توزیع فصلی ۴ بسته حمایتی جدید در دستور کار دولت

حزب ندای ایرانیان می‌گوید؛ دولت باید از بی‌تصمیمی و بدتصمیمی در حوزه اقتصادی که قبل از پدیده کرونا به آن مبتلا بود، فاصله بگیرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این حزب که به دبیرکلی صادق خرازی اداره می‌شود، پس از برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری خود تأکید کرد: باید شرایط برای گروه‌ها و دهک‌های محروم جامعه به گونه‌ای فراهم شود که افراد برای تأمین معیشت خود، نگرانی نداشته باشند. پرداخت وام یک میلیونی با بهره سود ۱۲ درصد در عمل نمی‌تواند دردی را دوا کند و انتظار می‌رفت حمایت قوی‌تری از دهک‌های ضعیف صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

اقدامات ستاد تنظیم بازار برای ماه رمضان

پرداخت تسهیلات ۲۴ ماهه با سود ۱۲ درصد به کسب‌وکارها

از سویی دیگر این سؤال مطرح است که آیا این امکان فراهم نبود که به این وام حمایتی سودی تعلق نگیرد و به شکل قرض‌الحسنه و بدون دریافت سود به نیازمندان ارائه شود؟

این حزب می‌افزاید: دغدغه‌های اقتصادی رئیس‌جمهوری قابل درک‌اند، ولی نباید فراموش کرد مطابق هشدارهای سازمان بهداشت جهانی، تعجیل در لغو تدابیر کشورها باعث سقوط شدیدتر و ادامه‌دار اقتصادی و افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا می‌شود.

شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت بیش از پیش این روزها دچار بی‌تصمیمی، بدتصمیمی و دیرتصمیمی شده است. روند کند و غیر قاطع تصمیم‌گیری دولت ممکن است در ادامه به پیک دوم کرونا منتهی شود.

شورای سیاست‌گذاری حزب ندا پیشنهاد کرد: سامانه‌ای برای شفافیت و گزارش دقیق جزئیات منابع و هزینه‌های دولت در بحران کرونا راه‌اندازی شود. تا به امروز جزئیات شفافی از برنامه و نحوه هزینه‌کرد بسته حمایت ۷۵ هزار میلیاردی، بودجه یک میلیارد یورویی «صندوق توسعه ملی ایران» و... به مردم اعلام نشده است. عدم شفافیت می‌تواند زمینه‌ساز توزیع اشتباه و غیر هدفمند، فساد و ناکارآمدی در هزینه‌ها شود. مشخص شدن ساز و کار و اولویت‌ها، شیوه شناسایی مشاغل هدف و نظارت بر هزینه‌کرد و ارائه شفاف گزارش‌ها به مردم ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    چرا دادستانی در مقابل یغمای سرمایه های کشور کر و کور شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    این بسته حقارتینوش جان مقامات دولت ونماینده گان بسیارزحمتکش وگذسنه سیری نا پذیر جمهوری اسلامی باشد بهتراست چون فقط حرف حرحرحرحرحرحرففففففففففف
  • م.ق IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    اگر به نظر علما معتقد هستید ایت اله گرگانی این سود را حرام اعلام نمودندو پس چرا قرار بر گرفتن این سود در این برهه از شرایط وخیم جامعه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس