کد خبر 1061373
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
رهبر انقلاب نمایه

صفحه اینستاگرامی نوجوان، منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، بخشی از این سخنان را در ارتباط با راهگشا نبودن علم بازنشر کرد.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در روز ولادت حضرت ولی عصر(عج) وجشن روز نیمه شعبان، به صورت زنده و از طریق تلویزیون با مردم صحبت کردند که در این سخنرانی نکات مهم و قابل توجهی بیان شد،. صفحه اینستاگرامی نوجوان، منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، بخشی از این سخنان را در ارتباط با راهگشا نبودن علم در این دوره از تاریخ بازنشر کرده و نوشت:

"عدالت به وسیله‌ی علمِ پیشرفته‌ی امروز و فنّاوریِ پیشرفته‌ی امروز قابل حل شدن نیست، گرهش بازشدنی نیست. امروز بی‌عدالتی در دنیا از علم تغذیه میکند؛ یعنی علم پیشرفته در خدمت بی‌عدالتی است، در خدمت جنگ‌افروزی است، در خدمت تصرّف سرزمین‌های دیگران است، در خدمت سلطه‌ی بر ملّتها است. این گره‌ها را دیگر پس علم نمیتواند حل بکند؛ اینها احتیاج دارد به یک قدرت معنوی، قدرت الهی، دست پُرقدرت امام معصوم، او بتواند این چیزها را انجام بدهد.
⁦   ⁩ ۲۱ فروردین‌ما   ۱۳۹۹

آیت الله سیدعلی خامنه‌ای و نوجوانان ایران اسلامی"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 16
    چون علم دو بخش هست علوم نوآورانه و علوم کاربردی علوم نوآورانه در شرایطی که عدالت وجود داشته باشد ظهور میکند ولی علوم کاربردی در شرایطی که بی‌عدالتی بابا باشد بوجود می آید. در واقع رشد اقتصادی همان علوم نوآورانه هست و توسعه اقتصادی همان علوم کاربردی هست. علوم کاربردی وابسته به علوم نوآورانه هستند و از آن تغذیه میکنند. یعنی علوم کاربردی بدون علوم بدیع و نوآورانه نمی‌توانند وجود داشته باشند. اساس رسیدن به عدالت داشتن معیار حقوقی ثابت و ساری و جاری در تمامی مکانهای و زمانها هست برای همین معیار الله یک معیار حقوقی کامل هست که برا سنجش کیمیت حقوق انسان استفاده میگردد برای همین تمامی علوم نوآورانه تحت وجود این معیار الله به وجود آمده اند ولب در مقابل وقتی بتوان مردم را به بردگی گرفت علوم کاربردی و توسعه اتفاق می افتاد برای این کار بایستی معیار الله به معیار دلخواه تغییر یابد که توسط الیت و یا همان نخبه انفاق می افتد و با بازی روانی تروریسم وفاشیسم مردم را از طریق فقیر کردن به بردگی میگیرند. مثل همین کرونا که یک بازی روانی برای خاموش کردن اقتصاد و فقیر کردن مردم هست. در واقع لیبرالیسم مارس توسعه بدون علوم نوآورانه هست برای همین ما هنوز روی خودرو چهار چرخ یک صده هست گیر کرده ایم و اگر این روش ادامه یابد کل منابع زمین از میان میرود چون نیاز به نوآوری هست در واقع بایستی یک تعادل بین رسد و توسعه بوجود آید تا بتوانیم هم عدالت داشته باشیم و هم توسعه و بنظر من سیستم ولایت فقیه میتواند با استفاده از نیروهای خود بخش های کلیدی توسعه را انجام دهد و مردم بخش رشد سیستمیک را پیش ببرند. عادله توسعه رشد محور برسند. بدون اینکه به مردم آسیبی برسد.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 20
    بعد از ناتوانی در ساخت داروی ضد کرونا متوجه شدم یه مشت مفت خور اسم خودشان را گذاشتن دانشمند، فقط نظریه میدهند و چند سال بعد همان نظریه را رد میکنند. ضمنا دیگه ناراحت نیستم از فرار مغزها، چون که کار بعمل برآید نه به ....
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 12
    چون نمی تونه ... خخخ
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    فقط با علم میشه دین رو مجاب کرد که باید منعطف باشه. و با دین همیشه گاهی تندروی علم را گرفت. هرچیزی، هر چیزی تمایل به تثبیت خودش رو داره. قضاوت نمیکنم ولی به نظر میرسه در بیشتر مواقع عدالت در توازن، تعادل و برابریست. از هر کدامش چیزی باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس