مختارپور - حسن انوشه

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در صفحه شخصی خود تصویر و مطلبی از سفر با مرحوم «حسن انوشه» را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، در پی درگذشت حسن انوشه، دانشنامه‌نگار و پژوهشگر برجسته، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در صفحه شخصی خود متنی را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

مرحوم حسن انوشه متولد (۱۳۲۳)، پس از عمری تحقیق و تلاش علمی و تألیف و ترجمه آثار برجسته و شاخص در حوزه زبان و ادبیات فارسی، تاریخ ایران و دانشنامه‌نگاری، ۲۳ فروردین ماه پس از تحمّل دوران بیماری درگذشت.

برخی از آثار آن پژوهشگر و محقق برجسته عبارتند از:
۱ـ تألیف چندین مجلد دانشنامه ادب فارسی
۲ـ ترجمه چندین مجلد از تاریخ ایران کمبریج
۳ـ ترجمه ایران در سپیده‌دم تاریخ
۴ـ تألیف فرهنگ فارسی ناشنیده با همکاری غلامرضا خدابنده‌لو

خاطرات بسیاری از آن مرحوم به‌ خاطر دارم که حاکی از امیدها و نیز دلگیری‌هایش از برخی دستگاه‌های فرهنگی بود که عملاً و با قطع حمایت‌های لازم مانع به نتیجه رسیدن مجلدات بعدی دانشنامه ادب فارسی گردید. بگذاریم و بگذریم.

در بهمن ۱۳۸۳ هیأت علمی با حضور اساتید زبان و ادب فارسی و دیگر رشته‌های مربوطه به همّت مرکز میراث مکتوب به پاکستان سفر کردند و ضمن ملاقات با اساتید و محققین آن کشور، از مراکز علمی و دانشگاهی نیز بازدید به‌عمل آوردند.

با توجه به اینکه در آن سال‌ها در انتشار مجموعه کارنامه دانشوران ایران و اسلام فعال بودم از بنده هم برای حضور در این سفر دعوت شد و توفیق هم‌سفری و هم‌نشینی با آن اساتید نصیبم شد.

در این سفر از سوی اساتید و دانشگاهیان پاکستان از سه تن از اعضای هیأت از جمله مرحوم حسن انوشه تجلیل صورت گرفت.

تصاویر فوق مربوط به آن سفر و مراسم تجلیل از ایشان است.

خدایش غریق رحمت واسعه خویش گرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس