کد خبر 1059573
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

زمانی که شما یک پرستار سالمند، پرستار کودک و یا پرستار بیمار در منزل استخدام می کنید در ابتدا به سختی به او برای مراقبت از مهمترین فرد زندگیتان اعتماد می کنید.

اما چند راه حل ساده وجود دارد که به شما این اطمینان را بدهد که آیا یک مراقب و یا پرستار حرفه ای و قابل اعتماد استخدام کرده اید یا خیر. ایا او قادر است مسولیت بزرگ نگهداری از عزیزان شما ار بر عهده بگیرد و به اندازه شما به او اهمیت دهد؟

در این مقاله فهرستی از ویژگی های یک پرستار و مراقب حرفه ای در منزل تهیه شده است.

داشتن نگرش مثبت:

یک مراقب و پرستار خوب در سخترین شرایط دارای نگرشی مثبت است. به ویژه در مورد بیماران و سالمندان که شرایط نا امیدکننده و بسیاری اتفاق می افتد، باید بتواند با چالش های پیش آمده رو به رو شود و با روحیه مثبت راه حل های کارآمد ارائه دهد.

توانایی برقراری ارتباط عمیق عاطفی

برقراری ارتباط صمیمی با سالمند، کودک و بیمار برای انجام وظیفه مراقبتی بسیار حیاتی و از الویت های کار مراقبت است. اگر ارتباط صمیمی دوطرفه برقرار نشود، مراقب و پرستار نمی توانند هیچ یک از وظایف خود را انجام دهند. زیرا برای جلب همکاری به ویژه در سالمندان و کودکان به خصوص در انجام امور شخصی باید ارتباط خوبی بین دو طرف برقرار شود.

داشتن مهارت همدلی و همدردی

برای اینکه مراقب/ پرستار  بتواند بهترین خدمات را ارائه دهد این نکته بسیار مهم است که ارتباط صمیمی و درک درستی از وضعیت کسی که از او مراقبت می کند داشته باشد. از این طریق ترس و ناراحتی ها، حساسیت ها و الویت های او را به خوبی درک می کند و می تواند راه کارهای تخصصی و رفتار مناسب را ارائه دهد.

صبر و انعطاف پذیری

مراقبت از گروه های سنی مختلف ویژگی ها و مهارت خاصی نیاز دارد. در بسیاری از موارد مانند مراقبت از کودکان، مراقبت از سالمندان و به ویژه سالمندان مبتلا به آلزایمر ممکن است همکاری لازم را با پرستار و مراقب خود به عمل نیاورند. از این رو پرستار و مراقب باید با صبر و آرامش بیشتر و همچنین با استفاده از مهارت های مختلف برقراری ارتباط هماری انها را جلب کند.

علاقه و اشتیاق به شغل خود

از مهمترین عوامل در پیشرفت هر شغلی علاقه مندی به آن است. این موضوع به ویژه در مراقبت و پرستاری اهمیت بیشتری دارد زیرا در این شغل گروه هدف انسانهایی هستند که اغلب، در شرایط تحت فشار روانی و جسمانی قرار دارند و به دلیل دوری از عزیزان و یا بیماری که به ان مبتلا هسند تحت مراقبت قرار گرفته اند. از این رو پرستار و مراقب باید با تمام علاقه خود علاوه بر حفظ روحیه آنها، با تمام انرژی خود به  بهبود سطح سطح سلامتی جسمی و روانی نیز کمک کند.

آمادگی کامل برای موقعیت های ناگهانی و برنامه ریزی نشده

آماده باش بودن پرستار و مراقب به ویژه در مورد بیماران و افرادی که قادر به برقراری ارتباط نیستند از مهارت های اساسی در این شغل است. زیرا ممکن است بیمار از علائم هشدار دهنده بیماری خود اگاه نباشد. در این زمان پرستار و مراقب با هوشیاری کامل و توجه به کوچکترین تغییرات می توانند از ایجاد شرایط بحرانی و جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

الویت دادن به نیاز کسی که از او مراقبت می­کنند

پرستاران و مراقبین حرفه ای در هر زمان نیاز و درخواست های کسی که از او مراقبت می کنند را در الویت قرار می دهند. آنها باید زمانی را به مراقبت از خود اختصاص دهند اما برطرف کردن نیاز بیمار، سالمند و کودک اولین نکته ای است که باید برای رفع آن تلاش کرد.

ابتکار و خلاقیت در کار

انجام امور مراقبتی و پرستاری در منزل روتین و تکراری، روحیه پرستار و کسی که از او مراقبت می کند را تحت تاثیر قرار می دهد. پرستار و مراقب باید انرژی و خلاقیت در کار خود را حفظ کند و بتواند با برنامه ریزی مناسب و بر اساس علاقه مندی های بیمار، سالمند و کودک طراحی و اجرا کند و از این طریق علاوه بر گذران وقت به شکلی دلپذیرتر بتواند روند درمان را برای بیماران قابل تحمل کند.

قابل اعتماد بودن

از جمله مهمترین فاکتورهای انتخاب پرستار و مراقب در منزل قابل اعتماد بودن اوست. زیرا افراد مسئولیت مراقبت و نگهداری مهمترین شخص زندگی خود را به آن ها می سپارند.

دارای روحیه حمایت کنندگی

تقویت روحیه و پشتیبانی از بیماران و سالمندان و کودکان توسط مراقب و پرستار حس آرامش و امنیت در آنها ایجاد می کند. مراقبین و پرستاران در منزل باید نیاز های مراقبت شونده ها را در اسرع وقت شناسایی و آنها را رفع کنند و در شرایط مختلف روحی و جسمی مورد حمایت و راهنمایی خود قرار دهند.

توانایی حفظ حریم شخصی

یک مراقب و پرستار حرفه ای و با اخلاق کاری،  اطلاعات و اسرار بیمار و خانواده ای که در ان جا زندگی می کند را حفظ می کند و آنها را فقط با افرادی که خانواده تعیین می کند در میان می گذارد.

داشتن حس شوخ طبعی

داشتن حس شوخ طبعی نشان می دهد که یک پرستار قادر به مقابله با شرایط ناراحت کننده است. همچنین حس شوخ طبعی مراقب و پرستار تحمل شرایط سخت را نیز برای بیمار راحت تر می کند.

مهارت غلبه بر عواطف

برای مراقب و پرستار بسیار سخت است که از نظر عاطفی تحت تاثیر وضعیت بیماران قرار نگیرند اما از طرفی باید بتوانند با برقراری ارتباط صمیمی با بیماران، سلامتی آنها را در الویت قرار دهند و گاها کاری را انجام دهند که ممکن است برای بیمار ناخوشایند باشد.

ویژگی های بسیاری وجود دارد که از نظر اخلاق حرفه ای و دانش مورد نیاز می تواند یک پرستار و مراقب را نسبت به سایرین متمایز کند. انتخاب مراقب و پرستاری که این ویژگی ها را داشه باشد برای خانواده کار بسیار دشواری است. امروزه مراکز پزشکی _ پرستاری و مراقبتی بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند و طی غربالگری های اولیه مراقبین و پرستاران حرفه ای را به خانواده ها معرفی می کنند.

یکی از این مراکز که با کمک مشاورین متخصص خود در جست و جو و معرفی پرستاران و مراقبین فعالیت گسترده ای انجام می دهد، مرکز پزشکی سلامت اول است. این مرکز زیر نظر وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در تمامی روزهای سال و به صورت شبانه روزی به راهنمایی خانواده ها می پردازد و مراقبین و پرستاران با سابقه و مجرب را در اختیار آنها قرار می دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پرستاری و مراقبتی به وب سایت https://salamateaval.com/ مراجعه کنید .

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس