کد خبر 1059328
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

بیش از یک قرن است که افراد برای ادامه تحصیل و بالا بردن سطح دانش خود به کشورهای دیگر سفر میکنند. این رویه تا به امروز ادامه پیدا کرده و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل از کشوری به کشور دیگر مهاجرت میکنند. شاید بسیاری از مردم ایران نیز به دنبال تحصیل در دانشگاه های بزرگ دنیا باشند اما نمی دانند که به عنوان یک دانشجوی ایرانی به کدام کشور برای مهاجرت تحصیلی سفر کنند؟ در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در سه کشور کانادا، استرالیا و قبرس می پردازیم.

چرا برای مهاجرت تحصیلی کانادا را انتخاب کنیم؟

تحصیل در کانادا در در بین دانشجویان بسیار محبوب می باشد. چرا که اولاً تعداد زیادی از دانشگاه ها و کالج ها برتر دنیا در کانادا وجود دارند. دوماً کانادا از سیستم آموزشی بسیار جامع و قوی در سطح بین المللی برخوردار است. سوماً این کشور با آغوشی باز پذیرای دانشجویان بین المللی است و دانشجویان در محیطی امن، با ثبات و با خدمات رفاهی بسیار زیادی به ادامه تحصیل می پردازند.

چرا برای مهاجرت تحصیلی استرالیا را انتخاب کنیم؟

استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان برای تحصیل باشد. کشوری پهناور با جاذبه های طبیعی و نقاط بکر که در بین اقیانوس های آرام و هند جای گرفته است. اکثر مردم این کشور را مهاجرین تشکیل داده اند و بومیان زیادی در بین مردم نیستند. شهرهای استرالیا آرام و به دور از هیاهوی شهرهای بزرگی چون توکیو، لندن، نیویورک و ... است. تحصیل در استرالیا به دلیل وجود دانشگاه های با رتبه های بالای بین المللی همیشه برای دانشجویان محبوب بوده. از دلایل مهم محبوبیت تحصیل در استرالیا، انگلیسی زبان بودن این کشور است.  اما مهم ترین دلیل اجتماع بسیاری از اساتید، کاشفان و مخترعان در استرالیا آن است که این کشور دارای بزرگ ترین اکوسیستم دریایی و قاره ای در جهان است که برای انجام تحقیقات و اکتشافات جدید بسیار مناسب است، همچنین دولت این کشور از انجام پروژه های تحقیقاتی و علمی حمایت زیادی میکند.

چرا برای مهاجرت قبرس را انتخاب کنیم؟

شاید تحصیل در قبرس به اندازه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا مشهور نباشد اما قبرس یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بخصوص دانشجویان ایرانی است. اولاً تعدادی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند که دانشجویان با خیال راحت میتوانند در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. دوماً برای ورود به این کشور نیازی به اخذ ویزای دانشجویی وجود ندارد و دانشجویان میتوانند به راحتی به این کشور سفر کنند و در طول تحصیل تنها با تهیه بلیط هواپیما به ایران سفر کنند. سوماً مهاجرت تحصیلی به همراه خانواده امکان پذیر است. اگر بخواهیم از مزایای دیگر تحصیل در قبرس بگویم میتوانیم به هزینه پایین تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای کانادا و استرالیا بپردازیم. دانشگاه های این کشور تا 50 درصد بورسیه تحصیلی به دانشجویان خود ارائه میکنند که بسیار در کاهش هزینه های دانشجو کمک میکند. از همه مهم تر آن است که دانشجویان می توانند بعد از مدتی تحصیل در این دانشگاه درخواست Exchange به دانشگاه های کانادا و آمریکا را بدهند تا ادامه تحصیل خود را در آمریکا و کانادا انجام دهند. لازم به ذکر است که در دانشگاه های قبرس تحصیل به زبان انگلیسی صورت میگیرد اما برای تحصیل در قبرس نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی وجود ندارد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس