کد خبر 1062759
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
محمود عباس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت روز ملی اسیر فلسطینی اعلام کرد، بدون آزادی بازداشتی‌ها و اسرای فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی هیچ توافق صلحی امضا نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت این روز که مصادف با ۱۷ آوریل است در پیامی مکتوب نوشت: بار دیگر تجدید بیعت می‌کنیم که بدون آزادی اسرای قهرمان ما از زندان‌های رژیم اشغال‌گر که مبارزان آزادی هستند، هرگز هیچ توافق‌نامه صلحی نهایی را امضا نخواهیم کرد.

وی از رژیم صهیونیستی خواست اسرا را آزاد کند و این رژیم را مسؤول کامل سلامت آنها به ویژه اسرای بیمار، کودکان و زنان دانست.

عباس از جامعه بین‌الملل و سازمان‌های بشردوستانه و حقوق بشری آن نیز خواست، رژیم صهیونیستی را برای پایبندی به قوانین بین‌المللی به منظور نجات جان اسرای فلسطینی و حفاظت از سلامتی آنها در سایه شیوع ویروس کرونا تحت فشار قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

حماس: به وساطت‌ها برای مذاکره با تیم آمریکایی پاسخ منفی دادیم

وی ادامه داد: در برابر هیچ گونه فشاری برای رهایی اسرای قهرمان خود و خانواده‌هایشان تسلیم نخواهیم شد و به فراهم کردن زندگی کریمانه برای آنها ادامه خواهیم داد.

شورای ملی فلسطین ۱۷ آوریل ۱۹۷۴ را "روز ملی وفاداری به اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل" اعلام کرد.

طبق بیانیه‌های فلسطین، حدود یک میلیون فلسطینی از سال ۱۹۶۷ (تاریخ اشغال کرانه باختری و نوار غزه) تاکنون توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شدند و در حال حاضر در زندان‌های این رژیم حدود ۵۰۰۰ بازداشتی فلسطینی حضور دارند. از میان این بازداشتی‌ها حدود ۷۰۰ تن بیمار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    محمود عباس مرد باشرفی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس