کد خبر 1060846
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
شطرنج

فدراسیون شطرنج ایران هنوز نتوانسته بدهی خود به فدراسیون جهانی این رشته را پرداخت کند.

به گزارش مشرق، شطرنج ایران طی سال‌های اخیر به لحاظ فنی پیشرفت بسیار زیادی کرده است و شطرنج‌بازان کشورمان توانسته‌اند در رده و مسابقات مختلف جهانی و قاره‌ای و بین‌المللی عناوین زیادی را به خود اختصاص بدهند.

بیشتر بخوانید:

آرین غلامی رسماً استاد بزرگ شطرنج شد

با وجود این افتخارآفرینی‌ها، اما حواشی زیادی نیز وجود داشته است که این حواشی سال گذشته با خروج علیرضا فیروزجا از زیر پرچم ایران و حضور این جوان بااستعداد در مسابقات مختلف با پرچم فدراسیون جهانی شطرنج به اوج رسید.

یکی از حاشیه‌های که خطر تعلیق را نیز به دنبال داشته، بدهی به فدراسیون جهانی بوده است. چند سال قبل که ایران میزبانی مسابقات بانوان قهرمانی جهان را بر عهده گرفت، به دلیل عدم محاسبه صحیح مبلغ مورد نیاز برای این میزبانی و همچنین تعهد نکردن اسپانسرها به تعهداتشان، فیده حتی شطرنج ایران را تا آستانه تعلیق نیز پیش برد.

با پرداخت این بدهی، شطرنج ایران نفس راحتی در این باره کشید، اما ظاهراً قرار نیست این وضعیت دوام زیادی داشته باشد.

فدراسیون‌های کشورهای مختلف که عضو فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) هستند، باید مبلغی را به عنوان حق عضویت بپردازند. این مبلغ از سوی ایران پرداخت نشده و حالا رقمش بیش از حد برای رشته‌ای همچون شطرنج سنگین شده است. گفته می‌شود ایران بین 50 تا 60 هزار دلار (با احتساب هر دلار 15600 تومان،  بین 780 تا 935 میلیون تومان) بابت حق عضویت به فیده بدهکار است و هنوز هم نتوانسته این مبلغ را بپردازد.

فدراسیون شطرنج که پیش از مهرداد پهلوان‌زاده ریاستش را برعهده داشت، هم اکنون با سرپرستی نیکوخصال که در آخرین روزهای سال 98 حکمش را گرفت، اداره می‌شود و باید در انتظار برگزاری انتخابات و معرفی رئیس 4 سال آینده آن باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس