عصر جدید 1

با گذشت کمی از فصل اول برنامه «عصر جدید» مشخص شد این برنامه کپی از نسخه آمریکایی نیست و به احیا فرهنگ بومی و ملی توجه دارد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - شیوع کرونا گرچه گریبان برنامه عصر جدید را هم گرفت اما نتوانست سطح کیفیت استعدادهای ایرانی را کاهش دهد. امسال با همه مصائب کرونایی که باعث شد بخش‌هایی از برنامه بدون حضور گرم تماشاگران پرشور برگزار شود اما این برنامه همچنان یکی از بهترین برنامه‌های نوروزی سیما بود. عصر جدید تولید سخت و دشواری را بدون تماشاگر پشت سر گذاشت اما حضور استعدادها در مسیر قابل اعتنایی، خلأ حضور تماشاگران را تحت الشعاع قرار داد.

قبل از تحلیل برنامه عصر جدید باید نیم نگاهی به برنامه‌ مشابه شبکه سعودی‌ ام‌ بی‌سی پرشیا با عنوان پرشین گات تلنت داشته باشیم. برنامه‌ای که همزمان با فصل دوم عصر جدید ساخته شد تا آن را به حاشیه ببرد اما علیرغم استفاده از عنوان پرشین گات تلنت و قرارگرفتن تحت لیسانس برنامه اصلی، قرار بود معرف استعدادهای ایرانی باشد اما عملا هیچ ارتباطی با فرهنگ عامه داخل کشور نتوانست برقرار کند.

در این برنامه آوازخوانی در محور برنامه قرار گرفت و افراد مسن و با تجربه و حتی جوانان روی سن ظاهر می‌شدند و در اغلب موارد موسیقی پاپ خارج از کشور یا ترانه‌های انگلیسی را با ساختاری بشدت ضعیف اجرا کردند.

متاسفانه در روزگار کنسرت آنلاین و برجسته شدن افرادی چون نوازنده ترومپت گروه مرحوم ناصر عبداللهی، امید حاجیلی، که خود را به عنوان خواننده پاپ باور کرده و با حمایت شهرداری کنسرت آنلاین برگزار می‌کند، در شرایطی که با توجه به حجم انبوه کنسرت‌های بدون کیفیت پاپ در کشورمان موسیقی ردیف دستگاهی و سنتی ایرانی نادیده گرفته می‌شود و برنامه‌هایی با تم  آکادمی‌ و استعدادیابی موسیقایی در حوزه پاپ توسط شبکه‌های فارسی زبان برجسته می‌شود، وضعیت موسیقی سنتی در داخل کشور به سمت و سویی می‌رود که نادیده گرفته شود.

عصر جدید با برجسته کردن موسیقی سنتی و ردیف دستگاهی ایرانی یک قدم قابل اعتنا برداشته است و از قضا داوران برجسته این برنامه حتی امین حیایی که خودش خواننده پاپ به شمار می‌رود و رویا نونهالی توجه ویژه و نگاه خاصی به موسیقی سنتی و دستگاهی ایرانی دارند. رویکرد آریاعظیمی‌نژاد و بشیر حسینی هم نسبت به احیای این موسیقی نیز در فصل دوم بسیار قابل اعتنا بود. از قضا حضور استعدادهای ویژه که موسیقی سنتی و دستگاهی ایرانی را روی سن این برنامه اجرا می‌کنند بشدت در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد.

اما چرا با توجه به تاثیر برجسته برنامه عصر جدید در راستای احیای فرهنگ اسلامی - ایرانی بازهم توسط جریان رسانه‌ای و هماهنگی، مورد هجمه قرار می‌گیرد. این جریان هماهنگ برای باج‌گیری از مدیریت شبکه به صورت هماهنگ شده‌ای هجمه‌های مختلفی را علیه برنامه‌های پربیننده تلویزیون منتشر می‌کنند که در یک مورد خاص متاسفانه به هدف خود رسیدند و با زمینه تعطیلی یک برنامه پربیننده را فراهم آوردند.

در مورد آن برنامه خاص مدیران ارشد رسانه‌ ملی با تدبیری مدیریتی می‌توانستند همچون عصر جدید ساختار و قالب برنامه را بومی‌تر کند تا از تمامی انتقادات صحیح بزرگان و رسانه‌های غیرکارشناس مصون بمانند. چون اغلب انتقاداتی که این روزها نسبت به رسانه ملی در فضای مجازی و رسانه‌های درج می‌شود، فاقد ابعاد فنی و غیرمماس با فرهنگ عامه است.

درباره عصر جدید  با شروع فصل اول هر روز یک تله رسانه‌ای  طراحی می‌شود. در روزهای آغازین این برنامه این انتقاد را حتی در سطوح مدیریتی مطرح می‌کردند که  مدیران قصد دارند  مشابه برنامه‌های آمریکایی را بازسازی کنند. این انتقاد بسیار فریبنده و جذاب،  مخاطب را جلب و همراه می‌کند.

اما با گذشت کمی از فصل اول برنامه «عصر جدید»مشخص شد که این برنامه کپی از نسخه آمریکایی نیست، بلکه به احیا فرهنگ بومی و ملی ایرانی توجه فراوانی دارد و حضور پارسا خائف در فصل نخست به عنوان فینالیست و خواننده سنتی و ردیف دستگاهی بر این تحلیل و نظریه صحه گذاشت.

این موضوع نشان می‌دهد عصر جدید افرادی را در پشت صحنه خودش دارد که با برنامه‌ریزی مدون و مشخص، به دنبال کشف استعدادهای بومی هستند. این برنامه‌ریزی‌ ملی زمانی بروز کرد که مهران رحمانی هنرمند تاکستانی با چسب و دوده آتش، تصویری از چهره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را ثبت کرده و رای مثبت قاطع هیئت داوران را به خود اختصاص داد. او با این طراحی هنرمندانه و زیبا توجه همگان را به خود جلب کرد و مورد تحسین همگان قرار گرفت.

روز گذشته این هنرمند جوان با انتشار تصویری از انگشتر اهدایی خانواده شهید سلیمانی در اینستاگرام خود نوشت:

«خیلی برام با ارزش و جذاب بود این هدیه از طرف خانواده محترم حاج قاسم، من کاری نکردم که لایق محبت شما باشم. ممنونم و ارادتمندم».

کسب این افتخار نشان می‌دهد که عملیات «صدف و مروارید» به درستی درباره این برنامه اجرا شده است.  وقتی که جسم خارجی وارد صدف می‌شود، صدف به منظور دفع آن، موادی از خود ترشح می‌کند که از جمع شدن این مواد مروارید تشکیل می شود. در واقع پوسته صدف همان برنامه عصر جدید است که به زعم منتقدان رسانه‌ای از امریکن گات تلنت ساخته شده است، اما تشکیل مروارید و شاهکار مهران رحمانی با همکاری بهرام عظیمی نشان می‌دهد درون پوسته از ترشحات بومی، ملی و میهنی، مرواریدی ساخته می‌شود که در شاهکار مهران رحمانی  روی صحنه این برنامه تجلی پیدا می‌کند. 

بسیاری از تحلیل‌گران رسانه‌ای افسوس خورند که این بخش از افتخار عصر جدید بدون تماشاگر و تشویق حاضران رقم خورد و گرنه سالن عصر جدید با تشویق تماشاگران شور و نشاط مضاعفی را به مخاطب منتقل می‌کرد.

نکته جالب اینجاست که سایر استعدادهای عصرجدید در مسیر پروژه صدف و مروارید گام برمی‌دارند و نمایشی از المان‌های دینی ملی و میهنی در بروز اغلب استعدادهای شرکت کنندگان متجلی است که نمونه قابل اعتنای دیگر، تصویرگری بهروز رحیمیان درباره پیاده‌روی اربیعن بشدت مورد توجه قرار گرفت.

اما شایعه تغییر داوران موضوعی بود که قبل از آغاز فصل دوم توسط برخی کانال‌های تلگرامی مطرح می‌شد. شایعه‌ای که به لحاظ فنی اعتبار برنامه را به چالش می‌کشید و این روزهای در برخی رسانه‌ها انتقاداتی با این موضوع دائما مطرح می‌شود.

در «امریکن گات تلنت» سایمون کاول به عنوان داور ثابت در چندین فصل به صورت مکرر حضور دارد و همزمان در بریتیش گات تلنت نسخه انگلیسی حضور همزمان خود را تثبیت می‌کند. ترکیب فعلی داوران به تدریج به تشخص و نقطه اتکاء این برنامه تبدیل می‌شود؛ اما برخی رسانه‌ها با غیرفنی‌ترین عبارات اصرار به تغییر ترکیب هیئت داوران دارند و احتمالا برای هر صندلی نیز چند گزینه را مد نظر دارند تا در فرصت مناسب در هیئت داوران جای دهند.

به هر حال انتقادات در فضای کرونازده رسانه‌ای کنونی، همچنان در رسانه‌ها گسترش  پیدا می‌کند اما از اعتبار فصل دوم عصر جدید نخواهد کاست و رویکرد ملی، بومی و میهنی در روند ساخت این برنامه تحت الشعاع قرار نخواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    برنامه اش عالیه.... باید با قدرت ادامه داشته باشه انشالله حمایت میکنیم از برنامه عصر جدید فوق العاده است
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      سردار سلیمانی اسطوره مقاومت در مقابل استکبار جهانی و مبارزه با تروریسم و داعش بود و یاد نام ایشان همیشه زنده خواهد بود.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      چقدر خوبه که سردار اینقدر به مولاش علی علیه السلام توسل پیدا کرده بود که حتی پس از شهادت هم بوی علی از نامشان به مشام می رسد.تا جاییکه مخالفات علی مثل بعد ازشهادت علی علیه السلام حتی باشنیدن نامشون هم منفی میدهند ... خدایا شکر که ما علی و پیروان علی مثل حاج قاسم را دوست داریم و با دشمنانشون دشمنیم
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      10 27
      برنامش خوب بود ولی دیگه نیست
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      کاملا مشخصه منفی دهندگان به 15:09 از رانده شدگان و دواعش موجود در آلبانی هستند ای دستمال های کثیف تاریخ مصرفتان گذشته مرگ بر منافق مرگ بر منافق مرگ بر منافق مرگ بر منافق
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 10
      ۰۸:۴۴ نه بابا!!!
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      15 3
      زامبی های موجود در آلبانی چقدر منفی دادن شماها خس و خاشاک و کف روی آب دریا هستین
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    اصلا بنیان عصرجدیدامریکایی هست(آمریکن گات تلنتز)ای کاش بجای کپی برداری وبومی سازی-با صداقت با محریان(آمریکن گات تلنتس)صحبت میکردید وحق کپی میدادیدوبعدحتی کمکهای فنی ...را هم میشدیدچون این دزدی برنامه هتی زحمتکشان مردم آمریکاست
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      40 11
      الان کل سرزمین امریکای شمالی مربوط به بومیانی از جنس چاوز و مادارو و مورالس است که با کشتار عجیب و اخراج و بردگی انها و استفاده از امکانات فوقالعاده و استعدادهای طبیعی انها رشد کرده و ما در حال کمک برای ازادی سرزمینشان هستیم تا از خونخواران انگلوساکسون نجاتشان دهیم اما افرادی با تیپ شما شعار رهاکن بفکر ما کن سر میدن
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      59 8
      آمریکا که خودش شاه دزده منابع انسانی و اقتصادی بقیه کشورهاست جدیدا هم که ماسک دزدی به افتخاراتشون اضافه شد
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      40 5
      قربون اون مردم زحمت کش آمریکا بری الهی!
    • ؟ IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      21 3
      برنامه استعداد یابی توی همه کشور ها هست وقوانین خاص وثابت خودش رو داره
    • متین.... IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      8 2
      از تیرانا( یایتخت آلبانی) مقر گروهک منافقین پیام دادی؟؟؟؟؟!!!!!!
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      0 0
      درباکتو ببند بنزینت نمره
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    مهران رحمانی هنرمند تاکستانی خداوند یار و یاورت .
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    50 6
    خدا که همین باشه. ممنونیم
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    شدیدا دلتنگ حاج قاسم هستیم خدا رحمتش کند
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    28 8
    امروز کسی از خودش پروتکل صادر نکرده
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      2 3
      نمک
  • حسین IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    54 17
    سلام مقاله ی خوبی بود.لذت بردم و افتخارکردم به کار هنرمندان برنامه ی عصرجدید.درود برشما
  • مهدی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    15 50
    استعدادهای بی نظیری در این برنامه معرفی شده اند ولی همچین آش دهنسوزی هم نیست. به نظر من باید تمرکز بر هنر واقعی باشه نه استنداپ و جنگولک بازی و کارهای خطرناک.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    38 41
    برنامه های سفارشی با بودجه های نامعلوم. با اون مجری های دَوَنگ ش. به جاش چهار تا فیلم سینمایی میدادید تا ملت توی قرنطینه کپک نزنند
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    40 6
    این که برنامه کپی برنامه امریکایی است شکی نیست ولی خب در هر کشوری با توجه به فرهنگ آن کشور و در ایران هم با توجه به الزامات مربوطه برنامه سازی می شود. یکی از موارد هم نقاشی چهره سردار سلیمانی بود.
    • علی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      1 0
      حالا آمریکا برای اولین بار برنامه به این شکل ساخت.حالا شده مالک کل برنامه های استعدادیابی!؟ جمع کن بساطتو بابا!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    50 24
    درود بر احسان علیخانی. درود بر بهرام عظیمی. درود بر همه متعهدان
  • محمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    81 23
    سردارسلیمانی روخدابزرگ کرد.سردارسلیمانی نامش وراهش جاودانه می ماندوخواهدماندچشم هرکسی نمیتونه ببینه انشاالله دربیاد.
    • کوروش IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      26 24
      خود حاج قاسم شکل صحبت کردن دیگری داشتن! انشاءالله چشم های همه بچه های ایران زمین پاک الهی بشود.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      14 16
      جوری از حاج قاسم دفاع نکنید که تن اون بنده خدا در گور بلرزد از اینهمه بددهنی
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      1 4
      یه حسی بهم میگه بوی گند کمپ میاد! ظاهرش شکل حزب الهی ولی باطنش پدر دین که هیچ پدر وطنم میخواد در بیاره!نمیدونم.آخه زیاد شدن!!!! یعنی جوری دفاع کنی که باعث خراب شدن ظاهر یا حتی باطن (مفهوم)بشه!!!
    • مهدی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      6 1
      به ۱۵:۰۴ الان یعنی چی؟ الان ناراحتی که گفته خدا بزرگش کرده؟! البته تقصیر شما هم نیست!! تو این دور زمونه اینقد ادم مخلص کم پیدا میشه که وقتی خدا پاداش اخلاصش رو با تسخیر دل ها میده. شما فکر میکنید مردم دارن الکی یه ادم رو بزرگ و مقدسش میکنن!!
    • من IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 0
      احسنت
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    31 16
    عصر جدید بسیار بسیار زیبا هست. یک عصر جدید ایرانی و بومی. از سازندگان این برنامه کمال تقدیر تشکر را دارم
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      31 3
      مرگ بر دشمن حاج قاسم سلیمانی
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    48 24
    انشالله که به سرنوشت برنامه ماه عسل مبتلا نشه.این برنامه ها رو حذف میکنند ودر عوض برنامه شرم اور نقی معمولی رو توی سفره مردم میزارن.
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      22 7
      نظرت رو برای خود نگهدار عمو و توهین نکن! برنامه عضر جدید زیباست و برنامه پایتخت فوق زیبا البته من مثل تو نیستم میگم از نظر من البته
  • US ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    36 18
    مهران جان دوستت داریم. دلمان را شاد کردی خدا دلت را شاد کند.
  • 1 US ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    8 41
    حالا خوب شد این.. یادمه پایتخت رو بردن در عرش اعلا.. حالا نوبت این برنامه مضحک و کپی کار محض و مزخرف عصر حجر است.
    • مهتابی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      5 0
      حالا فرض هم بگیریم که برنامه کپی باشه آیا خود شرکت کنندگان هم کپی از جایی هستند؟ مهم اینکه قدرت و توان و استعداد انجامشو دارند حالا خودت میتونی یه کار کوچیک انجام بدی که بشه روی صحنه عصر جدید درآوردش؟؟
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    53 16
    حمله کننده ها همین افراطیهای بیشعورن که دو گانه عمل میکنن. همینها به علیخانی حمله کردن. میگن برنامه آمریکایی. احمقن دیگه! نفهمیدن که دین ما میگه اگه یه چیزی خوبی بود حتی از کافر یاد بگیر. مگه ما دانشگاه نساختیم؟ مگه ما ماشین سوار نمی شیم؟ چه اشکال داره با جهان بینی خودمون برنامه ها رو بهینه کنیم؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    34 20
    درودبر هنرمند هم استانی عزیز مهران رحمانی همه استان قزوین به تو افتخار می کنن.درود برروح مطهرسردارشهید حاج قاسم سلیمانی یادونامش جاویدان.مهران جان انشاالله به همه آرزوهات برسی.اونهایی که میگن برنامه آمریکایی،مخالف پخش این مسابقه هستند،که هم استعدادهای ناب مردمی رو معرفی میکنه وهم مردم ازیک برنامه سالم وسرگرم کننده وبی حاشیه لذت می برند،تازه جوانها هم تشویق به بروز استعدادهای خود می شوند.کل پیشرفت های غرب مدیون تمدن ایرانی اسلامی هست آمریکا ۳۰۰سال تاریخ داره ایران هزاران سال.
  • حامد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    8 25
    در مورد کپی برداری: کل تلوزیون یعنی کپی برداری . چون تلوزیون از غرب آمده. اما اینا لزوما به معنای ضعف نیست. یا باید خودمان نخبه باشیم و ایده پرداز یا از کارهایی که در آمریکا انجام می شه ایده بگیریم. وقتی خودمون چنین کسانی رو نداریم (اجازه بروز استعداد نداده ایم) مجبوریم ایده رو از اونجا بگیریم. ولی باید بومی سازی کنیم. لزومی ندارد داورها سلبریتی باشند. لزومی ندارد بیش از اندازه به خواننده ها بها دهیم. در غرب استعداد یعنی خوانندگی، نوازندگی، رقص، نمایش، زیبایی، حرکات ورزشی و این جور چیزها. ما نباید در دام فرهنگ غربی بیفتیم. برنامه باید نقد پذیر باشد نه این که منتقدان را مسخره کند به آنها برچسب بزند . نقدهای زیادی روی داوران ( آریا عظیمی نژاد و بشیر حسینی) وجود داشت اما متأسفانه داورها عوض نشدند. داور باید داوری را بلد باشد. بداند باید از جنبه های مختلف در نظر بگیرد . احساساتی نشود. علایق شخصی را دخالت ندهد. تخصص داشته باشد.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    15 1
    خودتون اولین کسایی بودین که انتقادکردین حالادفاع میکنین؟اولش میکوبین بعدش چون فضابه نفعتون نیست دفاع/؟دمشون گرم که باانتقادزیاد خیلیا پاپس نکشیدن
  • یوسف IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    11 18
    الان ربط بین انتقاد از عصر جدید و تصویر سردار عزیز چیه؟حمله به برنامه از اولین قسمت فصل یک شروع شد و دلیلش هم این دو موضوع مقدس و ارزشمند نبود.چقدر راحت برای جذب مخاطب از ارزشهای جامعه استفاده ی ابزاری میکنید
    • سید کمال IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      13 17
      سلام یادمان باشد افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی صیاد شیرزای امیر کبیر میرزاکوچک خان جنگلی ...وخیلی های دیگر عزت ایران و ایرانی را می خواستند و دشمن در هر زمانی به وجود چنین ایرانی های عزیز پی برده و به شهادت رساندشان است فقط به خاطر استعمار و اهداف خودش کمی بیشتر فکر کنیم تاریخ حداقل ۳۰۰سال اخیر کشور های ایران و برخی از کشورهای آسیا و آفریقا و آمریکایی جنوبی را بخوانیم خواهید فهمید استعمار هدفش چیست و چگونه فریب می دهد
    • . FR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 4
      آقای سید کمال امیر کبیر در تاریخ قابل مقایسه با هیچکس نیشت شما قطعا تا حالا تاریخ نخوندید
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    51 20
    لعنت به افراطیون کثیف فرقه انگلیسی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خوارج قرن بیست و یک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    8 14
    چو انگشت سلیمانی نباشد چه خاصیت دهد نقش نگینی
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      3 1
      گرچه نباشد انگشت سلیمانی غمی بزرگ باشد ولی انگشت سلیمانی ها هست امیدی بیشتر
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    11 9
    ایشالا هم تو کار وهم تو زندگیت موفق باشی .خدا خیرت بده یادی از حاج قاسم کردی
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    16 5
    قربونت برم سردار فدای خنده و قیافه مهربون و با جذبه شما بشم
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    15 5
    به وقت انتقام
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    17 13
    سردار دل ها
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    16 14
    دنیای بعد از تو حاج قاسم دنیای قشنگی نیست
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      10 16
      آه حاج قاسم دنیا رو گرفته
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    5 0
    ای بابا موسیقی کیلو چنده. همین کم مونده رئیس جمهور ایران هم مثل این کشورهای غربی بیاد به رقاصه ها و شایسته ها و مدل ها جایزه بده دیگه هر چی رو که نمیشه شرقی کرد
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    15 14
    آفرین به غیرتت شیرمرد
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    19 19
    خون پاک حاج قاسم مانند خون مطهر مولایمان حسین گریبان شمرهای زمانه رو گرفته
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    5 4
    افرین بر تو هنرمند پرچم قزوینو بالابردی
  • سعید IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    7 21
    حاج قاسم فوقعلاده بود اصلا همچی به کنار یکاری کرد یه ملت میلیونی عاشقش شدن میگن با خدا باش پادشاهی کن.
  • مسعود IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    3 12
    فقدان شهادت سردار عزیز و بزرگوارمان انقدر برایمان باورش سخت بود که اینها کارهای بسار بسیار کوچکی است که هموطنان عزیزمان تقدیم خانواده ورهبر عزیزمان میکنن روح بزرگ این سردار عزیز دعا گوی زندگی حال واخرتمان باشد انشااله
    • سید علی IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      3 2
      چرا کسایی که همنظر شما هستند هموطن عزیزند ولی کسی را که منتقد و مخالف رأی شماست را با نفرین و جفنگ بدرقه میکنید آیا این بی جنبه بودن شما را نمیرساند؟؟!!!
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    14 13
    بیماری مملکتو گرفته، مجلس یه ماه و نیمه خوابه، دولت هنوزم برنامه مشخصی نداره اونوقت تیتر اول مشرق سردار سلیمانیه. بابا اصلو ول کردید هنوزم پی منافع گروهی تون هستید
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      6 6
      میبینی که مطالب مربوط به حاج قاسم بیشترین توجه و نظرات رو داره
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      6 1
      چخه سگ سعودی
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 0
      بیماری چه ربطی به این خبر داره کلا از روی عقل حرف نمی زنید
    • نظردهی IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 1
      نظر شما بین این نظر ها پیدا نیست پس چ بهتر ک نظر ندید و همون بهتر ک ب مشکلات فکر کنی ن روح پاکی مثل سلیمانی بزرگ
    • عرفان IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      2 1
      تقصیر ما چیه که اصول از نظر شما فقط همون آب و علفه
    • عشق فقط سردار سلیمانی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      1 0
      سگ سعودی آمریکایی پرست به تو چه امثال شما اصلا نباید اسم پاک سردار رو به زبون بیارید نظرتو واسه خودت نگه دار شبهایی که تو خواب ناز بودی سردار سلیمانی و امثال سردار بیدار بودن و مواظب مملکت بودن حالت داری جواب محبتهاشون رو با اين مزخرفات میدی سگ سعودی
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    8 16
    دقت کردین اونهایی که دیروز خودشون رو به صدام فروختن و امروز خودفروخته آل شیرده شدن هنوز توهم تاثیر در نظر مردم ایران رو دارن ...
  • حمید IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    12 5
    درود بر حاج قاسم سلیمانی تا ابد مدیون حاج قاسم هستیم راه شهیدان ادامه دارد...
    • مهدی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      2 1
      قدیمی ترین ادمهای کره زمین ما ایرانی ها هستیم،تو هر کاری هم که اراده کنیم وارد میشیم،دم احسان علی خانی گرم‌.خسته نباشی کارت بیسته
  • Ali KR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    3 3
    کارش خیلی جالب نبود فقط به خاطر عکس سردار شانس آورد وگرنه هیچ امتیازی نداشت این کارش بازی با احساسات بود
  • ایران IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    واقعا از نظر تحلیلی مشرق این برنامه ارزشی هست؟
  • شهرام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    6 1
    درود برحاج قاسم سردار دلها
  • ابراهیم IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    اخه واقعاماموندیم که چرااینگونه هستیم تابه کی؟؟ اینائی که درهرزمینه ائی منتقدند ویکسری ابزارراوسیله پیشبرداهداف خودقرارمیدندچی میخوان چرادردنیای ادمیت قضاوت کردن براخیلیاراحته واصلاپایبنداصولی نیستند این بدان بدهمه نقددارندچه کسی خوبه چی خوبه اخرش خودشون هم نظری برچیزیاکسی ندارند
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    4 1
    قاسم سلیمانی نقطه عطف تاریخ معاصر است، روز و ثانیه شهادت ایشان چون برآمدن آفتاب عالمتاب صبحی تازه را برای ایران و جهان رقم میزند.هنر، فرهنگ، تاریخ و ادبیات ایران برای قرن ها ، رستم، برای شاهنامه سرایی دارد،برای بروز رسانی تمامی ارزشهای ملی و اعتقادی ، زدودن خرافات و ترسیم زیباترین جلوه های انسانی و الهی . هنرنمایی این جوان در برنامه عصرجدید ، همزمان میلیونها چشم را به اشک تحسین وشعف نشاند. فقط کاش بجای دوده از پودرهای رنگی استفاده میشد.
  • حسین IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    10 1
    حاج قاسم ، یک عاشق واقعی و جاودانه است عالی بود
  • محمدرضا IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    5 1
    نام سردار دلها سرباز سلیمانی در هر برنامه ای برده شود آن برنامه ماندگار خواهد شد
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    3 1
    حالا صدف هاباتلاش به مروارید تبدیل می شوند و الماس هاوجواهرات باارزش وقیمتی تولیدی کنند چه جواهراتی !!! گوهرراگوهرشناس می شناسد !!!؟؟؟!!!
  • محمود IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 0
    اقای امید حاجیلی هنرمند با سواد ومحبوبیه نباید برای پر کردن مقاله به ایشان توهین شود ممنون
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 1
    فدای حاج قاسم
  • صیاد IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 1
    خداییش دمت گرم سرباز وطن . هنر فوق العاده ای رو به نمایش گذاشتی. به شما افتخار میکنم.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 2
    برنامه عصر جدید بد نیست در کل سرگرم کننده و جذابه، ولی دمش گرم تو شرایط پر استرس کرونا و شرایط بد اقتصادی با دیدن تصویر حاج قاسم امید در دلمون زنده شد.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 1
    این برنامه چند تا مشکل داره: اول اینکه اهمیت دادن به موسیقی سنتی البته ارزش مند هست اما با توجه به اینکه عمده مردم مشتری موسیقی پاپ هستن این جهت گیری یه نقطه ضعفه نه قوت، چون باعث کاهش میل مخاطب میشه دوما محدویت ها به این برنامه ضربه زده
  • معلم IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 1
    دمت گرم مهران، کارت عالی بود و این انگشتر و افتخار حق جوانانی با معرفت مثل شماست...آفرین
  • یوسف IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    برنامه عصر جدید عالیه ،هرچند کپیه ،ولی واقعا استعداد های سرزمین من ایران را باور میکنه واقعا ممنونم از دست اندر کاران ،
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 1
    امریکا یعنی چه تمام با استعداد کشورهای دیگه به قدرت پوچ رسیده چرا که میخواد از هوش انها در جهت منافع خودش در سطح جهان برسه واین بر کسی پوشیده نیست که حتی منتقدین و کارشناسان خودشون و جهان پیش بینی کرده‌ام که رو به افول دارد میرود این هم به دلیل بالا رفتن سطح دانش ملل هست حالا یک عده که از دانش و معلومات کافی بر خوردار نیستند تقصر ندارند اما این شاالله اونها هم با کم دقت ومطالعه و دور شدن از برنامه های چرندرسانه هایشان که قصد تخریب مغز مردم ما را دارند به این سطح هوشیاری برسند
  • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 1
    دورودخدا بر روح احاج قاسم به والله موقعه ای که عکس اشترزمان ظاهر شداشکم درومد حالا؟ بعضی نوکر سفتان طاقت دیدن عکس شهید حاج قاسم ندارن بسیارعالی بود برنامه
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 1
    حاج قاسم مرواریدی بود که در صدف ایران پرورش یافته بود . آمریکای خبیث مرواریدمون رو از ما گرفتی صدف همچنان پابرجاست.
  • مهدی عباسی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 1
    سلام بر تو ای سردار دلها سلام بر تو ای افتخار شیعه سلام بر تو ای کسی که نامت لرزه به تن دشمنان شیعه می اندازد سلام بر تو که با شنیدن نامت دل دشمنانت می ترکد و دلیل دارد که می ترکد و اون بزرگی نامت و کوچکی دل دشمنانت است و سلام بر تو که باعث شدی تا ما با آسایش کامل شب بخوابیم و تو بیدار بودی سلام بر تو که اگر دشمنان همچون تو را داشتن جهان را نابود میکردن و سلام بر تو ای شهید راه علی ‌‌(ع)
  • حسین IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 1
    درود خدا بر سردار عزیز خدا نعلت کنه ترامپ گاو چرون که ای داغ تا قیامت بر دل ما گزاشت
  • سعید IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    بهترین برنامه عصر جدید همین بود
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    برنامه عصر جدید علاوه بر کشف و معرفی استعدادهای ویژه موجب تفریح و سرگرمی سالم جامع خواهد بود و کسانیکه با تنگ نظری ایراد میگیرند باید بدانند که هیچ کاری درجهان بدون نقص نیست حتی خداوند زمان افرینش انسان مورد اعتراض فرشتگان قرار گرفت که موجود مفسد می افرینی.
  • علیرضا علیزاده آرانی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 1
    بسیار عالی بود صفا کردیم
  • مهتاب US ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    با سلام خدمت دوستان..خدا نکنه از کسی بدمون بیاد..واقعا ما از آقای علیخانی جز خوبی دیدیم؟مگر ایشون چه کار بدی کردن تا ماه عسل بود گره گشای خیلی ها بود تا عصرجدید که سراپاش خیر و برکت..حالا اگر کپی یاهر چی هست..که نیست....مهم دیدن اونایی هست که مدتهاست در انزوا و نادیده گرفتن بودن...ما چرا اینقدر بی انصافیم...چرا دید بد داریم....اونم می‌تونه مث خیلی ازین سلبریتی ها پی عشق و حال خودش با درآمدهای میلیاردیشون که واقعا لایقش نیستن باشه...اگر خیر و برکتی تو زندگیش بوده از کسی دریغ نکرده....شما برنامه بسازین...کپی نباشه....هم لطفی در حق خودتون کنید هم ملت
  • اتابک IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    عالی بود این پسر اشک از چشمام جاری شد
  • سرداردلها فقط حضرت مهدی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 1
    سردار دلها فقط حضرت مهدی انشاالله طهور کنه تا اسلام واقعی رو ببینید همتون ....عشقم خدا و چهارده معصوم بقیه هییییچ..
  • مرتضی مهرابی DE ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 1
    واقعا زیبا بود...افتخار کردم...
  • مرتضی مهرابی US ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    بابت برنامه عصر جدید نشکر میکنم.که باعث میشه این هنرمندان دیده میشنند..دورود برشرف احسان که قلبش برای ایران وایرانی می تپه...
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 0
    مرگ بر آمریکا درود بر جمهوری اسلامی ایران
  • سعیدحسنی IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام،آریاعظیمی نژاد به بعضی افراد مغرورانه رآی داده و باعث حذف آنها شده،همین باعث شده از برنامه عصر جدیدبدبین شدم.لطفابجای آریامغرور، یک داور باانصاف بیاریدتاحق کسی ضایع نشود.
  • احمد IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    عالی بود احسنت واقعا زیبا و هنرمندانه بوده این حرکت آقا مهران نشون میده قلب تپنده ایران مملو از جوان‌های روشن ضمیر وبا غیرت است وکم نیستند از این دسته از دلیر مردان که در هر عرصه مدال افتخار ایران هستند در جهان منتها با وجود همه مشکلات ونفوذ خائنان داخلی و خارجی نشان از قدرت خداست که مارا در برابر این استعمار گرا نجات میدهد یا علی
  • کربلایی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    1 0
    ضمن تشکر از کلیه دست اندر کاران عصر جدید این برنامه کاملا مورد حمایت مردم می باشد ومادوستش داریم.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    یاد کردن از سردار دلها در چنین برنامه هایی ،غیرت و شرف میخواهد.سردار دلها همیشه جاوید و پاینده در تاریخ ایران.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    از نیمه دوم دهه چهل که تلویزیون در ایران آغاز بکار کرد وبنده از کودکی تاکنون بیننده حرفه ای هستم ومیتوانم بگویم عصر جدید یکی از برنامه های پر بیننده تاریخ تلویزیون ایرانه ساخت حرفه ای و جذاب داره بویژه گرایش ملی- بومی گرائی آن قابل تحسینه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس