کد خبر 1059848
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کرونا نمایه

مدیر کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر تاثیر شیوع ویروس کرونا بر درمان اعتیاد را در مراکز ترک اعتیاد تشریح کرد.

به گزارش مشرق، بیش از ۸ هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود دارد که از ۸ نوع هستند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، در روند فعالیت این مراکز تغییراتی به وجود آمده است که مدیر کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

وایتکس، مرگ خاموش می‌آورد

حمید جمعه پور مدیر کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر  گفت: بر اساس آخرین مصوبه کمیته درمان در چهارم اسفند سال گذشته، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مقرر شد طرح جمع آوری معتادان متجاهر در نوروز به تعویق افتد؛ بنابراین طبق ابلاغ وزارت بهداشت، مراکز ماده ۱۶ تعطیل نشدند، افراد مقیم، نگهداری شدند، اما طرح جمع آوری متوقف شد.

جمعه پور ادامه داد: طبق ضوابط قضایی، افرادی که دوره درمانی خود را گذراندند، در صورتی که علائم کرونا را نداشتند، ترخیص شدند. همچنین افرادی که علائم داشتند، قرنطینه خواهند شد.

وی درباره سایر مراکز در کشور گفت: در برخی مراکز مقرر شد خدمات در این مراکز به صورت سرپایی انجام شود. همچنین تمام جلسات و تجمعات گروهی خودیار لغو شده و در صورت امکان غیرحضوری انجام شود.

جمعه پور افزود: بیماران ماده ۱۵ که با متادون درمان می‌شوند، و بیماران داروی خود را به صورت هفتگی دریافت کنند و تنها یک بار در هفته به مراکز مراجعه کنند.

مدیر کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: همچنین اگر فردی در مراکز با علائم بیماری مشاهده شد به مراکز مربوطه اطلاع رسانی شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس