کد خبر 1063022
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
نشست نقد و بررسی کتاب صد روسی - فرهنگسرای رسانه

یزدانیار عزیز از آن رزمنده های باحال و غیرقابل پیش بینی و شر و شور جبهه بوده که در بیان خاطرات و پراندن تیکه های بامزه و ترسیم صحنه ها و حالات رزمندگان و... جسارت و صراحت و رگ گویی او کاملا مشهود است.

به گزارش مشرق،‌ حسن مجیدیان از فعالان حوزه فرهنگ و کتاب در متنی کوتاه درباره کتاب صد روسی که شامل خاطرات جانباز عبدالعلی یزدانیار است،‌ نوشت:

کتاب سبک و خوش خوان صد روسی را دو سه روزه خواندم. کار روان و صمیمی آقای میثم رشیدی مهرآبادی و ثبت خاطرات شیرین جانباز و رزمنده ی عزیز آقای یزدانیار. زبان روایت ،ساده و صمیمی و بدون پیچ و اطنابها و فخرفرو شی های ادبی است و خاطرات هم شنیدنی و باورکردنی.

کتاب آدم را می برد به سختی های جنگ. به دلهره ها. به مظلومیت و صفای رزمنده ها و... . با این کتاب هم خندیدم و هم نم اشکی بر چشمانم آمد. آقای یزدانیار عزیز از آن رزمنده های باحال و غیرقابل پیش بینی و شر و شور جبهه بوده که در بیان خاطرات و پراندن تیکه های بامزه و ترسیم صحنه ها و حالات رزمندگان و... جسارت و صراحت و رگ گویی او کاملا مشهود است. فرم روایت با وجود فاصله و جابجایی زمانی خاطرات ، یک دست است و سکته و خلل ندارد. نویسنده خودش را و قلمش را به رخ نکشیده.

از خوبی محتوا و طرز بیان که بگذریم، متاسفانه شکل و شمایل کتاب دل چسب و زیبا نیست. سر و شکل درست و درمان به کتاب دادن از ضروریات کار است که برای مخاطب هم بسیار مهم است. در دنیای عجیب و پیچیده ی امروز که محتویات فاسد و آلوده را در بسته بندی جذاب و شمایل قشنگ، به خورد مخاطب میدهند چرا باید صد روسی را این طور به دست مخاطب بدهند؟ این جفا در حق کتاب و راوی و نویسنده و مخاطب نیست؟ می شد که ناشر سلیقه به خرج می داد و این مهم را از قلم نمی انداخت! کاش در چاپ های بعدی این نقیصه جبران شود.

از آثار دیگر آقای رشیدی عزیز میتوان به این ها اشاره کرد: مثل باران.حاجی فیروز.معلم شهر.خیابان تبریز.شنبه ی پرماجرا و... خواندن کتاب های ایشان را از دست ندهید...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    4 1
    کتاب رو از کجا تهیه کنیم؟
  • رضا مولایی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    4 0
    از انتشارات شهید کاظمی بخرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس