کد خبر 1062563
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
احمد فیض‌کریملو

تعدادی از بازیکنان قدیمی استقلال و پرسپولیس همراه با گروهی از فوتبالیست‌های کنونی برای نجات احمد فیض‌کریملو آستین همت بالا زده‌اند و بدون هیچ چشمداشتی فقط از سر معرفت و انسانیت پای کار آمده‌اند.

به گزارش مشرق، استقلال در ابتدای دهه ۸۰ صاحب یک هافبک دونده به نام احمد فیض‌کریملو بود. بازیکنی محجوب که اگرچه دوران حضورش در جمع آبی‌پوشان اصلاً طولانی نشد ولی به دلیل اخلاق خوبی که داشت، از خاطر همبازیانش نرفت. فیض‌کریملو پس از پایان دوران بازیگری سراغ ساخت و ساز رفت، اما متأسفانه بروز پاره‌ای مشکلات، افزایش ناگهانی قیمت مصالح ساختمانی و برهم خوردن محاسبات موجب شد چک‌هایش برگشت بخورد و متأسفانه الان چند صباحی است که کارش به زندان افتاده است.

بیشتر بخوانید:

اقدام یک بازیگر برای آزادی پیشکسوت استقلال

زوج ۵۰، ۶۰ متری
وقتی خبر در بند شدن این بازیکن را شنیدیم، ناخودآگاه یاد تحلیل فنی از مرحوم عباس عبدالملکی یکی از سردبیران اسبق خبرورزشی افتادیم که در رابطه با فیض‌کریملو روزی نوشت: «همواره عادت داریم بازیکنانی که با همدیگر زوج می‌شوند را نزدیک به یکدیگر در داخل زمین ببینیم ولی احمد فیض‌کریملو با مهدی هاشمی‌نسب در حال ایجاد یک زوج ۵۰، ۶۰ متری هستند و با وجودی که در داخل مستطیل سبز فاصله بسیاری از همدیگر دارند، خیلی خوب یکدیگر را پیدا می‌کنند. فیض نفوذ می‌کند و توپ را با یک سانتر بسیار بلند برای هاشمی‌نسب درون محوطه جریمه می‌ریزد تا این بازیکن با ضربه سر دروازه حریفان را باز کند. اتفاقاً، چون تمرینات استقلال را از نزدیک دیده‌ایم، قاطعانه معتقدیم این اتفاق اصلاً تصادفی نبوده و کاملاً روی آن کار شده است.»

فراخوان برای کمک به آزادی
فیض‌کریملو مدت‌هاست که دربند شده و این روزها علاوه بر خانواده و چک‌های برگشتی، شیوع ویروس کرونا نیز بر نگرانی‌هایش افزوده است ولی خوشبختانه تعدادی از بازیکنان قدیمی استقلال و پرسپولیس همراه با گروهی از فوتبالیست‌های کنونی برای نجات این بازیکن آستین همت بالا زده‌اند و بدون هیچ چشمداشتی فقط از سر معرفت و انسانیت پای کار آمده‌اند. این روزها با نظر مساعد قوه قضاییه تعداد قابل ملاحظه‌ای از زندانیان به مرخصی آمده‌اند ولی شرایط احمد فیض‌کریملو به گونه‌ای است که نمی‌تواند از این موقعیت هم استفاده کند، چون شاکی خصوصی داشته و برای استفاده از امکان مرخصی باید وثیقه سنگین داشته باشد که متأسفانه ندارد ولی با این وجود اقدامات بسیار خوبی توسط اهالی فوتبال در حال انجام است تا بتوانند قسمتی از بدهی او را جمع‌وجور کنند و درعین‌حال، از شاکیان هم تخفیف بگیرند تا این فوتبالیست هرچه زودتر خلاص شده و به جمع خانواده خود بازگردد. احمد فیض‌کریملو به بیماری دیابت مبتلا بود و اگر این مشکل همچنان با او همراه باشد قطعاً بر دردسرهایش می‌افزاید.

معرفت استیلی، رحمتی و منتظری
تعداد کسانی که بابت حل مشکل فیض‌کریملو کمک کرده یا قول همکاری داده‌اند، کم نیست ولی اغلب آن‌ها دیروز در گفتگو با خبرورزشی بنا بر دلایلی قاطعانه تأکید داشتند هیچ اسمی از آن‌ها برده نشود. ما هم به رسم ادب نامی از این نفرات نمی‌بریم ولی با وجودی که می‌دانیم از ما دلخور خواهند شد، به نام سه نفر اشاره می‌کنیم، چون واقعاً برای حل مشکل فوق سنگ‌تمام گذاشته‌اند. سیدمهدی رحمتی و پژمان منتظری با وجودی که اصلاً با این بازیکن همبازی نبوده‌اند تا امروز به‌معنای واقعی کلمه معرفت نشان داده‌اند و از طرف دیگر، حمید استیلی نیز اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

این گزارش را نوشتیم تا علاوه بر اطلاع‌رسانی، ثابت کنیم انسانیت در میان ورزشکاران و به‌ویژه فوتبالیست‌ها همچنان نفس می‌کشد و امیدواریم همبازیان سابق فیض‌کریملو، مدیران فدراسیون فوتبال و البته هیئت‌مدیره باشگاه استقلال نیز برای کمک به او وارد میدان شوند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس