کد خبر 1059947
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کاظم خاوازی

وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۴ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می شود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما با بیان این مطلب، اظهار کرد: بارندگی ها در سال زراعی جاری ۲۳ درصد بیش تر از میانگین بلند مدت بوده است.

وی درباره قیمت گذاری محصولات کشاورزی، گفت: خوشبختانه امسال آقای رئیس جمهور توجه ویژه ای داشتند و قیمت گندم را از هر کیلوگرم  ۲۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان رساندند و ما در نظر داریم با نشست هایی که با تشکل های کشاورزی به ویژه بنیاد گندمکاران خواهیم داشت، بتوانیم قیمت گندم را هر سال نزدیک تر به قیمت های جهانی و روز دنیا تعیین کنیم و این موضوع می تواند به پایداری تولید در کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید:

روحانی حکم کاظم خاوازی را صادر کرد

موافقان و مخالفان وزیر جدید جهاد کشاورزی چه گفتند؟

تشکر روحانی از رای اعتماد مجلس به وزیر کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی، افزایش عملکرد در واحد سطح را از راهکارهای تثبیت پایداری تولید گندم برشمرد و افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح با شعار سال یعنی جهش تولید نیز منطبق است.

وی میانگین عملکرد گندم آبی و دیم در واحد سطح را به ترتیب ۴.۵ تن و ۱.۳ تن در هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: برنامه های بسیار مفصلی برای افزایش عملکرد در هکتار گندم در کشور داریم که با تحقق این امر، درآمد کشاورزان نیز افزایش می یابد و نسبت به کشت این محصول در سال های آینده رغبت پیدا می کنند.

خاوازی اضافه کرد: یکی از مهم ترین نهاده هایی که می تواند موجب افزایش عملکرد گندم شود، رقم مناسب است که در این زمینه برنامه های خوبی داریم.

وی، در اختیار قرار دادن به موقع کود شیمیایی را از دیگر عوامل افزایش تولید گندم عنوان کرد و افزود: تجهیز و آماده سازی ناوگان مکانیزاسیون نیز در افزایش تولید گندم کشور موثر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    9 1
    حسن می خوامتا، ببینم خودکفایی گندم رو چجوری زمین می زنی، برو یاعلی، برو بتن ریزی برادران بنفش رو احیا کن که الان بهترین موقع برای فشار بیشتر اوردن به مردمه
    • حیدر صالح IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      اگر این دولت واردات و بازار کندم را رها کند آرامش و ثبات خاصی حاکم خواهد شد
  • BE ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 1
    امان از این وعدها
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 1
    بله جناب وزیر تا شما بخوای قیمت گندم را درست کنی یهو نگاه میکنی میبینی سالیانه 12ملیون تن گندم وارد کشور میشه اونم با قیمت بالای 4500تومان و کشاورز خودمون هم رفته تهران داره دستفروشی میکنه. بنازم اینهمه بی خردی و بی لیاقتی رو
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    یک نفر دعا خوان خوش صدا را ، مامور کنید که ، هنگام ظهر پس از اذان ، هر روزه در تمامی ادارات زیر مجموعه ، دعای باران (دعای ۱۹ صحیفه سجادیه ) پشت بلندگو بخواند ، و متوقف نکنید .
  • محمدرضارضایی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    متاسفانه الان شیمیایی پیدانمیشه وعدویعد بدرد نمیخوره
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    این نیز بگذرد
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    کود شیمیایی = سرطان، ناباروری و ... مرگ
  • Reza.kh IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    جناب وزیر شما یکسال دیگه سرکار هستید اصلا به برنامه نمی رسید اگر قیمت تضمینی گندم را به بالای سه هزار تومان رساندید وطرح های حمایتی ارائه کردید کشور درتولید گندم خود کفا مشه ولی اگر به این صورت نباشه کشاورزان رغبتی برای گندم کاشتن ندارند وروی به تغییر کشت می اورند این چیزی که ما دیدیم کسانی دراین کشور به فکر ضربه زدن به تولید هستن مثل دامداری و وکشاورزی تا از ان طرف باواردات جیب خود را پر پول کنند واقازاده یاانگل زاده ها دررفاه باشند چه ان طرف مرز چه داخل کشور
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 1
    اون که حجتی بود وزیر باسابقه نتونست مافیای وارد کننده محصولات کشاورزی را شکست بده حالا که شمایی
  • کشاورز IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    وزیر از پشت میز وضعیت کشاورزی را بررسی نکند بلکه در استانها حاضر شود و ضعیت خدمات رسانی به کشاورزان از نظر حفظ اراضی کشاورزی و استفاده از اراضی بلا استفاده اراضی ملی و توسعه شبکه های ابیاری را در دستور کار خودش قرار دهد و به آمارهای سوری و غیر واقعی مسئولین نا لایق اعتماد نکند .
  • کارمند IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    عالی هست ولی کاش یه فکر ی بحال نیروهای قراردادی کند برا تبدیل وضعیت کارکنان
  • للل DE ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    مافیا پشت این قایم نشه
  • گراوند IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    خواهشا پول گندم ها را یکجا بدید ،زمان احمدی نژاد خیلی خوب بود،تا گندم تحویل میدادیم پول تو حساب بود
  • KR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    الان فصل کشاورزی است و مردم باید به زمین هایشان سر بزنند. این که پلاک این شهر و این استان دیگه چیه. در اروپا مردم بدون ویزا از این کشور به اون کشور میرن بعد توی ایران مردم نمی توانند توی استان خودشان از این شهر به اون شهر بروند.
  • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    یه فکری به حال ما گاودارها بکن سه ماه هست شرکت لبنی پگاه پول شیر بهمون نمیده داریم با سه درصد سود اقلام میخریم پول شیر مون هم دست کارخانه لبنی پگاه هست اگ به این شکل پیش بره یک ماه دیگه گاوداریها ورشکست مشین خدا وکیلی هر که این پیامو میخونه ودسترسی به این وزیر داره براش بفرسته
  • حبیب الله IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    ازین وعده ها هروز میشنویم. یه چیزی بگو بشه عمل کرد.
  • بشیر IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    روحانیش که گنده تر از شماست تو 8 سال عرضه نداشت برای مردم کاری کنه. تو که جای خود داری.یکسالم بگذرون با پست وزارت بازنشسته شو دست از سر این مردم و قول های الکی بردار اخوی. منلکت فقط به دست سپاه خوب اداره میشه و بس.
  • امراله مهماندوست IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    دو نوع زمین خوار در کشور ایران وجود دارد ۱- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به کارکنان (الف – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان … ب – اداره اجازه برداشت آب از زیر زمین در شهرستان … پ – اداره واگذاری زمین برای توسعه کشاورزی در شهرستان … ت – اداره ثبت اسناد املاک در شهرستان … بپردازد یا بپردازند ۲- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به الف – اداره شهرسازی شهرستان … ب – اداره روستا سازی شهرستان … پ – اداره ثبت اسناد املاک شهرستان …بپردازد یا بپردازند این شخص یا اشخاص از طرف مراجع مربوطه به عنوان زمین خوار به اداره دادگستری شهرستان … معرفی می شوند تا درس عبرتی شوند برای ملت بزرگ ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس