کد خبر 1061248
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
آیا برداشت خودکار اقساط وام‌های قرض الحسنه متوقف شد؟

در پی برداشت خودکار اقساط قرض الحسنه بانک‌ها و موسسات بانک مرکزی از عملیاتی شدن توقف برداشت خودکار اقساط خبر داد.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا در کشور کسب و کارهای بسیاری را با مشکل مواجه کرد و در کنار زیان‌ها فراوان و تبعات اقتصادی آن شرایط زندگی را برای برخی از مردم دشوار کرد.

این امر باعث شد تا اواسط اسفندماه بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به دلیل کاهش درآمد بخشی از اقشار جامعه تعویق اقساط تسهیلات کسب و کارها را در دستور کار خود قرار دهد.

از طرفی اقساط تسهیلات قرض الحسنه تمام بانک‌ها موسسات مالی نیز شامل تعویق سه ماهه شد و افرادی که اقساط اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه را پرداخت نکنند مشمول پرداخت جریمه از سوی بانک‌ها و موسسات مالی نشوند.

بیشتر بخوانید:

در ابتدای ابلاغ این بخشنامه برخی از بانک‌ها به دلایل مختلف از جمله بی اطلاعی از بخشنامه از این قانون پیروی نکردند و به واسطه سیستم خودکار برداشت اقساط، از موجودی افراد یا ضامنین آن‌ها قسط اسفندماه را برداشت کردند.

شکایات در زمینه برداشت خودکار اقساط قرض الحسنه بالا گرفت تا جایی که بانک مرکزی اعلام کرد چنانچه از حساب کسانی که اقساط قرض الحسنه دارند یا از حساب ضامنین آن‌ها در شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، برداشتی بابت اقساط صورت گرفت برای پیگیری موضوع می‌توانند شکایت خود را در سامانه مورد نظر به ثبت رسانند.

در پی فعالیت سامانه مورد نظر طی روزهای اخیر تعداد ۳۵ هزار و ۴۹۴ فقره شکایت مشتریان در ارتباط با برداشت اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری در سامانه ثبت گردید.

براساس اعلام بانک مرکزی برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری، مبالغ برداشت شده را به حساب مشتریان برگرداندند که بانک مرکزی به منظور راستی آزمایی انجام عودت اقساط طی تماس تلفنی با برخی از مشتریان این موضوع را پیگیری کرده است.

البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از بانک‌ها و موسسات هنوز اقساط برداشت شده اسفندماه  را به حساب مشتریان خود با نگرداندند که این امر نارضایتی افراد را به همراه داشته است.

باتوجه به حجم بالای شکایت افراد در پی برداشت خودکار اقساط قرض الحسنه، بانک مرکزی در تازه‌ترین اطلاعیه از عملیاتی شدن عدم برداشت اقساط وام‌های قرض الحسنه توسط بانک‌ها خبر داد که براساس آن برداشت خودکار اقساط متوقف می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    15 0
    والا ما درآمد چندانی نداریم ولی تمام تلاشمون رو میکنیم قسطهامون رو به موقع بدیم . الان هم با وجودی ک شرایط سختی داریم ولی قسطها رو پرداخت میکنیم که مبادا فردا بانک ها دوباره سرمون بساط جدیدی دربیارن . باور کنید بعضی از ماها راضی هستن بانک قسطهاشون رو برداره که هم زودتر این قسطها تموم بشن و هم فرداروزی دوباره بانک ها قانون جدیدی تصویب نکنن که دودش بره تو چشم ما !
    • موری IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      7 0
      ازحرف زدنت مشخصه ریس یه بانکی هستی وگرنه یه فردعادی که درامدی هم نداره ازکجابیاره بخوره اگه کارمندی که بروقشطاتوبده به ماچه ولی سعی کن قبل اظهارنظرفکرکنی بعدازطرف جمع حرف بزنی تشکر..
  • وحید IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    5 0
    مدت 12 روز قسط مسکن مهر به مبلغ 200 هزار تومن پرداخت نکردم سایت اقساط بانک مسکن 700 تومن جریمه زده برای 12 روز مبلغ 200هزار تومن!!!!!! مگر بانک مسکن زیرنظر بانک مرکزی نیست؟؟؟؟؟؟
    • امین IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      2 0
      نه هنوز نفهمیدی در ایران هیچکس زیر نظر هیچکس نیست .
  • ابراهیم IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    2 0
    تمامادروغ میگویندازحساب خودم قسط اسفند فروردین روکم کردندبه بانک کشاورزی رفتم گفتندفقط وامهای ازدواجی روکم نمی‌کنیم همه ازهم کلابردارترن
  • ولی الله کایدی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 0
    والله وام ازدواج من کسر شد بانک قرض الحسنه مهر ایران شهرستان ایذه خوزستان
  • ناشناس IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 0
    والا برای من هنوز قسط رو که برداشتن برنگردوندن
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 1
    من یک وام قرض دارم که هفتم هرماه تسویه میشه بعلت مصیبت وارده نتوانستم سرموقع قسط فروردین ماه را بپردازم و17فروردین مراجعه کردم واز مسئول شعبه سوالکردم که ایاتاخیر در پرداخت شامل بنده هم میشه یا نه که در پاسخ فرمودند که هیچ ابلاغی دراین زمینه نرسیده است وگفتم که مگر صدا وسیما را نمی بینید که وزیر محترم اقتصاد هرروز ابلاغیه صادر می فرمایند نتیجه این که قسطرا با دهروز تاخیر پرداخت کردم وفهمیدم که صدا وسیما فقط برای سرکار گذاشتن ما است ومشئولین اصلا کاری با ان ندارند
  • تقی مهری US ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    شماها هنوز متوجه نشدین در این دولت ودلتهای گذشته هر گس رعیس شد به بالا دستی خود توجه نمکند مثلان رعیس یک بانک ویا موسسه خودشت را در حد رعیس جمهور میدان توجهی به هیچ کس حرف بخش نامه نمی کن بدون حکم قضای حقوق رابرداشت میکنن مراجع برایشان ملاک نیست قدرت دارن یعنی به انها دادن
  • تقی مهری US ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    من برای کسر اقساط وام قرض الحسنه بانک انصار شعبه مرکزی رشت رفتم جواب من را ندادن گفتن برو بیخیال کی گفته باز نشته هستم جانباز هستم برادر دو شهید هستم بیمار سرطانی هستم ۱۸۷۱ روز جبهه دارم بیرونم کردن چه میگی اقای همتی رعیس بانک مرکزی کسی خط بخشنامه شما را نمی خواند
  • محمد صفایی آزاد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    فعلا نه بانک ملی ونه بانک صادرات هیچ مبلغی را بر نگردوندن
  • صداقت IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    دروغ میگین بانک مهر ایران شعبه رشت خیابان معلم قسط وام کم کرده تا کی دروغ هر دو ماه کم کرد از حسابم
  • محمد ابراهیم احمدزادگان IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    با سلام خدمت مدیران بانک سپه.با توجه به خاطر شرایط شیوه کرونا چون همه ما از این که در کنار خانواده در منزل نشسته ایم لطفاً پیگیری کنید نمیتوانیم اقساط وام را به بانک پرداخت کنیم با وجود اینکه دولت دستور داد تا به مدت سه ماه اقساط وام را نگیرند ولی بانک سپه ساری بلوار امام رضا وام دارم و تا به حال هیچ قسط عقب ماندگی نداشتم و حالا نمی توانم اقساط وام بدهم این چندمین بار است که می‌نویسم ولی بانک سپه میگویند که سیستم برمیدارند لطفاً پیگیری کنید ممنون میشم اگر پیگیری کنید ممنون میشم
  • غلامحسین IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    با سلام اصولا بانگها قبول نمیکن الانه هم اسفند وفرودین ماه بانگ ملی و بانگ انصار از من چند روز دیرکرد کسر گردیده وجودت ندادن به کجا شکایت بکنم با این همه مشکلات
  • رسول IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    خیر اصلا به حرف رییس گوش نمیدن
  • مصطفی‌اخلاقی IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    سلام‌همشه‌دروغ‌است‌من‌الان‌چندین‌‌بار‌ثبت‌شکایت‌کردم‌ولی‌بی‌نتیجه‌بود‌هم‌ما‌ه‌اسفند‌‌هم‌ماه‌فروردین‌از‌حسابم‌برداشت‌شده‌وقتی‌میرم‌بانک‌ملی‌جواب‌سر‌بالا‌میدن‌من‌یک‌کارافتاده‌تامین‌اجتماعی‌هستم‌‌نه‌میتونم‌کار‌کنم‌‌پس‌دستم‌به‌جای‌نمیرسه‌‌همه‌ما‌بیخود‌تلاش‌میکنم‌دلی‌کسی‌برای‌ما‌نمی‌سوزه
  • مجید IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    چرا از حساب بانک که مادرم ضامن هس برداشت شده
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    اقساط اسفند 5فروردین مارا بانک قرض الحسنه کم کرد
  • کریمی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    من بانک سپه. ام گرفتم که ازحسابم خودکار دیروزبرداشت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس