کد خبر 1059144
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
رضا سراج

سلامت دغدغه و اولویت طبقه متوسط به بالای جامعه است و در عین حال، معیشت نیز مهم‌ترین دلمشغولی طبقه متوسط به پایین در میان مردم است.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

رمز و راز بازی جدید با سلامت و اقتصاد چیست؟ چرخش همزمان چرخ سلامت و اقتصاد برای چه اهداف شومی، برساخت و دوگانه سازی می‌شود؟

سلامت دغدغه و اولویت طبقه متوسط به بالای جامعه است و در عین حال، معیشت نیز مهم‌ترین دلمشغولی طبقه متوسط به پایین در میان مردم است. با این شرایط برساخت و دوگانه‌ی "سلامت- اقتصاد" بازی پیچیده‌ای است که اهداف بسیار خطرناکی را دنبال می‌کند.


۱) ایجاد گسست اجتماعی و تضعیف انسجام ملی ۲) دوقطبی سازی در جامعه بر سر سلامت یا اقتصاد ۳) زدن برچسبِ یکسویه نگری به نیروهای انقلابی در موضوع صرفا سلامت ۴) قرار دادن طبقه متوسط به پایین در مقابل جریان انقلابی ۵) شورشگری و اغتشاش با پتانسیل متراکم شده در طبقه متوسط به پایین ۶) به لبه پرتگاه بردن حوزه سلامت ۷) منوط نمودن حل مشکلات در حوزه سلامت و عرصه اقتصاد به مذاکره مجدد با آمریکا توجه و اهتمام نیروهای مسلح، بسیج و نیروهای جهادی به حوزه سلامت، منجر به تولید سرمایه اجتماعی برای انان در طبقه متوسط به بالای جامعه شده است.

از سوی دیگر غربگرایان شاهد از دست رفتن منزلت اجتماعی خود در این طبقه به عنوان خواستگاه اصلی‌شان هستند. از این رو شبکه همکار داخلی غرب در ایران با بازی پیچیده و خطرناک "سلامت-اقتصاد" از یک سو می‌خواهد ریزش سرمایه اجتماعی خود در طبقه متوسط به بالا را ترمیم کند و از سوی دیگر با گردش به چپ، سعی دارد طبقه متوسط به پایین جامعه را بار دیگر طعمه آشوب سازی و فشار از پایین برای چانه زنی در جهت مذاکره با آمریکا نماید. غربگرایان در ادامه نیز با به لبه پرتگاه بردن حوزه سلامت و گردش مجدد به راست، طبقه متوسط به بالا را هم به اهرم فشار از پایین جهت چانه زنی و تحمیل مذاکره با آمریکا تبدیل کنند.

با این تفاسیر باید با جدیت و به صورت توامان، هم به حوزه سلامت جامعه توجه عملی داشت و هم باید به معیشت مردم اهتمام فوری نمود. در روزهای آینده و روز نوشته‌های بعدی بیشتر در این باره خواهم نوشت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    4 27
    حوزه سلامت ته دره است نه لبه پرتگاه! جای تعجب است که داعیه داران دین و اسلام خواهان انقلابی چرا نسبت به طب اسلامی بی‌تفاوت و خاموشند؟ جناب سراج شما دقیقاً دنبال چی هستید؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      18 2
      یکی از اساتید طب اسلامی در حال حاضر را معرفی نمایید؟ طبق فرمایش آیت اله مکارم شیرازی چیزی به نام طب اسلامی نداریم. طب سنتی هم که بصورت آکادمیک و تخصص دانشگاهی در ایران وجود دارد. تعیین کنید دقیقا منظور از طب اسلامی چیست؟
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      2 13
      طب چیزی نیست که به اسلامی وغیراسلامی تقسیم شود همین طب نوین ریشه در شرق ومکتب امام صادق ع وشاگردان ایشان دارد درطی زمان وبخصوص دراندلس با طب جدید مسلمانان آشنا وابزار استفاده شده در پزشکی مسلمانان را دیدندومتون مسلمانان دانشمند را تابوعلی سینا وقل آن ابن هشام و... ترجمه وبکلرگرفتند وطب توین درمیان بشر نزج گرفت وپیشرفت کرد . طب سنتی عموما براستفاده از گیاهان دارویی وطبع ونزاج شناسی به اوج خوداگرنه خیلی پیشرفت کرده همچنانکه درچین اینطوراست وجالب است بدانیم حجامت وقتی درایران رسمیت رفت که درآمریکارواج یافت واثرات مفیدآن برسلامتی انسان آشکارترشد بنابراین طب میتوان گفت ازراههای متفاوتی استفاده کرده تاسلامتی انسان راتامین کند . مقاومت پزشکان طب نوین دربرابر حجامت هم درست نبود ونشان داد پس زمینه ذهنی برخی مسئولین دروزارت بهداشت مرجع دانستن حرف ودانش غرب بودوگرنه دربرابرحجامت مقاومت نمیشد وجلوی آنرانمیگرفتند . همین الان " بیتالها " درجاانداختن مفاصل دررفته وبستن دست وپای شکسته کارشان واقعا عالی است من دردهه پنجاه دیدم که پدرم ازروشهایی استفاده میکرد که الان دریک فیلم چینی یاجکی چان دربهبودسریع شاگردش استفاده کرده است ! یاحتی رفتن در پوست گاو به مدت زمان معینی که نمیدانم بخاطرکدام بیماری بوده رادیده ام یادل پیچه های شدید را با هدایت آب ازنقطه ای درشکم تا مثانه یامعده نمیدانم همینقدرمیدانم یک وقتی ازیک روستاتاروستای دیگری رفتیم پسرعموم ازدیشب دل درد بدی داشت که بادردش رفتیم سرزمینش دروقت درو بود که بالمس شکم ازبالا وجندبار نرم وآرام سرانجام حتی من صدای خاصی ازمعده شبیه حرکت آب درمجرایی راشنیدم که فی الفدرخوب شد وبر گشتیم ! کسی باور نمیکند امادرخرم آبادکسانی هستند که بابودادن یکنوع گیاه خشک کرمهای ریزی را تکان روی دست آدم یادرقسمت پسه پا که کرمهای رومیبینی !! باوراینکه کرم ریزی درچشمهایی هست سخت بودتادیدم! اینکارتوسط بیشترزنان بزرگ سال انجام میشود و.....خیلی موارددیگرکه تعجب برانگیز هستند اماهستند !
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    3 10
    این .....رو بذارید کنار آقایون مجلسی تا دوباره بنزین نریخته رومون.. چه بد بختی ایی داریم ما با این ...... .!
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 1
    این آقای سراج عجب تحلیل هایی میکنه! بابا یه مقدار بیشتر توضیح بده ما هم بفهمیم چی میگی! تحلیل ها رو واسه کسی داری مینویسی که خیلی از مبانی شما رو -مثلا سوء ظن مفرط به دولتی ها- نمیفهمه یا قبول نداره! از روی قرینه ها و شواهد تحلیل کنید لطفا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس