1

در توصیه ۲۰ بندی وزارت علوم به دانشگاه‌ها دیده شده که در صورت تداوم شرایط ناشی از کرونا در کشور، کلاس‌ها به همان روشی که برگزار شده ادامه یابد و امتحانات پایان ترم حضوری برگزار شود.

به گزارش مشرق، با تدوام شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا وضعیت کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها به سمتی رفت که تا پایان ترم تحصیلی جاری آموزش ‌ها همچنان به صورت الکترونیکی باقی بماند و اکنون اغلب دانشگاه‌ها راه‌کار افزودن چند هفته به ترم تحصیلی برای به پایان رساندن دروس و رفع اشکال را دارند.

اکنون موضوع پیش روی دیگر برگزاری امتحانات پایان ترم است، برخی دانشگاه‌ها در حال بررسی شرایط برای برگزاری آزمون‌ها به‌صورت آنلاین هستند و برخی هم ترجیح می دهند امتحانات به ‌صورت حضوری برگزار شوند.

درباره وضعیت برگزاری امتحانات پایان ترم پیگیری کرده‌ایم.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: این موضوع در توصیه ۲۰ بندی معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاه‌ها برای شرایط کنونی دیده شده است.

وی توضیح داد: طبق این توصیه، به دانشگاه‌ها گفته شده که در صورتی که شرایط فعلی ادامه داشت یا مناطقی که این شرایط ادامه داشت، کلاس‌های همچنان به همان روشی که برگزار شده ادامه یابد و امتحان پایان ترم به شکل حضوری برگزار شود.

*شرایط برگزاری امتحان پایان ترم

وی ادامه داد: البته شرایطی برای دانشجویی که در دانشگاه‌های غیر شهر خود تحصیل می‌کنند دیده شده و گفته شده که این دسته از دانشجویان می‌توانند با موافقت دانشگاه مبدأ و دانشگاه محل زندگی در دانشگاه محل زندگی خود به صورت حضوری امتحان دهند و دانشگاه محل زندگی دانشجو، نمره امتحان دانشجو را به دانشگاه خودش بفرستد.

خاکی صدیق ادامه داد:‌ البته تاکید شده که این فرآیند حتما باید با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد انجام شود و اختیار تصمیم‌گیری به دانشگاه‌ها سپرده شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس