دلار  نمایه

توقف فعالیت صرافی ها و نبود نظارت ها این روزها دست دلالان را برای تعیین نرخ در بازار ارز باز کرده است.

به گزارش مشرق، صرافی ها هم پس از آغاز بحران کرونا، جزو مشاغلی بودند که باید تعطیل کرده و از معامله ارز خودداری می کردند. معامله های که ضرورت آن در سامانه نیما و بانک مرکزی برای واردکنندگان اجناس اساسی انجام می شد و از طرفی بازار آزاد که محل تامین ارز مسافرتی و دانشجویی هست هم به علت لغو پروازها و مسافرت ها تعطیل شده بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت به بشکه‌ای ۳۳ دلار رسید

جدول/ قیمت سکه و ارز در بازار


اما نکته بسیار قابل تاملی که این روزها در حال رخ دادن است، معاملات کوچه پس کوچه ای و مجازی ارز بویژه دلار است که همینطور بی سرو صدا، نرخ رسمی ارز آزاد را تعیین می کند.

دلال ها هم اکنون که روزی تعطیل است در فضای مجازی و خیابان های اطراف فردوسی و چهارراه استانبول و حتی منوچهری مشغول دلالی و فروش دلار به نرخ ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان هستند و با شگردی کاملا خاص قصد افزایش نرخ ارز در روزهای آتی را دارند.

این در حالیست که طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی خرید و فروش ارز غیر از صرافی ها خلاف قانون و غیر مجاز است.

دانلود

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    42 1
    اگه غیرقانونی هستش،بیاد جمع کنه. مگه امروز این بازار ایجاد شده که ندونن. اگه میخواستن خیلی وقت جمع شده بود. شهرام جزایری وقتی آزاد شد چیکار میکرد؟!! دوستان جمشید بسم الله کجاست؟!!!
    • 30kmen IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      1 0
      خیلی خری ،تا کی میخاین پشگل بجای مغز توکلتون بزارین
    • دیدگا IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      خیلی راحت یه عده دلال با زندگی هشتاد میلیون ایرانی بازی میکنن! کسی هم کاری به کارشون نداره!
    • امین IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      4 0
      همون کسی که شاخص بورس ورشکسته ایران رو هر روز میبره بالا تر همون کس دلار و طلا رو هم دستکاری میکنه این دیگه سئوال کردن نداره
  • احمد IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    66 0
    معلوم نیست نهادهای نظارتی و امنیتی دارند چه غلطی میکنند که مملکتی که یک ماهه تعطیله قیمت دلار و طلا داره هر روز تو بازارش میره بالا اونهم تو شرایطی که دنیا دچار رکود اقتصادیه شدیده و قیمت اکثر صنایع و طلا دچار افت شده فقط بلدیم تیتر بزنیم و افزایش نرخ ارز و طلا را تو این مملکت پهناور بندازیم گردن دلال ها شناسایی و دستگیری این دلال ها یعنی اینقدر سخت و دشواره؟ شاید هم دلال ها زیرمجموعه حکومت هستند و مردم خبر ندارند
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      9 6
      این دلال ها همه به آن مجموعه سیاسی که می خواهد کشور را به آشوب بکشد وابسته است. تا حمایت آنها را دارند مرتب آزاد کرده می شوند.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    ارزش پول ملی بسیار پایین اومده وعده ای دارن از این آب گل آلود ماهی درشت میگیرن
  • علیرضا IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    اگه بخوان جلو این دلال بازی را بگیرین به خدا براشون کاری نداره ولی متاسفانه ......
  • سجاد IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    این چه جور غیر رسمی و غیر قانونیه که مبنای نرخ‌گذاری اتحادیه‌ی طلا و جواهر قرار می‌گیره!؟!؟ وقتی به اتحادیه طلا و جواهر اعلام میشه مبنای قیمت‌گذاری طلا و سکه رو همون نرخ دلار کوچه و پس‌کوچه‌های فردوسی قرار بدید یعنی هم بانک مرکزی و نهادهای انتظامی و امنیتی این نرخ رو به رسمیت میشناسند و صرفاً تو مصاحبه‌ها غیر رسمیه و غیر قانونیه!
  • احمد ID ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 1
    چو بیشه تهی ماند از نره شیر شغالان درآیند آن‌جا دلیر
  • CA ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    دلالها يا دولت ، مرگ بر منافق
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    من برای تامین مواد اولیه خطوط تولیدم ۳ ماهه دنبال ارز نیمایی هستم دستم به نیم دلارش هم نرسیده . ثبت سفارش هم دارم
  • ایرانی مسلمان IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    ازقوه قضاییه ونیروی انتظامی انتظارمیرود جهت افزایش پول ملی انگلان ملت رادستگیر وبه عنوان مفسد فی الارض ازبین ببرندتابلگه گزانی مسکن وسایر اقلام کم شود
  • احمد IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    4 0
    نفت ارزان شده.افزایش دلار کار دولت برای کمبود بودجه است
  • DE ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 3
    دست های پنهان صهیونیستها ، سعودی های وهابی و ضد انقلاب در بازار ارز برای گران کردن ارز. جز این ها کسان دیگری نیستند که بخواهند خون ملت رو توشیشه کنن. اگر تبادلات تجاری تبادل کالا به کالا و تهاتری در استان ها و با کشورهای همسایه و کشورهای دیگه کنار خرید و فروش کالا با ارز دولتی با کشورهای دیگه هم داشتیم قاچاق و رشد قارچی قیمت ها بوجود نمی امد. خود مبادله کالا با کالا و تهاتری کنترل دولت رو در بخش صادرات واردات قوی تر میکرد و تاجرها می بایستی در مقابل صادرات کالاهای ضروری مثل کارخانه و ابزار الات تولیدی به داخل کشور میاوردند و با این ابزار الات تولیدی بخش تولید فعالتر و تولید کالا درداخل بیشتر می شد. مرگ بر امریکا و هر مرگ براسرائیل مساوی با تولید یک کالای ایرانی داخل کشور باید بشه.
  • بلبلی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    تابلو است که اینها خورده فروشند. سردمدارهای اصلی این ماجرا کجا هستند ؟ کجا هستند وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه ؟ این تروریسم اقتصادی و ( تورم ) لجام گسیخته در آخر میتواند به سقوط حکومت منجر شود.
  • مسعود IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    6 0
    شما ها دیگه چقد ساده اید که فکر میکنید قیمت دلار رو دلال و کوچه بازاری تعیین میکنه خخخخخخ دلال و مردم فقط و فقط بهانه هست متاسف میشم وقتی کامنتاتون میخونم
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    بورس خیلی وقته که ورشکسته است و تو ایران جواب نمیده الانم خیلی کاذب بالا رفته و فقط کسایی سود کردن که پارتی یا رانت داشتن تو شرکتها و ی عده خیلی کم سود کردن پول باید بیاد توی تولید نه توی بورس بدون پشتوانه که ی شرکت صد تا کارگر داشته بورسش رفته بالا چند نفر سود کردن بدون زحمت و نه کارگری به شرکت اضافه شده نه به حقوق این برای تمام شرکتها صادقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس