کد خبر 1063200
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
برگزاری کنسرت با وجود کرونا

جشنواره کن که مطمئنا معتبرترین جشنواره فیلم در جهان است، فعلا برگزار نمی‌شود.

به گزارش مشرق، اخیرا اعلام شد که تاریخ اکران انیمیشن سینمایی «روح»، آخرین فیلم استودیو انیمیشن پیکسار (PIXAR Animation Studios) به خاطر شیوع ویروس کرونا از ماه ژوئن به ماه نوامبر تغییر خواهد کرد. به عبارتی اکران این فیلم پنج ماه به تعویق افتاده است.


همه‌گیری بیماری کووید19 یا همان ویروس کرونا که برای اولین‌بار در ماه دسامبر 2019 در چین شایع شد، به سرعت بخش‌هایی مانند بهداشت عمومی، بازرگانی، گردشگری و ... را تحت تاثیر قرار داد. گرچه پیامدهای حاصل از این بحران سلامت برای صنعت سرگرمی در مقایسه با تهدید آشکار آن برای حیات انسان‎ها کمتر است، اما نمی‎توان آثار آشکار و موج رکود در فعالیت‌های کسانی را که در سراسر جهان به کار تامین سرگرمی مردم از طریق هنر مشغول بوده‌اند، نادیده گرفت. این رکود در سینما و موسیقی بسیار مشهود است.


چین، آغازگر لغوها و تعطیلی‌ها


پس از اینکه ویروس کرونا در چین بحران آفرید، سینماهای آن کشور بلافاصله تعطیل شدند و اکران‌های اصلی به حالت تعلیق درآمد. این در حالی است که سینما در چین صنعت پرسودی است و به لحاظ اقتصادی اهمیت زیادی در آن کشور دارد. کمی پس از آن و با گسترده شدن کرونا در دنیا، کشورهای دیگری نیز خود را ناگزیر دیدند که سینماهای‌شان را تعطیل کنند. نمونه آن هالیوود است که در برابر این مشکل بی‎سابقه چاره‌ای جز عمل کردن بر اساس تجربه‌های مشابه دیگر کشورها نمی‌بیند. بالطبع این وضعیت در روزها و هفته‌های آینده بر میزان تعطیلی‌ها در عرصه‌های هنر-صنعت و سرگرمی‌هایی که پیش‌تر وجود داشت، خواهد افزود.


این بیماری همه‌گیر اما فقط تولید و اکران فیلم‌ها را تحت تاثیر قرار نداد، بلکه جشنواره‌های فیلم و کمپانی‌های پخش فیلم را هم در بر گرفت. علاوه بر آن کنسرت‌ها در سراسر جهان به تعویق افتاده یا لغو شدند و برنامه اجرای تئاترها به کلی منتفی شد. بی‌شک خسارت‌های مالی ناشی از این وضعیت تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها متوجه استودیوها، کمپانی‌های فیلمسازی، سرمایه‌گذاران تئاتر و عرصه‌های دیگر هنری خواهد بود. بنا به آنچه اعلام شده، تئاتر برادوی حداقل تا ژوئن و احتمالا طولانی‌تر به تعویق خواهد افتاد.


لغو کنسرت‌های K-pop و تعطیلی‌های ناگزیر سرگرمی در کره


از گروه‌های مشهور موسیقی دنیا که کنسرت‌های‌شان را لغو کردند، یکی گروه محبوب کی-پاپ (K-pop) بود. این گروه که‌ آوازه‌ای جهانی دارد، یک‌سری از کنسرت‌های برنامه‌ریزی خود در سئول را لغو که از آن جمله می‌توان به برنامه‌هایی اشاره کرد که قرار بود این هفته و هفته گذشته در روزهای 11، 12، 18 و 19 آوریل در ورزشگاه المپیک سئول اجرا شود. مدیر گروه کی- پاپ سلامتی و ایمنی موسیقیدان‌ها و اعضای گروه و نیز شرکت‌کنندگان به کنسرت را دلیل برگزار نشدن آن اعلام کرد. این در حالی است که دویست هزار هوادار منتظر شرکت در این کنسرت‌ها بودند. گروه‌های دیگری نیز در کره دچار چنین وضعیتی شده‌اند که از آن میان می‌توان به گروه معروف وینر (Winner) اشاره کرد. ورایتی اعلام کرده که درآمد گیشه در کره جنوبی تنها در ژانویه سال 2020 نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

در سریال «مانکن» اراده جنسی و جسمی قابل خرید و فروش است/ استخدام لشکر چشم‌آبی‌ها برای مانکن شدن! +عکس


امریکا و لغوهای پی در پی


در تاریخ 6 مارس 2020 در شهر آستین مرکز ایالت تگزاس در جنوب امریکا، وضعیت موجود فاجعه‌بار اعلام اجتماعات عمومی و رویدادهای مربوط به حوزه سرگرمی لغو شد. آینده نزدیک شدند. قابل توجه‌ترین این موارد، کنسل شدن جشنواره southt است. southt جشنواره مهمی است در حوزه موسیقی، فیلم، تلویزیون و فناوری که علاوه بر جنبه فرهنگی و هنری، بازوی مهم اقتصادی شهر آستین هم محسوب می‎شود.اطلاعیه‌ای از سوی شرکت‌های بزرگ از جمله نتفلیکس، اپل، آمازون، وارنر مدیا، فیس‌بوک، توییتر و ... منتشر شد مبنی بر اینکه پنل‌ها و نمایش‌ها تا اطلاع ثانوی لغو خواهد شد. برگزارکنندگان رویدادها اعلام کردند که یک‌سوم از کارمندان خود را به خاطر وضعیتی که آنها آن را «ناگزیر و دلهره‌آور» خوانده بودند، اخراج کرده‌اند.


کنفرانس کامیک (Con Emerald City) در منطقه امرالد در شهرستان سن ماتئو، کالیفرنیا از دیگر رویدادهایی است که به تعویق افتاد. نهاد سازمان‌دهنده این رویداد که در نوع خود بزرگ‌ترین کنوانسیون در سیاتل و واشنگتن محسوب می‎شود در تاریخ 6 مارس اعلام کرد که این رویداد را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته و حداقل تا تابستان امسال برگزار نخواهد کرد. قرار بود این کنفرانس از 12 تا 16 مارس اجرا شود. وب‌سایت کنفرانس به نقل از ریدپاپ، از برگزارکنندگان کنفرانس اعلام کرد: «ما هر کاری توانستیم کردیم که این رویداد را طبق برنامه که ریخته شده بود برگزار کنیم، اما در نهایت از راهنمایی‌های مسوولان بهداشت عمومی محلی پیروی کردیم که به تعویق انداختن همایش‌ها و رویدادهای جمعی را توصیه کرده‌اند.»
 

لغو کن و تعطیلی فیلم‌های سونی


جشنواره کن که مطمئنا معتبرترین جشنواره فیلم در جهان است، فعلا برگزار نمی‌شود. در پی اطلاعیه برگزارکنندگان این جشنواره در 19 مارس این تعویق دست‌کم تا اواخر ژوئن یا حتی اوایل جولای ادامه خواهد داشت. این جشنواره قرار بود از 12 تا 23 ماه مه ‌برگزار شود.کمپانی سونی هم تقریبا تمام فیلم‌های خود را تا سال 2021 به تاخیر می‌اندازد. در تاریخ 30 مارس، سونی اعلام کرد تقریبا تمام فیلم‌های تابستانی تابستان خود را تا اواخر سال 2020 یا اوایل سال 2021 به تعویق می‌اندازد.

منبع: اعتماد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس