کد خبر 1062905
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
روحانی نمایه

رئیس جمهور به مهندس "بیژن زنگنه" وزیر نفت دستور داد که به روند پیشبرد برنامه ها و سیاستهای افزایش تولید فرآورده های نفتی و جلوگیری از خام فروشی نفت، بیش از پیش شتاب دهد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در این گفت و گو اظهارداشت: با توجه به برنامه های اقتصادی دولت در یکسال اخیر و تحقق پیشبرد این برنامه ها بدون اتکاء بودجه کشور به درآمدهای نفتی که برای نخستین بار در تاریخ کشور تجربه شد، این فرصت بسیار مغتنم فراهم شده تا بتوانیم هر چه بیشتر از خام فروشی نفت نیز فاصله بگیریم.

بیشتر بخوانید:

زمان عرضه نفت خام در بورس

رئیس جمهور با اشاره به نوسات شدید در بازار جهانی نفت و کاهش بهای آن، گفت: شتاب دادن به برنامه های تدوین شده این وزارتخانه برای برای افزایش تولید فراورده های نفتی و جلوگیری از خام فروشی، می تواند آسیب نوسات شدید بازار جهانی و کاهش بهای نفت را بر اقتصاد نیز به حداقل ممکن برساند.
 

روحانی سال جاری را سال آماده سازی و بهره برداری از پروژه های بزرگ عمرانی و زیربنایی در کشور خواند و از وزیر نفت خواست به گونه ای برنامه ریزی کند که پروژه های بزرگ نفتی کشور طبق برنامه ریزی و زمانبندی تدوین شده، در موعد مقرر در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرند.
رئیس جمهور افزود: چنانچه در مسیر پیشبرد این برنامه ریزی ها نیز مشکل و مانعی وجود دارد سریعا این مشکلات به ستادی که برای این منظور در دفتر رئیس جمهور تشکیل شده، ارجاع شود تا هر چه سریعتر این موانع احتمالی با همراهی و همکاری برطرف شود.
وزیر نفت نیز در این گفت و گو گزارشی را درباره روند پیشرفت پروژه های نفتی، بازار جهانی نفت و تبادلات نفتی با کشورهای جهان ارائه داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    17 0
    زنگنه همواره تابع سیاست غربیها وباهدف ضربه زدن بتولید ایران مدیریت خودشوبرنامه ریزی کرده .دائما مخالف ساخت پالایشگاه وشیفته خام فروشی بوده.وحالاهم جهت خالی نبودذن عریضه وظاهرسازی تبانی براین موضوع کرده اند .حدود بیست سال خیانت
  • GB ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    9 0
    ژنرال زنگنه پدر خام فروشی نفت در ایران است دستور روحانی بیشتر به طنز و لطیفه شباهت دارد
  • NZ ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    7 0
    سیاست جلوگیری از خام فروشی نفت از خواسته های بسیاری بود در طول سالهای اخیر بود خصوصا که رهبری مکررا سفارش می کردند. اما در مقابل سیاستهای نفتی تا به امروز این دولت و آقای زنگنه, مصادف شدن این دستور آقای روحانی با پیگیری ترامپ جهت جلوگیری از افزایش تولید نفت جای سئوال دارد! البته با توجه به سابقه این دولت و آقای زنگنه امیدواریم که واقعا این مسئله خرج تولید بشود.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    6 0
    زحمت کشیدند. حالا چه عجله ای بود. سالها صبر کردند این چند ماه هم روش! مگه اینکه جناب ژنرال با دستور رییس جمهور مبانی فکری خود را عوض کنند
  • ناشناس IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 0
    بعدازمرگ سهراب نوشدارو
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    آقای روحانی چرا اینقدر عجله هنوز یکسال و سه ماه فرصت داری!
  • حسین IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    خنده داره والاه دستوری که این دولت 7 یال دیر تر و کلا بیست و دو سه سال دیر داده شد البته فرقی هم نداره چون این دستور برای قاب کردن خوبه تا این پیر همیشه وزیر سرکاره واردین میدونن سکته زنگنه به اینه که بگی از میادین مشترک برداشت کن یا خام فروشی رو رها کن میمیره ولی نمیکنه خوبیش اینه که همه میدونن بازم این سرکاره این خودش از تدابیر بزرگ انقلابه
  • DE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    کار بسیار خوبی هستش. کار نیک از پرکردن هست.ایکاش از روز اول یعنی از هفت سال پیش این فرمان رو صادر میفرمودید.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    تا حالا کجا بودین ؟! سر درگریبان غرب وحشی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس