کد خبر 1060579
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
تکرار سناریوی اصلاح بیانیه از سوی AFC/ شرط بررسی مجدد برای میزبانی باشگاه‌های ایران برداشته شد!

در روزها و هفته‌های اخیر بارها شاهد نظرسنجی‌های AFC بودیم که به طرز غیرقابل انکاری مورد توجه فوتبال‌دوستان ایرانی قرار گرفته و در میان گزینه‌ها نیز همیشه نماینده یا نمایندگانی از ایران دیده می‌شوند.

به گزارش مشرق، نظرسنجی‌هایی که البته برای هواداران فوتبال ایران سود و فایده‌ای ندارد اما برای دست‌اندرکاران فوتبال آسیا به‌واسطه تعداد زیاد رای‌دهندگان سودآور است.

بعضا برایشان حتی نتیجه آرا هم مهم نیست؛ همین که یک هندی، عربستانی، چینی یا ایرانی در گزینه‌هایشان باشد کفایت کرده و به هدف خود می‌رسند، چراکه اگر غیر از این بود به‌طور حتم به سمت نظرسنجی‌هایی می‌رفتند که بازیکنان برجسته‌تری از کشورهای صاحب سبک مثل کره و ژاپن در آن نقش کلیدی داشته باشند. جالب اینکه همان‌هایی که در فوتبال آسیا حرف اول را می‌زنند و قهرمانی‌ها را درو می‌کنند کمتر جایی در نظرسنجی‌های ای‌اف‌سی دارند چون هواداران‌شان از هیاهو به‌دور هستند.

حتی برایشان تعداد رای‌دهندگان هم اهمیتی ندارد؛ همین که جنجالی به پا شود و اسم نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا بر سر زبان‌ها بیفتد کفایت می‌کند چون اگر غیر از این بود حداقل زیرساخت‌هایشان را تقویت می‌کردند تا با افزایش تعداد کاربران، سایت با مشکل مواجه نشده و هر روز یک نفر به عنوان برنده نظرسنجی معرفی نشود.

پیگیری‌ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا این حقیقت را آشکار کرد که در این مدت اخیر و به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در مالزی نیز کارها به‌صورت دورکاری انجام شده و حتی یک نفر هم از نزدیک اوضاع را رصد نکرده است.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی عجیب کامنت‌ ایرانی ها در صفحه AFC

با همه این اوصاف به‌نظر می‌رسد بدون توجه به حساسیت‌های کاذب ایجادشده در فضای مجازی و احساسات هواداران، یک رابطه برد- برد بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و بازیکنان و به‌طور خاص باشگاه‌ها ایجاد شده که طی آن به‌واسطه این نظرسنجی‌ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا خود را پرمخاطب‌تر از همیشه نشان داده و به‌واسطه آن سعی می‌کند امتیازاتی را از نهادهای بالادستی‌اش مثل فیفا دریافت کند و از سوی دیگر نتیجه آن اعتباری خواهد بود برای باشگاه‌ها و بازیکنان تا از آن در رزومه خود به نیکی یاد کرده و حتی به‌خاطر آن نیز از کنفدراسیون فوتبال قاره کهن نیز تشکر کنند. درواقع ای‌اف‌سی از این آرا به عنوان سرمایه اجتماعی استفاده می‌کند و در سوی دیگر برای بازیکنان ایرانی یا هندی یا عربستانی نیز خوشایند است که هواداران‌شان ۲۴ساعته فضای مجازی را رصد کرده و سرشان برای شرکت در این‌گونه نظرسنجی‌ها درد می‌کند!

به‌نظر می‌رسد در ای‌اف‌سی هم ما را شناخته‌اند که بدون هیچ ملاک فنی و تاکتیکی قضیه را به سمت دوقطبی آبی و قرمز فوتبال ایران هدایت می‌کنند. گویا تعداد لایک و فالوور بیشتر از هر چیز دیگری برای دست‌اندرکاران کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت دارد، چراکه اگر غیر از این بود هرگز در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران از افت مدیریتی و فنی فوتبال ایران یاد نمی‌کردند در حالی که به شکلی دیگر بازار هدف خود را در فوتبال ایران پیدا کنند. ما هم نشان داده‌ایم خیلی خوب آنچه را انجام می‌دهیم که آنها می‌خواهند؛ بازیکنان‌مان به انتخاب شدن‌شان در نظرسنجی‌ها افتخار می‌کنند، باشگاه‌ها بین هزار مشکل مالی و بدهی و...، درگیر نامه‌نگاری برای حل مشکلات سایت کنفدراسیون هستند و در سایت‌های رسمی خود تبلیغ و هواداران را به حضور در این نظرسنجی‌ها تشویق می‌کنند. درباره علاقه بیش از حد کاربران ایرانی برای بودن در چنین فضاهایی هم نیاز به توضیح اضافه نیست. هرچه ج

لوتر می‌رویم بیشتر از قبل قله‌های موفقیت در آسیا را فتح می‌کنیم، البته فقط در فضای مجازی!

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    AFC هم خرج داره بخصوص با افت قیمت نفت باید یه جوری درآمد کسب کنه ، چی بهتر از ایرانی های همیشه در صفحه،تعجب نمیکنم اگه قیمت نفت بازم سقوط کنه AFCبه جای هفته ای یه بار ،هروز فارسی ننویسه و پست ایرانی نگذاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس