کد خبر 1061867
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
اسکوچیچ نمایه

دستمزد دراگان اسکوچیچ در ۴ ماه یا به عبارتی ۱۲۰ روز، روزانه حدود ۲۷ میلیون تومان می‌شود.

به گزارش مشرق، چند روز پیش بود که یک خبرگزاری رسمی از احتمال تغییر دوباره در کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران خبر داد و گابریل کالدرون سرمربی سابق و آرژانتینی را گزینه فدراسیون فوتبال برای جانشینی دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات و فعلی تیم ملی معرفی کرد.

هرچند این خبر با واکنش سریع فدراسیون فوتبال مواجه شد و سخنگوی فدراسیون فوتبال و برخی از مسئولان به شدت موضع گرفتند و تغییر کادرفنی تیم ملی را تکذیب کردند، اما در فوتبال ایران اتفاقا وقتی خبری تکذیب می‌شود بیشتر باید پیگیر بود و دنبال حقیقت گشت! فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش که وعده طلوع باشکوه‌تر را پس از جدایی کارلوس کی‌روش سرمربی سابق و پرتغالی تیم ملی داده بودند، ۱۷ بهمن سال گذشته با انتخاب دراگان اسکوچیچ مربی کروات به عنوان سرمربی تیم ملی که رزومه معتبری نداشت و هرگز هدایت تیم ملی کشوری را بر‌عهده نگرفته بود، معنای طلوع باشکوه‌تر را فرسنگ‌ها جابه‌جا کرده و تغییر دادند! این انتخاب آنقدر عجیب و باورنکردنی بود که حتی منتقدان فدراسیون فوتبال هم هاج‌و واج مانده و شوکه بودند.

بیشتر بخوانید:

واکنش کالدرون به شایعه حضور در تیم‌ ایران

دلال اسکوچیچ می‌خواهد قیمتش را بالا ببرد

با این‌حال اسکوچیچ با عقد قراردادی ۴ ماهه که به شرط تمدید در صورت راهیابی تیم ملی به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود و رقم قرارداد هم‌۲۰۰ هزار دلار ذکر شد، سرمربی تیم ملی شد، اما اسکوچیچ یا خیلی خوش‌شانس بود یا بد‌اقبال که شروع کارش به بحران کرونا خورد و این ویروس مرموز همه چیز را به تعطیلی کشاند و مسابقات انتخابی هم به تعویق افتاد تا سرمربی جدید تیم ملی ایران را ترک کند و پس از سپری شدن بحران برای آماده‌سازی تیم ملی برگردد. با همه انتقادی که به انتخاب اسکوچیچ شده بود، شاید این خوش‌شانسی این مربی کروات بود که با کرونا وقت خرید تا آب‌ها از آسیاب بیفتد، اما اگر این بحران طولانی‌تر شود، شاید دیگر اسکوچیچ را باید بدشانس نامید چراکه بعید نیست فدراسیون فوتبال به دنبال فسخ قراداد با او و جذب یک مربی مطرح‌تر باشد.

یکی از افرادی که به خبر احتمال حضور کالدرون روی نیمکت تیم ملی و فسخ قرارداد با اسکوچیچ واکنش نشان داد، صادق درودگر عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ بود. او ضمن تکذیب خبر فسخ قرارداد اسکوچیچ و شوخی دانستن آن گفته بود: «مگر می‌شود یک فدراسیون‌۲۰۰ هزار دلار برای یک مربی هزینه کند و او را به سفر بفرستد و بدون این‌که حتی یک‌جلسه تمرینی برگزار شود، قراردادش را فسخ کند.»

ظاهرا درودگر یا حافظه خوبی ندارد و یا آن‌که از اتفاقات درون فدراسیون فوتبال بی‌اطلاع است، وگرنه موضوع فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس سرمربی سابق و بلژیکی تیم ملی با آن رقم درشت و هنگفت قراردادش، هنوز آن‌قدر قدیمی یا مختومه نشده که کسی فراموشش کند! برای فدراسیون فوتبال که به راحتی زیر بار تبعات و غرامت سنگین فسخ قرارداد چند میلیون یورویی مارک ویلموتس می‌رود و حالا با شکایت او به فیفا و درخواست غرامت‌۱۰۰ میلیاردی مواجه است، قطعا فسخ قرارداد‌۲۰۰ هزار دلاری با اسکوچیچ کار سختی نیست!

اسکوچیچ برای ۴ ماه قرارداد ۲۰۰ هزار دلاری بسته که مجموع آن با دلار ۱۶ هزار تومانی بازار آزاد ارز بیش از ۳ میلیارد است و دستمزد او در ۴ ماه یا به عبارتی ۱۲۰ روز، روزانه حدود ۲۷ میلیون تومان می‌شود. البته که دستمزد ۲۷ میلیونی روزانه هم برای یک مربی با رزومه کم و نه‌چندان معتبر آن هم در این اوضاع اقتصادی کشور و فدراسیون فوتبال رقم زیادی است، اما این ارقام و اعداد در مقابل غرامت‌۱۰۰ میلیاردی قرارداد ویلموتس یک شوخی است و رقمی ناچیز و همین مسئله شکنندگی قرارداد اسکوچیچ را بیشتر کرده و فسخ قرارداد با او را آسان‌تر و محتمل‌تر می‌کند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    ویلموتس خوب بود بازی های تیم ملی خیلی زیبا شده بود
  • حمید IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    چرا رسانه ها این قدر لالند در این زمینه ، فدارسیون فوتبال به چه حقی چنین دستمزدهای به مربیان درجه صدم می ده . واقعا چرا فدراسیونی ها رو بازخواست نمی کنید این اخبار دل مارو به درد میاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس