کد خبر 1059996
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
آموزش مجازی تلویزیون دانش آموزان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اعلام ضعف شدید در زیرساخت‌های آموزش مجازی کشور گفت: شرایط بازگشایی مدارس فراهم نیست.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد عدم برگزاری کلاس‌های فیزیکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش‌آموزان و جامعه فرهنگیان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: شرایط بازگشایی مدارس فراهم نیست از طرفی ضعف شدید در زیرساخت‌های آموزش مجازی کشور مشهود است.

بیشتر بخوانید:

بازگشایی مدارس در حال کمرنگ شدن است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلساتی با وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش در هفته اخیر خبر داد و عنوان کرد: بحث‌های بسیار زیادی در این جلسات نظیر نحوه برگزاری کنکور سراسری، اعلام زمان پایان سال تحصیلی و مشکلات موجود در آموزش‌های فضای مجازی مطرح شد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در جلسات مذکور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در قالب یک گزارش از اجرای خوب آموزش‌های مجازی و پوشش ۷۰ درصدی آن در کشور خبر دادند تصریح کرد: به عقیده بنده عملا ًدر این موضوع و آمارهایی که از پوشش ۷۰ درصدی مطرح می‌شود جای تردید است زیرا زیرساخت‌های آن اصلاً در کشور وجود ندارد.

وی سرعت پائین اینترنت در نقاط مختلف کشور حتی شهرها را یکی از موانع اجرای پوشش همگانی آموزش‌های مجازی اعلام کرد و گفت: با توجه به شبهات و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد قرار شد مسئولان وزارت‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مجدداً مشکلات را بررسی کرده و نتایج آن را در جلسه هفته آینده مطرح کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه طبق شواهد موجود امکان برگزاری کلاس‌های فیزیکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دیگر وجود ندارد خاطرنشان کرد: با توجه به چالشی که به علت شیوع ویروس کرونا در حوزه آموزش و پرورش به وجود آمده است استفاده از روش‌های آموزش مجازی به جای کلاس‌های حضوری باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به غیر از کلاس‌های حضوری سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حتی امکان برگزاری امتحانات در مدارس نیز وجود ندارد اظهار داشت: یکی از پیشنهادات برای حل این مشکل برگزاری یک آزمون به صورت مجازی است البته در مورد شکل و روش انجام آن هنوز بررسی‌های لازم انجام نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس برقراری کلاس‌های جبرانی در ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ برای دانش‌آموزان و سپس ارتقاء آنان به کلاس بالاتر را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در حال حاضر علاوه بر بسیاری از دانش‌آموزان، خود معلمان نیز امکانات و تجهیزات کافی برای برگزاری آموزش‌های مجازی را در اختیار ندارند.

کوچکی‌نژاد وجود مشکلات و موانع اساسی در مسیر اجرای آموزش‌های مجازی را بار دیگر متذکر شد و با بیان اینکه سرعت پائین اینترنت اجازه تحقق این هدف را به ما نمی‌دهد تصریح کرد: آن‌چه که مشهود است دانش‌آموزان اشتیاق چندانی برای فراگرفتن دروس خود از طریق فضای مجازی ندارند و این هم یکی از چالش‌هایی است که با آن مواجهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    بالاخره چیییی؟!!!!!!!! باید باید باید باید زیرساختهای الکترونیک در کشور برای ارائه دروس قوی بشن. راهی نیست. خوب شد فهمیدن که چقدر ضعف وجود داره و نباید دست دست کرد. ضمنا با این سرعت اینترنت و کاربر بالا اگه وسط کار قطعی داشته باشیم نور علی نوره. جهرمی نبودی هیچ اهرمی در ارتباطات کشور!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    خو بایستی فکری به حال آموزش کشور بشه... یعنی چی ضعف ضعف! این همه پول خرچ مسائل دیگه‌ی غیرضروری شده، ولی سیستم مجازی آموزشی بایستی درگیر ضعف باشه!؟؟؟ این همه دانش آموز و معلم چه گناهی دارند!؟ واقعا فکری بشه...!!!!!!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    برای اموزش مجازی باید سالهای پیش در کنار اموزش کلاسی اقدام میشد و هر ترم یکی از دروس استاد بصورت مجازی برگزار میشد تا هم زیرساخت‌ها کم‌کم اماده میشد و هم استاد مطالب را در حجم کم بصورت با کیفیت تهیه میکرد الان تعداد زیادی درس موجود است که باید مجازی سازی شود علاوه بر اینکه باید اسلایدهای مخصوص ان ساخته شود چون تعامل رودررو نیست و تعداد اسلاید اضافی باید ساخته شود برای پوشش ان و تعداد زیاد درس امکان درست و حسابی تنظیم مطالب را گرفته و از طرفی فشارهای مدیران اموزشی و روسا که خود یک یا دو درس بیشتر ندارند و فهم نمیکنند موضوع را مزید علت هم شده تمام وقت عید تا امروز به تهیه اسلاید گذشت و هنوز اول راهیم مثلا درس دادن یک نرم افزار در کلاس را با تهیه اسلاید برای ان مقایسه کنید زیر ساخت بخاطر محدودیت حجم فایل اجازه تهیه فیلم نمی‌دهد و فقط باید اسلاید صدا دار تهیه کرد که یک وضع فجیح شده که نگو
  • محمد جواد IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 1
    دختر م امسال شاگرد اول مدرسه وکلاسش است بامعدل بیست به روحیه اش لطمه خورده و افسرده شده چیکار کنم
  • بابک IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    آلان جهرمی میگه برای حل مشکل آموزش مجازی باید توئیتر رفع فیلتر بشه و کلاسها رو هم ببرین تو اینستاگرام
    • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      2 0
      دقیقاااااااااااااااا. خخخخخخ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس