کد خبر 1063939
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

دنیای بازی‌های رایانه‌ای همیشه با شگفتی‌هایی همراه بوده است. اگر طرفدار بازی باشید، حتما هر سال با انتشار بازی‌های جدید با عناوینی روبه‌رو شده‌اید که از نظر داستان، گیم‌پلی، ساخت، جذابیت، هیجان و... شما را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

به‌هرحال چه طرفدار بازی اندروید و iOS باشید؛ چه بازی‌های PC و کنسول‌ها را ترجیح بدهید؛ همیشه یک بازی هست که بخواهید به دوستان‌تان معرفی‌اش کنید و با شور و ذوق از تجربه‌ و حس‌وحالتان برای آن‌ها تعریف کنید. اگر تا انتهای این یادداشت معرفی بازی با ما همراه باشید، با 5 بازی خاص و ناب آشنا خواهید شد که می‌توانند شگفت‌زنده‌تان کنند. این بازی‌ها انتخاب حرفه‌ای‌ها هستند و اگر شما هم خوره بازی‌های کامپیوتری باشید، حتما آن‌ها را انجام داده‌اید؛ و یا حداقل نام و تعریف‌شان را شنیده‌اید.

برویم سراغ معرفی بازی‌ها؟!

پیش از شروع به این نکته هم باید اشاره کنیم که با آسان‌تر شدن دسترسی به اینترنت پرسرعت، بازی آنلاین هم هم‌پای بازی آفلاین محبوبیت یافته و گاه نیز از آن پیشی گرفته است. این‌روزها دیگر بهترین بازی‌ها را باید آنلاین انجام داد و از این تجربه لذت برد. پس ما این‌جا بدون توجه به آنلاین یا آفلاین بودن به معرفی بازی‌ها خواهیم پرداخت.

و این 5 بازی شگفت‌انگیز

اگر آماده‌اید برویم سراغ بازی‌ها! خیالتان راحت؛ ما در انتخاب و معرفی بازی‌ها آن‌قدر سخت‌گیری به‌خرج داده‌ایم که شما دست خالی از این‌جا برنگردید! پس لطفا تا انتهای مطلب همراه ما بمانید و بازی موردعلاقه‌ بعدی‌تان را انتخاب کنید.

با بازی Plague Inc دنیا را از شر انسان‌ها نجات دهید

بازی Plague Inc یک بازی جدید نیست؛ اما شیوع ویروس کرونا و جهان‌گیری آن باعث شده دوباره نام این بازی بر سر زبان‌ها بیفتد و بازیکن‌های بسیاری زمان خود را صرف نابودی نسل بشر کنند! این بازی اولین بار در سال 2012 توسط یک کمپانی بازی‌سازی مستقل به نام Ndemic Creations تولید و عرضه شد. بازی Plague Inc چه در اپ استور و چه در گوگل پلی امتیازهای بالایی کسب کرده و توانسته مورد توجه گیمرهای موبایلی قرار بگیرد.

این بازی استراتژیک علاوه‌بر اندروید و iOS در ویندوزفون و کامپیوترهای ویندوزی هم قابل دسترسی و بازی است. داستان بازی Plague Inc از این قرار است که شما باید با تولید یک ویروس کشنده، نسل انسان‌ها را نابود کنید. در این بازی شما باید آینده‌نگری و استراتژی داشته باشید تا بتوانید در هر حمله تعداد بیش‌تری را به ویروس‌تان آلوده کنید. نسخه جدید این بازی هیجان‌انگیز Rebel Inc: Escalation نام دارد و توانسته بیش از 100 میلیون بازیکن را از سال 2019 به خود جذب کند.

با Splice مغزتان را قلقلک دهید

خاطرجمع باشید که Splice یک بازی فکری معمولی نیست. این بازی توسط کمپانی بازی‌سازی مستقل Cipher Prime در سال 2012 عرضه شده و از آن زمان توانسته مغزهای زیادی را درگیر کند! این بازی برای PS4، iOS، ویندوز، مک، لینوکس و... در دسترس است. از ویژگی‌های خاص بازی Splice موسیقی پیانوی آرامش‌بخش آن و گرافیک جذابش است. اما این عناصر نباید شما را فریب بدهند؛ چون قرار است مغزتان خسته شود! شما در این بازی باید حرکت‌ها را پیش‌بینی کنید، سلول‌ها را بشکافید و آن‌ها را در طرح کلی بازی جای بدهید.

خودتان را آماده کنید که بازی Splice با ده‌ها مرحله متفاوت خود می‌خواهد زمان زیادی را از شما بگیرد. یادگیری مراحل و نحوه انجام بازی به آسانی بازی‌های فکری دیگر نیست و تمرکز بالایی را می‌طلبد. توضیح دیگر کافی‌ست؛ خودتان باید وارد دنیای علمی این بازی فکری شوید و تجربه‌اش کنید.

بازی ویدیویی خودتان را بسازید

اگر تابه‌حال نام بازی Game Dev Tycoon را نشنیده‌اید، مطمئن باشید که یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز را از دست داده‌اید. این بازی توسط کمپانی کوچک Greenheart Games عرضه و با بازخورد بسیار مثبت گیمرها و منتقدان مواجه شده است. امتیاز این بازی در گوگل پلی 4.8 از 5 و در استیم 10 از 10 است. پس مشخص است که چرا این بازی را در فهرست بازی‌های شگفت‌انگیزمان آورده‌ایم.

Game Dev Tycoon یک بازی شبیه‌ساز تک‌نفره است و برای اندروید، آی‌اواس، ویندوز، مکینتاش و لینوکس عرضه شده است. شما در این بازی باید کسب‌وکار خود را توسعه داده و بازی‌های رایانه‌ای بسازید. در آغاز شما با یک کامپیوتر در اتاق‌خواب‌تان شروع می‌کنید و اگر خم و چم بازی دست‌تان بیاید، به‌زودی یک امپراطوری رایانه‌ای تشکیل می‌دهید.

در بازی A Plague Tale: Innocence برای بقا خواهید جنگید

موش‌های طاعون‌زده و گروه‌های تندروی تفتیش عقاید بر سر راه آمیسیا قرار گرفته‌اند و او باید از برادر کوچکش، هوگو، محافظت کند. این بازی اکشن و ماجراجویانه شما را به دنیایی ترسناک و دلهره‌آور وارد می‌کند. در این دنیای طاعونی شما هم می‌توانید نقش آمیسیا را برعهده بگیرید و هم هوگو را. اما پیشنهاد ما این است که با شخصیت آمیسیا بازی را انجام دهید و در مواقع لزوم از هوگو کمک بگیرید.

این بازی در سال 2019 برای کامپیوتر، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شد و توانست نقدهای مثبتی از کاربران دریافت کند. بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای تجربه این بازی را به دیگران توصیه می‌کنند. اگر از حل پازل و معما لذت می‌برید و از فضای دلهره‌آور نمی‌ترسید، بازی A Plague Tale: Innocence مخصوص شماست.

منتظر کیانو ریوز باشید

چندماه بیش‌تر تا اکران بازی Cyberpunk 2077 نمانده است. همان‌طور که حتما شنیده‌اید، نقش اول این بازی را هنرپیشه محبوب سینما، کیانو ریوز، برعهده خواهد داشت. زمان رسمی عرضه این بازی 17 سپتامبر 2020 اعلام شده؛ که با 27 شهریور 1399 مصادف است. کمپانی CD Projekt این بازی را برای PS4، گوگل استادیا، ایکس باکس وان، و ویندوز مایکروسافت عرضه خواهد کرد.

شاید جالب باشد که بدانید بیش از 500 نفر در پروژه ساخت این بازی مشغول هستند. پس ارزشش را دارد که تا شهریور منتظر بمانیم تا از تجربه این بازی لذت ببریم.

5 بازی معرفی‌شده در یک نگاه

• بازی استراتژیک Plague Inc (تلاش برای نابودی نسل بشر!)

• بازی فکری و علمی Splice (آزمودن قدرت مغز و به چالش کشیدن ذهن)

• بازی شبیه‌سازی Game Dev Tycoon (بازی برای بازی‌سازی!)

• بازی اکشن و ماجراجویی A Plague Tale: Innocence (فرار از طاعون و زنده ماندن در میان ذهن‌های طاعون‌زده)

• بازی نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077 (لذت هم‌بازی‌شدن با کیانو ریوز!)

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس