کد خبر 1059480
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
مجرم نمایه

عاملان زورگیری های مشهد که با گذاشتن قمه نیم متری زیر گلوی طعمه ها،گوشی تلفن و دیگر اموال آنان را می ربودند با تلاش گسترده نیروهای کلانتری شهرک ناجای مشهد دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند.

به گزارش مشرق، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری زورگیران خشن  گفت: در راستای ادامه طرح ارتباطی امنیت اجتماعی ، گشت زنی های محسوس و غیرمحسوس نیروهای کلانتری ها به طور شبانه روزی در مشهد ادامه یافت تا این که روز دوشنبه گذشته، ماموران گشت کلانتری شهرک ناجا، هنگام انجام وظیفه در تقاطع بولوار شهید صیاد شیرازی و پیروزی به سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی و طرح هوندا، درحالی مشکوک شدند که نه تنها پلاک موتورسیکلت ها کج و مخدوش بود بلکه قیافه ظاهری موتورسواران نقابدار با زورگیران تحت تعقیبی مطابقت داشت که ساعاتی قبل با گذاشتن قمه زیرگلوی یکی از شهروندان، اموال وی را سرقت کرده بودند.


سرهنگ عباس صارمی ساداتی خاطرنشان کرد: موتورسواران به محض مشاهده نیروهای انتظامی، بر سرعت موتورسیکلت افزودند و از محل فرار کردند اما دو جوان آپاچی سوار هنگام تعقیب و گریز کنترل موتورسیکلت را از دست دادند و با واژگونی موتورسیکلت در چنگ قانون گرفتار شدند. با وجود این همدستان هونداسوار با استفاده از شرایط مذکور موفق به فرار شدند.


مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: در بازرسی از دو جوان دستگیر شده پنج دستگاه گوشی تلفن سرقتی به همراه قمه نیم متری و یک کارد بزرگ  کشف و ضبط شد که بدین ترتیب متهمان به کلانتری هدایت شدند و در دایره تجسس مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفتند.


سرهنگ صارمی ساداتی اظهار کرد: در همین حال یکی از مال باختگان که برای اعلام شکایت از متهمان وارد کلانتری شده بود درحالی زورگیران را شناسایی کرد که یکی از سارقان کاپشن سرقتی مال باخته را   به تن داشت و گوشی تلفن همراه وی نیز از متهمان کشف شد.


رئیس پلیس مشهد ادامه داد: شاکیان مدعی شدند که زورگیران مذکور با گذاشتن قمه نیم متری زیرگلوی آنان، گوشی تلفن  و دیگر اموالشان را ربوده اند که تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان فراری زورگیران با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی اسماعیل رحمانی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) ادامه دارد.


 کشف ۱۸گوشی تلفن همراه واسلحه شکاری از مخفیگاه جوان موتورسوار


فرمانده انتظامی مشهد همچنین گفت: درپی گزارش گوشی قاپی های سریالی در محدوده خیابان طبرسی مشهد به فوریت های پلیسی ۱۱۰ دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد. سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود:تیم های تجسس کلانتری شهید آستانه پرست مشهد در پیگیری علمی این پرونده به سرنخ هایی دست یافتند که خط سیر فرار عامل اصلی این سرقت ها از بولوارطبرسی تاکوچه ای بن بست در محدوده خیابان شیخ صدوق را نشان می داد.


سرهنگ صارمی گفت:ماموران انتظامی پس از کنترل و مراقبت های پوششی با هماهنگی «قاضی دلخوش» در دادسرای ثامن مشهد وارد عمل شدندو پس از شناسایی خانه متهم در کوچه بن بست ،محل مذکور را به طور ضربتی بازرسی کردند.


فرمانده انتظامی مشهد خاطر نشان کرد:در بازرسی از مخفیگاه متهم که بنابر تحقیقات نامحسوس پلیسی در ساعات پایانی شب افرادی به آن تردد داشتند متهم ۳۰ساله دستگیر شد.


وی گفت: در این عملیات موتورسیکلت مشکی رنگ که در سرقت ها مورد استفاده متهم قرار می گرفت و ۱۸دستگاه گوشی تلفن همراه ،یک قبضه اسلحه شکاری بدون سریال و ۲۳تیر فشنگ مربوطه به همراه مقادیری مواد مشکوک به مخدر کشف شد.


سرهنگ صارمی ساداتی با اعلام این مطلب که تحقیقات از متهم پرونده ادامه دارد گفت:پلیس مشهد در این ایام با آمادگی کامل مسئولیت برقراری نظم و امنیت شهروندان را همچون همیشه بر عهده دارد و انتظار داریم مردم عزیز ضمن توجه به هشدارهای بهداشتی و ضرورت ماندن در خانه ،هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه خود در خیابان ها به توصیه های پلیسی ،مراقبتی و بازدارنده از سرقت های خیابانی توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    18 61
    یک کار آبرومند با بیمه داشته باشند این کارها رو دیگه تو جامعه نخواهید دید
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      33 7
      اينگونه توجيه كردن جرم و جنايت , جز تشويق و ترغيب افراد و جوانان بيكار و فقير به افتادن در وادي ظلماني فساد و فسق و فجور و حرامخواري ,نتيجه ديگري نخواهد داشت. در اينكه فقر و بيكاري ريشه بسياري از مفاسد و جرم و جنايتهاست ,شكي نيست. اما به هيچ وجه دليل قانع كننده و انساني براي توجيه دست زدن به جرم و جنايت و سرقت و ... نيست. فراوانند انسانهاي شريف و طبيعت بلندي كه سالهاي سال با فقر و نداري روزگار مي گذرانند ,اما هرگز حاضر نشده اند حتي يك لقمه حرام و يك ريال شبهه ناك وارد زندگي خودشون و خونواده شون كنند. و از آن سو فراوانند آدمهاي بي ظرفيتي كه از لحاظ مالي و اقتصادي محتاج كسي نبوده اند اما به واسط ضعف اعتقادات مذهبي و اخلاقي و انساني , آلوده به انواع فساد شده اند.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      40 1
      قبول داریم بیکاری میتونه عامل افزایش جرم در جامعه بشه ولی اینکه اینگونه جرمها رو به این شکل توجیه کنیم درست نیست
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      4 7
      گرچه جرم اینها رو نمیشه فقط به بیکاری ربط داد ولی مطمئنا بیکاری منشا و علت بسیاری از جرایم و بزه کاری هست یه ضرب المثل فرانسوی میگه بیکاری ام الفساد هست .
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 0
      احمق
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      9 0
      دقیقا چند شب قبل ساعت 2 بامداد برای یه هواخوری کوتاه در ایام قرنطینه بیرون رفتم که صاحب اتومبیل لوکسی در حال دزدیدن چند درخچه زینتی که شهرداری کاشته بود را دیدم بیچاره یه لحظه خشکش زد به روش نیاوردم و رد شدم
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      14 1
      ایا با اپاچی پیک موتوری باشه خرج گذرون زندگیش در نمیاد؟ سنی هم که نداره خدا هم که بزرگه و وسیله ساز کم کم فرجی میشه و روزی زیاد میشه
    • قریشی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      11 1
      خودت توی طایفه بیکار نداری؟!!! اونا هم میرن قمه می کشن؟ قدرت تحلیل نداری لازم نیست کامنت چرت بذاری بخون و برو ...
  • NL ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    53 4
    دو تا تیر میزدین بهش تموم میشد حالا میرن مفت میخورن و میخابن فربه تر میشن و اپدیت میشن
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      6 0
      پس مخوف ندید! اینا کهشبیه اولک و بولک میمونن
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    19 0
    شمشیر جومونگه میگین قمه نیم متری؟!
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    24 0
    باهاشون برخورد شدید بشه تا عبرت دیگران بشند
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    33 8
    بخدا زورگیر جماعت رو باید با تبر یا شمشیر گردن زد اینم بگم ما قساوت قلب نداریم ولی خدا میدونه این اشغالهای زورگیر مثل کفتار رحم و مروت ندارند
  • بهزاد AM ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    22 1
    قمه رو مونتاژ کنید به خود اون زورگیرها تا به راه مستقیم هدایت شوند.
  • تنبل IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    24 5
    به پنجه عدالت سپرده شدند که تا چند سال از جیب ملت غذای مجانی بخورند و در دانشگاه جرم مهارت خود را افزایش دهد و بعد از چند سال مفت خوری مار خورده افعی شده بیرون بیایند از زندان.
  • بینام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    9 1
    در ملا عام گردن بزنید از تلویزیون هم پخش زنده بشه و مثل اخبار تکراری هی نشان بدهید تا عبرت شود
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    15 0
    تا وقتی اینا تو زندان مفت بخورن و بخوابند همینه اینجور جرمها را باید ببرند در معدنی جایی روزی دوازده ساعت کار بکشند تا وقتی اسم زندان آمد اینها تن و بدنشان بلرزد
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    9 0
    اعدام سریع لطفاً وگرنه فردا به جون ما و ناموسمون تو خیابون راه می افتن آدم از گرسنگی بمیره حق نداره با چاقو به جون کسی بیافته
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    10 1
    اگر قطع دست در قانون ما وجود داشته باشد کمتر شاهد زورگیری و دزدی در جامعه میشیم
  • مریم IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 0
    چرااینقدجرم وجنایت تومشهدزیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس