد و مجوز را با استفاده از رانت‌هایش برای پسرش گرفت. از ورزش‌های محبوب او یعنی چوگان، موتورسواری و سوارکاری که بگذریم باید به یک موضوع مهم اشاره کنیم که در لابه‌لای اخبار مربوط به موفقیت‌های آن رشته ورزشی گم شده است.


 ماجرای سود یک میلیاردی شرکت آشنا

براساس شنیده‌ها ظاهرا این آقازاده، شرکت یکی از دوستانش به نام «ه.الف» را جهت گرفتن اقدامات مربوط به چاپ و طراحی تبلیغات دور زمین به فدراسیون معرفی و پس از موافقت فدراسیون، این شرکت کار خود را آغاز کرد. اوضاع کسب‌وکار شرکت مذکور رونق داشت به‌طوری‌که منابع حاضر در فدراسیون می‌گویند به‌محض آنکه پولی به حساب فدراسیون وارد می‌شد، چک‌های این شرکت هم پاس می‌شد. وقتی پرسیدیم این مبلغ چقدر بود، گفتند سالانه نزدیک به یک میلیارد تومان. اقدامات این فرد البته وقتی شگفت‌انگیزتر به‌نظر می‌آید که بدانید او تلاش‌هایی برای گرفتن کارهای مربوط به چاپ و طراحی تبلیغات سایر ورزش‌ها هم انجام داد، اما به نتیجه نرسید و فقط فدراسیونی که رئیس آن پدرش بود، سود گزاف را به دوست آقازاده معروف پرداخت می‌کرد. درنهایت با جدایی پدرش از فدراسیون، پای شرکت مذکور از فدراسیون هم بریده شد. البته چند ماه پیش گزارش‌هایی مبنی‌بر تخلفات مالی پدر این فرد هم منتشر شد که براساس شنیده‌هایمان، خردادماه 99 مراجع ذی‌صلاح در این باره بررسی‌های بیشتری خواهد کرد، اما شنیده‌ایم یکی از مواردی که به آن ایراد گرفته شده این است که چرا این شرکت چندین سال وظیفه طراحی و چاپ بنرهای تبلیغاتی دور زمین، LED ها و پارچه‌نوشته‌ها را برعهده داشته و این کار به شرکت‌های دیگری واگذار نشده و یا مذاکره‌ای انجام نشده است.


رانت، عادی شده

تامین لباس از یک فرد در طول سالیان متوالی و گرفتن ویزای خارج از کشور با همکاری همین فرد برای خواهر آقازاده معروف، دخالت در ترکیب تیم ملی و بازگرداندن یک بازیکن مصدوم با همکاری یکی از بازیکن‌ها به تیم ملی و استفاده متعدد از رانت‌های مختلف ازجمله اقداماتی است که آقازاده جنجالی از انجام آنها دریغ نکرده است. همه اینها نیز درحالی است که امثال این آقازاده ادعا می‌کنند اصلا از رانت استفاده نمی‌کنند!

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    41 0
    اینا رو چرا تلویزیون با شناسنامه وریز ریز اطلاعات به مردم معرفی نمی کنه؟ بعد می گید چرا مردم ناراضی هستن و ازتون رویگردان شدن و بی بی سی می بینن، خب معلومه تنفر پیدا می کنن.. مرده شور صدا و سیما رو ببرن.. لعنت خدا و خلق خدا بر هر مسئولی که این کارها رو می کنه و صد برابرش بر اون مسئولانی که با اینا مدارا می کنن
    • سن پطرزبورغ IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      3 14
      یه شب بفرستیدش زندان این عزیز جونی را، تا زان پس به استخر نگوید استخر، بلکه بگوید استلخ
    • مظلوم IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      6 0
      این ازگل بی ....... اسم و فامیل نداره
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    39 8
    نام این جانور؟
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      0 6
      ب.ز
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      0 0
      D;
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    23 14
    حالو کی بود ؟ اسمش چی بود؟ پرا شفاف با مردم حرف نمیزنید رسانه شفاف نباشه رسانه نیست
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    18 11
    ایناپول نفت معدن های ملت بدبختن ک زباله گردی بکنندنمیببندولی وام های مااسم هفت جدمونومیگن
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    25 0
    شما که سند و مدرک دارید چرا اسم نمی برید.؟ اگه میترسید چرا کلا مطرحش میکنید اگرم نمیترسید اسمش رو بگید؟؟ اسامی فاسدانی که به دولت ها می چسبند رو راحت میگین از برادر روحانی بگیر تا مشاییی و احمدی نژاد. چن ورزشکار و مربوط به ورزشی ها میشه نباید بیان بشه؟ بگید بذارید مردم بدونن چه جانورهایی به بیت المال چسبیدن.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    11 3
    غصه مان گرفت. نه به مال ش بلکه به وضع کشورمان
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    9 2
    در کشوری که نهایت تخریب ویلای غیر مجاز یک دخترخانم آقازاده در لواسان، چهارتا تیغه و چند متر دیوار باشه! چه انتظاری میرود
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    17 0
    چاقو که دسته اش را نمی بره
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    8 21
    متاسفانه کلمه آقازاده را برای افراد ناپاک و فاسد به کار می برند و لی در کل آقا فقط مرتضی علی است و آقازادگان همان امام حسن ع و امام حسین ع هستند و بس
  • حسين DE ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    7 11
    مشرق جان شفافيت يعنى اينكه گزارشهائى در اين زمينه بايد با نام و مشخصات كامل اين غارتگران بيت المال همراه شود تا مردم در جريان قرار گيرند، اگر محضورات حقوقى نداريد لطفاً نام اين گانگسترها را منتشر كنيد، اين بخشى از رسالت رسانه اى شماست. با احترام
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    15 1
    چه ارزشی داشت؟ نکنه پسر ریس اسبق فدراسیوین فوتباله .اونکه ادعا میکرد چون اقا زاده هست باید به اینجا میرسیده. بعد میگین چرا ملت از کشور فرار میکنه .
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    6 0
    مشرق عزیز ایتها دزد زاده هستند بخاطر لقمه های حرام دزدی اختلاص آغشته به خون اشک مردم مصتضعف وکودکان یتیم ووووووووکو که خانواده هایشان به آنها داده اند آقازاده فقط شهدا هستند علی اکبر حضرت قاسم ع جعفر طیار حضرت عباس ع می باشند نه یک مشت حیوانات دوپا دزد حرام لقمه از خدابی خبر همانند فرزندان ابوسفیان زبیر که این دزد راده ها به همراه پدران و مادرانشان از همین نسل هستند یعنی زبیر فرزندانش
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 12
    پورش نه پورشه. خود کمپانی فیلم ساخته تلفظ را یاد میده. تکرار کن یاد میگیری ...پورش نه بلکه پورشه
  • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 0
    متاسفانه رانتخواری تو مملکت ما عادی شده و کسی هم خودش رو درگیر این قضایا نمیکنه مگه اینکه تسویه حساب باشه وگرنه وقتی اسم برادر رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و دختر فلان وزیر تو رسانه ها بازتاب زیادی داده میشه و رئیس پیشین قوه قضائیه میگه سینه من مخزن الاسراره.ایشون که دیگه عددی نیستنداینا همش بازی تبلیغاتیه برای حذف یا فشار به رقبا
  • هموطن IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 0
    اسم این دزد بی پدر ومادر چیه
  • علــی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    شما رسانه‌ها شرعاً و عرفاً و اخلاقاً مسئولید که هر مطلب و موضوع اینچنینی که موجب ناامیدی و فشار روحی روانی به جامعه میشه‌رو با رعیت دقیق واقعی بودن موضوع و تکیه بر مستندات لازم... افشا و تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنیــد.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 0
    مشرق وقتی درباره یه اشغال حرف میزنی اسم منحوسش رو هم بگو تا بقیه زیر سوال نرند
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 1
    ماشاالله به نظام!!!
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    واقعا که مرده شور صدا وسیما را ببره یه مشت ادم عقده ای که خودشونم ادمای عوضی اند! فقط امیدمون به نماینده گان مجلس اینده است وبس دلمون ازصدا وسیما خون است!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس