کد خبر 1063925
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
پیرلو

برخی از بازیکنان به صورت بازیکن آزاد به تیم دیگری پیوستند و در آنجا درخشیدند.

به گزارش مشرق، انتقال های میلیونی همیشه در فصل نقل و انتقالات دیده می شود اما برخی از جابجایی ها بدون هیچ هزینه ای انجام می شود. در ادامه به ۱۰ انتقال مجانی که جزو بهترین خریدهای تاریخ فوتبال به حساب می آیند اشاره می شود.

روبرت لواندوفسکی به بایرن مونیخ

مهاجم لهستانی در دورتموند شروع به افت کرد و در سال ۲۰۱۳ مدیربرنامه اش اعلام کرد قراردادش را تمدید نخواهد کرد. یک سال بعد لواندوفسکی به بایرن مونیخ پیوست و توانست بهترین سطح خود را در این تیم به نمایش بگذارد. او در ۲۷۵ بازی ۲۳۰ گل به ثمر رساند و چهار بار بهترین گلزن بوندسلیگا شد. همچنین یکی از مهره های اصلی تیمش برای قهرمانی پنج دوره اخیر بوندسلیگا بود.

آندرا پیرلو به یوونتوس

یک آسیب دیدگی در فصل ۱۱-۲۰۱۰ موجب شد فان بومل جایگاه هافبک ایتالیایی را در میانه میدان تیم میلان بگیرد. شرایط پیرلو دیگر مانند گذشته نبود و تیم ایتالیایی تنها برای یک فصل پیشنهاد تمدید به این بازیکن داد. هافبک ملی پوش تصمیم گرفت مسیر دیگری را انتخاب کند و با پیراهن یوونتوس در میادین حاضر شد. جانلوئیجی بوفون اعلام کرد که او "انتقال قرن" بود. پیرلو با کسب چهار اسکودتو به اسطوره تیم تورینی تبدیل شد. همچنین پیش از رفتن به لیگ MLS در سال ۲۰۱۵ سه بار فاتح جام حذفی ایتالیا شد.

سول کمپل به آرسنال

مدافع انگلیسی که کاپیتان تاتنهام بود پس از ۱۲ سال تصمیم گرفت باشگاه خود را ترک کند. او پس از پایان قراردادش در سال ۲۰۰۱ به آرسنال پیوست و به یک مهره کلیدی در تیم آرسن ونگر تبدیل شد. آرسنال در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در انگلیس می درخشید.

لوییس انریکه به بارسلونا

هافبک اسپانیایی رئال مادرید را ترک کرد و به بارسلونا پیوست. انریکه در سال ۱۹۹۶ به صورت بازیکن آزاد از تیم مادریدی جدا شد و دوران درخشانی را در تیم کاتالانی گذراند. با پیراهن آبی اناری ها دو لالیگا، دو کوپا دل ری، یک سوپرجام اسپانیا، یک جام برندگان و یک سوپرجام اروپا را فتح کرد. همچنین به عنوان سرمربی بارسلونا در سال ۲۰۱۵ سه گانه را فتح کرد.

روبرتو باجو به بولونیا و برشا

مهاجم ایتالیایی یکی از بازیکنان این فهرست است که دو بار به عنوان بازیکن آزاد قرارداد امضا کرد. او در این شرایط از میلان و اینتر به بولونیا و برشا پیوست. در هیچ یک از تیم های بزرگ شهر میلان راحت نبود و پس از ترک این تیم ها بهترین سطح خود را به نمایش گذاشت. در تنها فصل خود در بولونیا ۲۲ گل به ثمر رساند و در برشا پیش از بازنشستگی اش در چهار فصل ۴۶ بار گلزنی کرد.

استیو مک منمن به رئال مادرید

هافبک انگلیسی در سال ۱۹۹۸ پس از پایان قراردادش با لیورپول به صورت بازیکن آزاد به رئال مادرید پیوست. او ۹ سال در تیم انگلیسی ماند که خیلی بازی هایش به چشم نیامد. با این حال در سانتیاگو برنابئو به خاطر عملکردش به یک بازیکن محبوب تبدیل شد و توانست فاتح دو جام در لالیگا، دو لیگ قهرمانان اروپا، دو سوپرجام اسپانیا، یک سوپرجام اروپا و یک جام جهانی باشگاه‌ها شود.

رود گولیت به چلسی

بازیکن هلندی که در سال ۱۹۸۷ برنده توپ طلا شده بود میلان را ترک و با چلسی قرارداد امضا کرد. تیمش در فصل نخست هیچ عنوانی کسب نکرد. کمی طول کشید تا خود را با فوتبال انگلیس وفق دهد. او در نهایت به بازیکن - مربی در این تیم تبدیل شد.

هنریک لارسن به بارسلونا

مهاجم سوئدی در سال ۲۰۰۴ تصمیم گرفت سلتیک را ترک کند و برای تیم دیگری بازی کند. مقصد بعدی اش بارسلونا بود و دو فصل با پیراهن آبی اناری ها بازی کرد. فصل نخست را به خاطر آسیب دیدگی رباط صلیبی به سختی گذراند. با این حال در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۶ تعیین کننده ظاهر شد.

جیمز میلنر به لیورپول

هافبک انگلیسی در دوران حضورش در منچسترسیتی بازیکن مهمی محسوب می شد اما در سال ۲۰۱۵ به صورت بازیکن آزاد به لیورپول پیوست. میلنر همیشه بازیکن غیرقابل جایگزینی نبوده اما تاثیر و تعهد خود را در میدان نشان داده است. او توانست با این تیم فاتح لیگ قهرمانان شود.

استبان کامبیاسو به اینتر و لسترسیتی

هافبک آرژانتینی دو بار به صورت بازیکن آزاد قرارداد امضا کرد. ابتدا رئال مادرید قراردادش را تمدید نکرد و اینتر از این فرصت بهره برد تا در سال ۲۰۰۴ بازیکن جدید این تیم لقب بگیرد. کامبیاسو یکی از مهره های کلیدی تیمش در فتح پنج اسکودتو و سه گانه بود. پس از آن دوباره به صورت بازیکن آزاد به لسترسیتی پیوست. او توانست تیمش را از سقوط نجات دهد. یک سال بعد لستر فاتح لیگ برتر شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس