کد خبر 1061502
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
فیفا

امیلیو گارسیا سیلورو، مدیر حقوقی فیفا، تأکید کرد که با توجه به تأثیرات بحران کروناویروس اوضاع تغییر کرده و در تاریخ 1 ژوئیه برخلاف آنچه معمولاً اتفاق افتاده است بازار نقل و انتقالات شروع نمی‌شود.

به گزارش مشرق، گارسیا سیلورو اذعان کرد که فیفا نمی‌تواند قراردادهایی را که قبلاً بیش از 30 ژوئن امضا شده بود را مجددا تمدید کند و بنابراین بازیکنان می توانند از باشگاه خود خارج شوند. با این حال، آنها نمی‌توانند به تیم دیگری بپیوندند زیرا دوره های پنجره نقل و انتقالات تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فیفا دست فدراسیون فوتبال و کی‌روش را رو کرد +سند

این مقام اسپانیایی تاکید کرد: "فیفا نمی‌تواند قراردادها را فراتر از 30 ژوئن تمدید کند، اما پنجره‌های نقل و انتقالات یکسان نخواهد بود و بازیکنان قادر به ثبت قرارداد جدید نخواهند بود. در تاریخ 1 ژوئیه، پنجره تابستانی بازی نمی‌شود." 

گارسیا سیلورو اظهار داشت که یک بازیکن به طور قرضی ممکن است در تاریخ 30 ژوئن با پایان یافتن قرارداد قرضی به باشگاهی که با آن قرارداد دائم دارد، برگردد.  گارسیا سیلورو افزود: "اگر قرارداد قرضی در تاریخ 30 ژوئن به پایان برسد، بازیکن از نظر تئوری باید به باشگاه خود بازگردد اما پنجره‌ای برای عقد قراردادهای جدید باز نمی‌شود."

بحران کروناویروس که بر دنیای فوتبال تأثیر می‌گذارد، هر طرحی را در بازار می‌گذارد. هنوز هم دیده می‌شود که برخی از نرمال‌ها را می توان دوباره از سر گرفت و از سرگیری برخی مسابقات که هنوز پایان نیافته است را ادامه داد.  گارسیا سیلورو این امکان را فراهم می کند که چندین دوره برای استخدام و تطبیق نیاز باشگاه‌ها موجود باشد. وی گفت: "ممکن است چندین پنجره وجود داشته باشد. این به شروع و پایان هر رقابت بستگی دارد. ایده این است که پنجره‌ها درست قبل از شروع هر دوره مسابقات به پایان می‌رسند و لازم نیست آنها همزمان شوند."

بحران کرونا ویروس تقویم ورزشی را برای سال ۲۰‌۲۰ را مختل کرده است.  این مسابقات یورو و بازی های المپیک را از بین بسیاری از رویدادهای دیگر، که تا سال 2021 انجام نخواهد شد، لغو کرده است. این بدان معنی است که مجموعه جدید جام جهانی باشگاه‌ها برای سال آینده باید به سال 2022 یا 2023 به تعویق بیفتد. گارسیا سیلورو در این خصوص گفت: "ما باید تاریخ را به تعویق بیندازیم. ما هنوز تاریخ را تحلیل می‌کنیم. این یک روند بسیار هیجان انگیز است."

 پنجره سوم

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به دلیل جابجایی فعلی تورنمنتها به دلیل بیماری همه گیر COVID-19، اعلام کرده است که با گزینه‌ای برای انتخاب یک پنجره نقل و انتقالات سوم در تقویم خود، "انعطاف پذیر است".

جیمز کیتچینگ، مدیر هیئت تنظیم مقررات فیفا، به تلویزیون آلمان گفت که یک دوره انتقال سوم "می‌تواند یک امکان پذیر" برای فدراسیون‌های عضو باشد.

وی گفت: "با این مسئله تا زمانی که مدت انتقال 16 هفته تمدید نشود، با انعطاف پذیری برخورد خواهد شد، زیرا پنجره‌های فعلی حداکثر 12 هفته بین فصول و چهار هفته میان فصل را پوشش می‌دهند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس