کد خبر 1058549
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
استوکس

باشگاه پرسپولیس که با بدهی های فراوان مالی دست و پنجه نرم می کرد باز هم سراغ خریدهای نه چندان مرغوب رفت تا دلارهای خود را به پای بی انضباطی های استوکس و عدم تاثیر مثبت اوساگونا بریزد.

به گزارش مشرق، باشگاه پرسپولیس در حالی برای نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر تصمیم به جذب آنتونی استوکس و کریستین اوساگونا گرفت که مشکلات مالی و در راستای آن پرونده‌های حقوقی سرخ‌ها در فیفا به دلیل عدم پرداخت مطالبات خارجی‌های سابق خود وجود داشت.

با این حال سرخ‌ها برای حل مشکل گلزنی خود سراغ این دو بازیکن رفتند که هر دو نفر تا پایان هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر و دو بازی ابتدایی سرخ‌ها در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا موفق به گلزنی نشدند.

پرسپولیس که در ابتدای فصل با نظر گابریل کالدرون سرمربی وقت خود اقدام به جذب جونیور برانداو مهاجم برزیلی سابق لودوگورتس بلغارستان کرده بود خیلی زود با این بازیکن به انتهای راه رسید. مهاجمی که هیچ تفاوتی با بازیکنان آماتور نداشت اما توانست بخش قابل توجهی از دلارهایش را با توجه به قرارداد ۵۵۰ هزار دلاری بگیرد و در میانه‌های دور رفت بازی‌ها از پرسپولیس برود.

رفتن گابریل کالدرون از پرسپولیس نیز باعث نشد تا سرخ‌ها عادت جذب بازیکن خارجی را ترک نکنند. آنها بلافاصله پس از حضور یحیی گل محمدی به عنوان جانشین کالدرون در رأس کادرفنی خود اقدام به جذب کریستین اوساگونا گرفتند. مهاجمی که برای نیم فصل مبلغی نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد.

محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل مستعفی پرسپولیس پس از رفتن کالدرون، باب مذاکره با مهاجم جنجالی و پر حاشیه سابق تراکتور را باز کرد تا بتواند آنتونی استوکس را برای پنج ماه با قراردادی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار جذب کند.

بیشتر بخوانید:

رضاییان: دو سال برای پرسپولیس رایگان بازی کردم

جالب اینکه آنتونی استوکس در همان ابتدا مبلغ ۱۵۰ هزار دلار از پرسپولیس پول گرفت تا پس از اقامت ۱۰ روزه در دبی امارات حاضر به امضای قرارداد شود.

مهاجم ایرلندی سرخ‌ها کمتر از یک ماه در ایران دوام نیاورد تا پس از تساوی پرسپولیس با شارجه امارات در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا تمرینات پرسپولیس را ترک کرده و فعلاً هم به ایران باز نگردد.

مهاجمی که شیوع ویروس کرونا را بهانه‌ای برای عدم بازگشت به تهران قرار داده است تا بتواند به استراحت خود بپردازد. استراحتی که با توجه به قرنطینه خانگی اکثر کشورهای اروپایی فرصتی را برای حضور استوکس در کلاب های شبانه نمی‌دهد. مهاجم پرحاشیه‌ای که هنگام ورود به لندن از سوی پلیس انگلیس بابت پرونده تجاوز به یک زن دستگیر شد.

فرزاد آشوبی درباره خریدهای خارجی پرسپولیس در فصل جاری گفت: من نمی‌خواهم وارد رابطه مسموم برخی دلالان با باشگاه‌های فوتبالی شوم. فکر می‌کنم باید آگاه بود که بتوان درباره آن اظهار نظر کرد. من اطلاعاتی از جزئیات این موضوع ندارم تا بیان کنم.

کارشناس فوتبال ایران افزود: آنچه از لحاظ فنی می‌توان درباره بازیکنان خارجی پرسپولیس گفت کیفیت نه چندان خوب آنهاست. جونیور که همواره از سوی آقای کالدرون به عنوان نهمین مهاجم مدنظرش معرفی شد به هیچ وجه قابلیت فنی لازم را نداشت.

وی تصریح کرد: استوکس هم واقعاً بی انضباطی اش را در گذشته به فوتبال ایران نشان داده بود. او شاید کاراکترهای فنی نسبی داشت اما هرگز نمی‌تواند به دلیل عدم تعادل روحی در رفتارهایش مفید باشد. یک بازیکن برای پیشرفت و ارائه فوتبال تیمی نیاز به تعادل فیزیکی و ذهنی دارد. اوساگونا نیز تا اینجای کار برای پرسپولیس گل نزده است اما تلاش می‌کند و حفظ توان بالای او نشان می‌دهد که می‌تواند در آینده به پرسپولیس با گلزنی هایش کمک کند.

ادموند بزیک مهاجم پشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولس نیز در این باره گفت: واقعاً باید روند جذب بازیکن مشخص باشد. شاید شفافیت در این زمینه بتواند تمام ابهامات را از سر راه بردارد. به هر حال باید بپذیریم بازیکنان خارجی خوبی در فصل جاری به پرسپولیس اضافه نشدند.

اسماعیل حلالی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جذب بازیکنان خارجی در پرسپولیس اظهار داشت: تیمی که بیشتر از ۱۰ پرونده مالی سنگین در کمیته انضباطی فیفا دارد چطور به خودش جرأت می‌دهد باز هم سراغ بازیکن خارجی برود. آقایان با مدیریتی که داشتند پرسپولیس را تا دره برده اند. تیمی که مشکلات مدیریتی و مالی دارد چرا باید خیلی سربسته و بدون اینکه کسی در جریان قرار بگیرد بازیکن خارجی بگیرد که یکی از آنها به جای حضور در تمرینات تیم به تفریح در امارات و سپس انگلیس و ایرلند بپردازد.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: چیزهایی می دانم که گفتن آنها چیزی جز ضربه زدن به پرسپولیس در پی نخواهد داشت. نمی‌خواهم مشکل آقایان را بکویم که چه چیزهایی بوده است و دنبال چه مسائلی در قراردادبا خارجی‌ها بوده اند.

آنچه به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس با وجود تمام مشکلاتی که مخصوصاً در سال‌های اخیر بابت بازیکن خارجی بر سرش آمده اما همچنان اصرار به جذب آنها دارد تا شاید بخواهد به تعداد پرونده‌های موجود خود در فیفا و بدهی‌هایش بیافزاید!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس