کد خبر 1062539
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
ظریف نمایه

وزیر خارجه ایران با اعلام خبر گفت‌وگو با همتای چینی خود، از کمک پکن به تهران در مقابله با ویروس کرونا و محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) مجدداً از کمک چین به ایران در مقابله با ویروس «کووید۱۹» قدردانی کرد.

ظریف در پیامی به زبان چینی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از صحبت دوباره با دوست قدیمی خودم، وانگ یی، وزیر خارجه چین بسیار خرسندم. ما درباره پاره‌ای از مسائل مشترک از جمله مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا، تعمیق همکاری استراتژیک فراگیر بین دو کشور و روند صلح در افغانستان تبادل نظر کردیم».

وی سپس از همراهی چین با ایران در موضوعات مختلف قدردانی کرد: «از چین به دلیل ارائه تجهیزات مبارزه با همه‌گیری [کرونا] و اعزام متخصصان پزشکی به ایران و محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که شدیداً اقدامات ایران برای مقابله با این اپیدمی را تضعیف کرده، تشکر می‌کنم».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، پیشتر هم با ناکام توصیف کردن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت سوءاستفاده از شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، کریه‌ترین چهره یک دولت معتاد به تحریم است.

ظریف همچنین با درخواست از کشورهای خارجی برای تبعیت نکردن از تحریم‌های آمریکا، گفت آمریکا از تروریسم اقتصادی به تروریسم پزشکی رسیده است.

وی روز گذشته در واکنش به قطع حمایت مالی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت، گفته بود دنیا در حال تجربه قلدری و تهدید آمریکا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    32 10
    قمپز در نکن جناب "وزیر برجام". اون بازی روانی که می خواستین رو انجام دادین. شما خیلی نگران بودی همون روز تو دهن اون سخنگو می زدی. تو برای هر کی قهرمان باشی برای من "نماد ترکمانچای" هستی، می دونی چرا؟ چون برجام رو خوندم و در موردش تحقیق کردم.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      7 0
      دقیقا...
    • کوروش IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      1 3
      مشرق جان لطفا پیام هامو منتشر کن؛به جان خودم این از کمپ پیام میده! چون بچه حزب الهی ها کوتاه اومدن و جالب اینه که چندوقتیه [خیلی زیادشده]با اکانت حزب الهی (((تزویر)))فقط [تفرقه میان وطن پرستان و مذهبی ها ایجاد میکنن]!!! انشاءالله یه روزی بیاد که غرب استعمارگری نباشه که بچه های ایران زمین رو ازمون جدا کنه(برخلاف وطن و ملتشون به کنار!) برخلاف خودشون به کار نبره!!!انشاءالله ،فعلا که تصویر غرب رفته رو هوا به خواست خدا.*آقای ظریف شما برای ما همان اعتماد حاج قاسم و یاد ظریح سوریه هستی* در ضمن مذهبی شدید نیستم ولی چون شدیدا ایرانی هستم روی ادیان الهی و اقوام بدجور حساس هستم!
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      5 0
      آقا کوروش کاملا معلومه که خودت از کمپ تیرانا پیام میزاری!! فکر کردی مردم هویجن نمیفهمن؟؟ شما لطفأ استکبار ستیزی سردار سلیمانی رو با اینجور افراد که حتی جرأت اینکه یک کلمه اسم امریکا رو کوتاه کنن و حتمأ باید بگن "کشور ایالات متحده آمریکا" در صورتی که پمپئو ایران رو "رژیم تروریست ایران" خطاب میکنه مقایسه نکن!! من خودم اگر در رکاب سردار بودم جونمم برای اهدافش میدادم ولی دوچرخمم نمیدم امثال ظریف برام بفروشن چه برسه به سکانداری سیاست خارجی!!!
  • NL ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    2 0
    سخنگوی وزارت بهداشت از افساد طلبان تندرو است و برخورد با آن در حوزه ی کاری وزیر خارجه نیست؟!!! فریب معاندان نظام و پیر وپاتال ها کمپ نشین فرقه بدنام و مزدور رجوی در تیرانا و آل سقوط نخورید. البته یک پیوندی بین آن ها و جریان فتنه لانه کرده دربدنه اجرایی دولت وجوددارد تا ماموریت های اربابان خود را به اجرا درآورند .
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    5 0
    ظریف= باعث شرم ملت بزرگ ایران .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس