کد خبر 1064038
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
نفت نمایه

شیوع ویروس کرونا، و کاهش شدید تقاضای نفت در بازار جهانی، باعث شده است که شرکت‌های نفتی و کارگزاران به سمت ذخیره سازی هر چه بیشتر نفت روی بیاورند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ارزیابی‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر ۱۶۰ میلیون بشکه نفت، توسط شرکت‌ها و واسطه‌های نفتی، به صورت شناور، در جهان ذخیره شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

صنعت نفت جهان در خطر ورشکستگی

کاهش شدید تقاضا، در بازار جهانی، ناشی از شیوع ویروس کرونا، و کاهش شدید مصرف سوخت خودرو و هواپیما، باعث شده است که بسیاری از طرف‌های دخیل در بازار جهانی نفت، با امید به بالا رفتن تقاضا پس از فروکش کردن بحران کرونا، به سمت ذخیره سازی هر چه بیشتر نفت، روی بیاورند.

این شرکت‌ها حالا از هر فضایی برای ذخیره کردن نفت حتی در نفتکش‌ها و به صورت شناور، استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۰۹ بیش از صد میلیون بشکه نفت، به صورت شناور در جهان ذخیره شده بود و حالا این رقم، با رسیدن به ۱۶۰ میلیون بشکه طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

ارزیابی کنونی حدود دو برابر ارزیابی است که دو هفته پیش، انجام شده بود.

در ماه فوریه، ۱۰ نفتکش بزرگ، با ظرفیتی حدود ۲ میلیون بشکه نفت، برای ذخیره سازی به صورت شناور اجاره شده بودند.

 این رقم در ابتدای ماه آوریل، به ۲۵ تا ۴۰ فروند رسیده و هم اکنون به ۶۰ کشتی افزایش یافته است که بخش قابل توجهی از این کشتی‌ها در نزدیکی سواحل آمریکا و سنگاپور لنگر انداختند.

ارزیابی‌ها حاکی از آن که میزان ذخیره سازی نفت در این نفتکش‌ها به دو برابر افزایش یافته و به رقم ۳۵۰ هزار بشکه در روز، رسیده است.

با توجه به آنکه شرکت‌ها و واسطه‌های نفتی، به امید بهبود اوضاع و افزایش تقاضای نفت، پس از بحران شیوع کرونا، نشسته‌اند آنها حتی به سمت اجاره نفتکش‌های کوچک نیز،‌ روی آورده‌اند.

ممکن است در ماه‌های آینده، شاهد حتی چند برابر شدن تعداد نفتکش‌های اجاره شده برای ذخیره کردن نفت، توسط شرکت‌ها باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس