سعید نمکی

وزیر بهداشت در نامه‌ای به حسن روحانی نسبت به دستور وزارت صمت مبنی بر بازگشایی مشاغل و کسب و کارها اعتراض خود را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سعید نمکی در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به اقدام ناگهانی وزارت صمت مبنی بر ابلاغ دستورالعمل بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار انتقاد کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

به استحضار می‌رسد مدت‌هاست گروهی شبانه روز در حال تدوین پروتکل‌های متعدد جهت محیط‌های مختلف اجتماعی، اداری، کسب و کار، خدماتی و علمی و فرهنگی هستند و تعداد قابل توجهی را به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ نموده‌اند. اخیرا جهت گام دوم فاصله گذاری منطقی تحت عنوان "فاصله گذاری هوشمند " با همکاری نماینده دستگاه‌ها، اصناف و جوامع هدف و با کمک صمیمانه وزارت کشور در تمام ایام تعطیلی مشغول تدوین دستورالعمل‌های بازنگری شده بر حسب نوع و محل انجام فعالیت‌ها هستیم که با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک استان‌ها طبقه بندی و اعلام نمائیم. متأسفانه ناگهان اخیراً بدون اطلاع ستاد نامه‌ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت به کلیه استان‌ها ابلاغ شده که عملاً دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید:

دستورات رئیس جمهور در مدیریت بیماری کرونا و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده

آیا کرونا در ایران مهار شده است؟ +فیلم

وزیر بهداشت: نقش آفرینی مردم در تاریخ زرین کشورمان ثبت می‌شود

چه کسانی از ادامه فعالیت گروه مشکوک حمایت می‌کنند؟ +فیلم و عکس

دستورات رئیس جمهور در مدیریت بیماری کرونا و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده

آیا کرونا در ایران مهار شده است؟ +فیلم

وزیر بهداشت: نقش آفرینی مردم در تاریخ زرین کشورمان ثبت می‌شود

چه کسانی از ادامه فعالیت گروه مشکوک حمایت می‌کنند؟ +فیلم و عکس

ضمن اعتقاد راسخ اینجانب و وزیر محترم کشور و دیگر همکاران‌مان به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کم بنیه کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با اولویت ویژه، قویا اعلام می‌کنیم که هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تائید نباشد شعله‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت. اگر امروز کاهش التهاب اولیه مشاهده می‌شود و کشور در شرایط مناسب تری در مقابل هجوم ویروس قرار دارد علاوه بر مرحمت الهی، آثار مدل مدیریت مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و حمایت جمعی و گام‌های برنامه‌ریزی شده است که پیموده‌ایم. کوچکترین حرکت نسنجیده و غیر منطبق با نظر کارشناسی آسیب‌های غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت که حداقل در نظام سلامت امکان ایستادن در مقابل هجمه‌هایش میسر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    81 2
    تو این دولت چه خبره؟
    • US ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      74 3
      هیچی جو گرفتشون می خوان گند بزنن به همه کارایی که انجام شده
    • رسول IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      87 2
      متأسفانه ناگهان اخیراً بدون اطلاع ستاد نامه‌ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت به کلیه استان‌ها ابلاغ شده !!!........... باز هم خودسری و خودجوشی و........!!!...
    • ali IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      24 0
      چرا هزاران شرکت خصوصی را کسی به مدیرانش نمی گوید چرا تعطیل نمی نمائید مگر پرسنل آنها فرق دارند ویا دولت بودجه زیادلطفا رسیدگی فرمائید؟
    • عبدالله مومن IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      60 2
      هر که به روحانی اعتماد کرد از خدا تودهنی خورد. هههههههههههه
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    تاوان بي كفايتي دولت افتاده دوش ملت مظلوم و كادر درماني ، متاسفانه ضعف دولت ايران در عدم ذخيره سازي ارز و پشتوانه مالي در مواجهه با حوادث اينچنيني كاملا مشهوده ، اي كاش بجاي جنگطلبي و صدور انقلاب مي توانستيم قلوب ملت خودمون رو فتح كنيم و راه صالحان در پيش بگيريم
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      120 9
      آره. ما بدجور جنگ طلبیم. آخر این ما بودیم که در آمریکا کودتا کردیم. این ما بودیم که یک دیکتاتوری بزرگ در آمریکا درست کردیم. این ما بودیم که حق توحش از آمریکا گرفتیم. این ما بودیم که آمریکا را تبدیل به خام فروش نفت کردیم. این ما بودیم که حق کاپیتولاسیون در آمریکا برقرار کردیم. این ما بودیم که به آمریکا دستور دادیم هواپیماهای ما را بخرد و به نیابت از ما برود با شوروی و یا شورشیان ظفار بجنگند و صدها کشته بدهد. این ما بودیم که بی اجازه و اطلاع مقامات آمریکا هواپیماهای آنها را برای بمباران ویتنام می بردیم. این ما بودیم که فرهنگمان را بر آمریکا تحمیل کردیم. این ما بودیم که وقتی شاه آمریکا در خال قتل عام مردمش بود از او حمایت کردیم. این ما بودیم که بعد از انقلاب آمریکا از تجزیه طلبان آمریکایی حمایت اطلاعاتی و مالی و تسلیحاتی کردیم. این ما بودیم که صدام را به حمله به آمریکا تشویق کرده و از او حمایت کردیم. این ما بودیم که قرارداد الجزایر را تبدیل به کاغذ پاره کردیم. این ما بودیم که سلاح شیمیایی به صدام دادیم و همه نوع حمایت اطلاعاتی و مالی از او به عمل آوردیم و حتی خلبانان عراقی را با ناوهایمان نجات می دادیم. این ما بودیم که ناوهایمان را به خلیج مکزیک فرستادیم و هواپیماهای مسافری آمریکا را هدف قرار دادیم. این ما بودیم که آمریکا را زیر شدید ترین تحریمهای فلج کننده قرار دادیم. این ما بودیم که بمب اتمی خودمان داشتیم اما آمریکا را به دلیل داشتن برنامه صلح آمیز اتی مجازات کردیم. این ما بودیم که هر روز آمریکا را تهدید کردیم. این ما بودیم که با تاسیس شبکه های متعدد ماهواره ای به امنیت و فرهنگ آمریکا حمله کردیم. این ما بودیم که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آن کشور فتنه راه انداختیم. این ما بودیم که به آمریکا دستور دادیم دستاورد دانشمندانش را بتن ریزی کند. این ما بودیم که خودمان برجام را بر آمریکا تحمیل کرده و خودمان هم نقض کردیم. و.. می بینید ما چقدر بد هستیم؟ آمریکایی های بیجاره در کشورشان نشسته بودند و ما رفته ایم آن طرف کره زمین اینهمه ظلم به آنها کردیم و هنوز هم دست از سرشان بر نمی داریم! تازه پرچم آمریکا را هم آتش می زنیم! البته که نشان دادیم دوستی طلب نیستیم!
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      63 11
      خودت با خودت چند چندی؟ جذب قلوب چه کسی؟ طاغوتها یا محرومان؟ جذب قلوب محرومان کار صالحان است. با مبارزه با طاغوتها. اسم اینکار همان صدور انقلاب است. پس حرف دلت را بزن. منظور تو از جذب قلوب، همان کسب لبخند اسراییل و آمریکا است. مثل سگ خوشبختی که ابابش با لبخند برایش استخوان گندیده پرت می کند.
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      85 12
      این دشمنان خدا پستی و دنائت را به درجه ای رسانده اند که عامدانه خود را به آن راه کذایی زده و می خواهند وانمود کنند مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریمهایی است که نتیجه دشمن تراشی ما است! اما خاکشان بر دهان و مادرانشان به عزایشان بنشینند که نمی گویند اگر ایران تحریم است و ارز نیست و پولی برای خرید دارو و کالاهای اساسی نیست پس این همه پورشه و بوگاتی و لامبورگینی از کجا در خیابان فرشته تهران می آید؟ چگونه لوازم آرایشی تولید 2019 برنده های لوکس جهانی به فور در داروحانه ها و مغازه ها یافت می شود؟ ارز خاک زیر پای گربه و اسپرم گاو و سنگ پا با کدام ارز وارد می شود و از چه راهی می آید که تحریم نیست اما دارو تحریم است؟ و نمی گویند چگونه عراق ئو لیبی جنگ زده تورم نزدیک صفر دارند. نمی گویند جگونه کره شمالی که از آن جهنم تراشیده اند هفتاد سال است با تحریمهای مطلق جهانی تورمش صفر است و هیچ خبری از اعتیاد و ناامنی و فحشا و ...ندارد. نمی گویند و نخواهند گفت که چگونه کشورهایی که مانند نسخه آنها دست دریوزگی و الاماس به سوی آمریکا آوردند امروز به سرنوشت عراق و لیبی و مصر دچار شده اند. والبته نخواهند گفت که جگونه مردم ژاپن و کره جنوبی که الگوی فکری این حضرات به اصطلاح دانشکاهی هستند باید در در عین گار در حد بردگی در آلونکهای 20 متری زندگی کنند و به بالاترین آمار های خودکشی و فحشا و پیری جمعیت و استرس برسند و بعد هم دلشان را به تلفن روی میز اوباما خوش کنند! آری. این سفلگان باید هم به ماهیت خود اعتراف کنند. باید هم بگویند که دردشان از این است که نتوانستند در 88 و 96 کار کشور را یکسره کنند. باید هم به زبان بی زبانی تهدید کنند که اگر باز هم شورای نگهبان کسی را رد صلاحیت کند و یا اگر فتنه گری را دستگیر کنید و یا امثال حسین فریدون و دانیال زاده را بگیرید ایران را به آتش خواهیم کشید. باید هم همان سخنان ملعون مغروق در استخر فرح را به زبانی به اصطلاح روشنفکر مآبانه تکرار کنند. این اعترافی است بر آنکه همه فشارهای اقتصادی بر مردم کار همین گروه و حامیان آنها برای وادار کردن نظام به تسلیم است. آری. تمام حرف آنها یک کلام بیش نیست. تسلیم شوید. پرچم سفید نشان دهید. شاید که دیگ رحمت آمریکای جهانخوار به جوش آید و مراتب نافرمانی و عصیانگری چهل ساله شما را ببخشد!
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      45 6
      جمع کن بساطت رو. ای کاش به جای اتباع انگل ستان امور اجرایی در دست نیروهای انقلابی بود.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    76 14
    این دولت با خودش چند چنده؟!!به خدا خطر روحانی با اون تفکرات انگلیسی از کرونا هم بد تره.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    37 2
    وزیری که سطح دانش تشخیص اینو نداره که کولر گازی با برق کار میکنه نه گاز
  • محمد IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    48 17
    اقا هر کی صبح زودتر بلند شد رییس میشه خودش دستور میده ابلاغ میکنه ....‌رییس جمهور کجایی دقیقا کجایی؟!!!!!!
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    66 5
    آقای نمکی شما زحمت خودرا با کادر پزشکی و پرستاران کل کشور واز شما و تمام مدافعان سلامت خدا قوت میگوییم وسپاسگذاریم،،اینک نوبت خائنین مملکت است که با دیدن اوضاع بد و وحشتناک اروپا و آمریکا و همچنین دیدن سربلندی جمهوری اسلامی ایران اوضاع کشور را ناهموارتر از اروپا و آمریکا کنند
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    33 4
    دیگه دولت داره به خودش پنالتی میزنه؟
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    20 3
    نبودن پیگرد قانونی در هر مورد از دزدی ورانت خواری و انحصار طلبی و000000 می شود دولت هر کی هر کی . این هم نمونه دیگر
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    53 6
    حسن روحانی را ببرید عیادت لاریجانی تا مملکت یه ۲۰ روز از دستش راحت شه .فقط ساخته شده واسه گند زدن به امنیت کشور .بدتر از ترامپه توساختن بحران.
  • اسحاق IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    18 53
    باید باز بشه مغازه ها .اونایی که حقوق بگیرن حق ندارن نظر بدن اگر هم ناراحتن از حقوقشون بزنن بدن به مغازه دارها .تا الانشم لطف کردیم بسته نگه داشتیم .بی هیچ حمایتی .تمام
    • CA ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      40 7
      لطف کردی؟ تو باید هم مغازتو ببندی هم دهنتو.
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      13 3
      تو اون دهن مبارکت را ببند که کرونا از دهان وارد میشه باید فکر خانوادت هم زاشی که اگه باز کنی مغازت رو کلا بد بخت میشید
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      18 2
      بیمه ها چه نقشی دارند پس.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    37 3
    اقایان چرا سخت میگیرید حتما اقای رییس جمهور قهرمانمان در سونا یا جکوزی انفرادی بوده یا درحال تناول کباب بره درکاخهای معروف بعداز استراحت نامه را پاراف میکنه میگه کار ازکارگذشته چرا زودتر خبرندادید ایکاش ویروس کرونا شعور داشت اول میزد به گلو وجگر اسهال طلبان ببخشید اشتباه گفتم اصلاح طلبان بعد هم همه چی درست میشد
  • محمود IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    25 16
    با عرض سلام آقای نمکی واژه آتش به اختیار واژه ای هست که رهبر معظم انقلاب با آن نیروهای فرهنگی و مذهبی کشور رو خطاب قرار دادند که بیانگر مرحله تدبیر و سپس مرحله عمل سر وقت و هوشمندانه ی فرهنگی اجتماعی و سیاسی میباشد که دشمن خارجی و داخلی را هدف قرار می دهد.خواهشمندیم اصول ادب و احترام رو فراموش نفرمایید و سعی کنید از واژه های مختص خودتان استفاده بفرمائید.
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      در بدبینانه ترین حالت و تفسیرش ناخداگاه چیزی رو لو داد که دارم فکر میکنم چطور به این نقطه رسیدیم. جوابش رو میدم به وقتش، ولی الان ذهنم درگیر وحدت هست، باید کرونا تموم بشه. دوستان خوبی هستید جناب آقایان وزرا و ریاست محترم جمهور. محفلتان و چرخ اندیشه هایتان بر ما فاش شد. یه خونه تکونی بهم مدیونید، میام توییتر.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    4 1
    تو فارس نوشته اشتباه به عرض وزیر بهداشت رساندند. لطفا اگه این طوره خبر را اصلاح کنید من هم بیخودی نظر منفی نسبت به عملکرد دولت دادم .
  • DE ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    31 3
    اول زندگی مردم را تامین کنند بعد دستور بستن و تعطیل زندگی را بدهند . در کشوری که مردم خرده پا و سایر مشاغل را به حال خود رها کرده اند باید بهمه ماسک بدهند و دستور رعایت یک و نیم تا دومتر فاصله را اجرا کنند . اکثر کشورهای آزاد بجز دیکتاتورها ، میلیاردها برای مبارزه با کرونا و تامین حداقل معاش مردم بودجه فوری گذاشتند . بودجه 200 میلیون یوروئی برای مبارزه با عوارض کرونا و تامین تجهیزات که در اختیار دولت قرار گرفت کجاست که فقط به 3 میلیون نفر ( آنهم به ادعا ) 200 هزار تومان می دهند ؟؟؟ چپاول به نام کرونا و بدبخت کردن مردم بنام مبارزه با کرونا تا کی ؟؟؟
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    14 3
    الان بحث جون مردمه ،نهادهای امنیتی الان نخوان ورود کنن پس کی میخوان ورود کنن؟!
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      1 1
      راستش اونا بیشتر گند میزنن به قضیه. به نظرم باید روی آگاه سازی و خود ایمنی جامعه کار کرد... بسته بودن همه جا یک نتیجه دارد، باز شدن همه جا هم نتیجه ی دیگری. هر دوی اینها نتایج خوب و بدی دارند. به شخصه از هر کدام از تصمیمات حمایت میکنم، بالاخره باید انتخاب کنیم. مملکت داری همینه، همیشه سخت بوده ولی ما آینده رو میسازیم؛ تصمیمات فقط یک تصمیم هستند و نه چیز دیگه ای. توقف در هیچکدام اینها معنی نداره
  • سعید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    32 3
    بعد از یکماه یک حرکت کردند داره بیماری کنترل میشه بعد یک مدیری میاد گند میزنه به زحمات همه ی مردم اینجا معلوم میشه ریس جمهور معلوم نیست کجاست
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    9 33
    برای ماهی 3 هزار کشته 80 میلیون را با گرسنگی نکوشین چ می شه ترک با ترک و لر با لر و مازنی با مازنی هموطن باشه مثل همه تاریخ انقلاب همه رو هم وطن زوری کرده
  • مهرناز IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    16 1
    ایا؟ وزیر صنعت بدونه مجوز از روحانی چنین تصمیمی گرفته است " البته که چنین نیست " همانگونه که در عدم قرنطینه قم وگیلان تمامی کشور را با شیوع ویروس کرونا درگیر کردند " بیش از 3000 نفر جان خودرا تاکنون از دست داده اند " اکنون باز همان روش " ایجاد دوباره شیوع کرونا " چه زمان پایان این دولت است ؟ ایا؟ تا ان زمان زنده هستیم؟
  • امیر IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    16 1
    بیمار بیشتر در کشور = شانس بیشتر دولت برای مذاکره با آمریکا و به خیال خودشان رفع تحریم ها! جان مردم شده ابزار سیاسی...
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    8 0
    وصلش کنن به ماه رمضان و مثل ماه رمضان برنامه ریزی کنن وگرنه یکماه دیگه باز نامه نگاری دارند برای ماه رمضان و روزه و کم کردن ساعات و ...
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    27 5
    حق با وزیر بهداشته
  • ناجی IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    23 0
    نوکشورمایک بام هزارهوا.هروزیری یک ریس جمهموریه واسه خودش.آخه وزیرصمت چکاره مملکته که قانون وضع میکنه؟بایدکاری کردبیماری هرچه سریعترریشه کن شود چون هرچه بیشتربماندمردم متضررمیشوند.بایدیک نفرتصمیم بگیردوتصمیم درست .
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    8 1
    این هم از آقایانی که می گفتند : کشور مدیرررررررررررررررررررررررررررررررررررر می خواهد. تحویل بگیرید این هم مدیریت
  • CA ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    22 8
    خب ببین ایران تحریم هست قیمت نفت هم از آب ارزونتر شده پس بایستی از گرسنگی مردم بمیرند؟! جناب وزیر بهداشت در دنیای واقعی داریم زندگی میکنیم و وظیفه وزارت بهداشت این هست که پروتکل برای موارد این چنینی تهیه کنه. یا حتی از دانش بنیانها کمک بگیره تا ابزارهای جدید بسازند تا مشکلات انتقال بیماری کاهش بدهند. همین مشکلات رو بشه حل کرد میشه راه حل که محصول و یا خدمات هستش رو صادر کرد. برای همین ما تکنولوژی داریم چون افراد خلاق در بدبختی همواره راه حل هایی ارائه داده اند که توانسته بشر را از مشکلات نجات دهد.
  • US ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    4 4
    هیچکس وزارت بهداشت را پشم خودشم حساب نمیکنه؛ از بس که بی علم و بی عملند! خخخخخخخخخ
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    16 0
    با این دستور روحانی رسما فاتحه مملکت رو بخونید فردا صبح مردم سر کار میروند کرونا بلای جان مردم شده وباب مذاکره با امریکا اغاز میشود دستور مستقیم .. به روحانی قرتینه باید تمام شود
  • NZ ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    اکثر کشورها تمام کشور را برای حداقل ۴ هفته تعطیل کردند و این دولت دقیقا نقشه نسل کشی را انداخته! ای لعنت بر این دولت! مشکلت فقط سیزده بدر بود؟!
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 8
    وزارت بهداشت هم مثل جاهای دیگه نفوذی داره که نمی‌ذارن واکسن کرونا به نتیجه برسه
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    خداوند صبر دهدبه وزیر محترم بهداشت وهمکارانشان وپزشکان وپرستاران وکلیه دست اندرکاران سلامت مردمخداوند خودتان وخانوادهتان را از کلیه بلایا حفظ فرماید
  • سرباز IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    هماهنگی در دولت موج می زنه ولی با این حال باز هم بعضیا میگن دولت هیچ کارست و همچی دست سپاهه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس