کد خبر 1061087
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
هدیه دیوان محاسبات به اعضای کمیسیون بودجه مجلس/ با اعتراض هدیه را به لاریجانی پس دادم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش دیوان محاسبات کشور در مورد تفریغ و عملکرد بودجه سال ۹۷ از انحراف نزدیک به 5 میلیارد دلاری دولت حکایت دارد.

به گزارش مشرق، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ گزارش دیوان محاسبات کشور در مورد تفریغ و عملکرد بودجه سال ۹۷ کل کشور به ویژه بخش مربوط به نحوه هزینه کرد ارز دولتی 42 هزار ریالی از انحراف قابل توجه دولت حکایت دارد.

وی با انتقاد از حیف و میل بیت‌المال که در نتیجه سوء مدیریت دولت حاصل شده است اظهار داشت: بر اساس رسیدگی‌ها و داده‌کاوی اطلاعات مندرج در سامانه‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، بابت واردات کالاهای اساسی و غیر اساسی در سال 1397 معادل 31 میلیارد و 416 میلیون دلار ارز به نرخ دولتی 42 هزار ریالی تامین شده است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس  افزود: متاسفانه اشخاصی علی رغم دریافت 4 میلیارد و 821 میلیون دلار وارداتی را انجام نداده‌اند.  اشخاصی دیگر در تعیین ارزش کالاهای وارداتی بیش اظهاری نموده‌اند که این اقدام خلاف قانون موجب دریافت حداقل 172 میلیون دلار بیش از ارزش کالاهای وارداتی توسط اشخاص مذکور شده است.

وی گفت:‌ در شرایطی که بخش صنعت بیشترین نیاز ارزی برای تامین مواد اولیه و تجهیزات را داشته و کشور دست به گریبان تامین ارز کالاهای اساسی به ویژه غذا و دارو بوده و بدون توجه به شرایط کشور و تحریم ظالمانه استکبار جهانی، در سال 97 معادل 2 میلیارد و 706 میلیون دلار ارز به نرخ دولتی 42 هزار ریالی به واردات کالاهای غیراساسی اختصاص یافته است.

بدری ادامه داد: این رقم هنگفت صرف واردات کالاهایی از قبیل نخ دندان، عروسک، اسباب بازی، تشک، لوازم آشپزخانه، لوازم بدنسازی، لامپ، درب قوطی، درپوش، غذای سگ و گربه، چوب بستنی، انواع خاک، پاک کننده و پارچه اختصاص شده که جای تاسف دارد.

نماینده مردم اردبیل با تاکید بر این که حیف و میل بیت‌المال نباید بدون پاسخ بماند اظهار امیدواری کرد که با ورود جدی دستگاه قضا زمینه و انگیزه تکرار چنین اقداماتی برچیده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهربان IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    6 0
    دیوان محاسبات در برابر تخلفات وانحراف دولت اغماض می کند آن هم صرفا باسفارش هیئت رئیس محلس است
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    6 0
    اگر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور سفت و سخت در مقابل حیف و میل اموال عمومی ایستادگی میکردند و گوش متخلفان رو می پیچوندند،سال ۹۷ ارز کشور به تاراج نمیرفت و وضع معیشت مردم بحرانی نبود.امیدوارم جناب رئیسی از اجرای عدالت کوتاه نیاد.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    جناب رئیسی عزیز دلها! یا علی......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس