image-20200403014642-1.png

مدیرعامل راه‌آهن گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پس از ۱۵ سال حمل مستقیم غلات از کشتی توسط قطار به مقاصد مختلف فراهم شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده توسط راه آهن و همکاری ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک، شرکت بازرگانی دولتی و شرکتهای حمل و نقل ریلی، از امروز تخلیه محموله اولین کشتی (به نام Summit Succes ) به قطار به صورت مستقیم، در بندر شهید رجایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه وزن محموله این کشتی 70 هزار تن است افزود: این محموله به سیلوهای شهرهای کرمان، یزد، اصفهان، تهران و مشهد حمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بازگرداندن ۹۱ میلیارد تومان پول بلیت قطار به مسافران

معاون وزیر راه و شهرسازی حفظ کیفیت غله به دلیل حذف تخلیه و بارگیری مکرر و توقف در انبار، کوتاه شدن زمان حمل این کالای استراتژیک و کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای را از جمله مهمترین مزایای روش حمل مستقیم غلات برشمرد.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کمک به حفظ محیط زیست، ارتقاء بهره‌وری شبکه و ناوگان راه‌آهن کشور و عملیات بندری و به طور کلی افزایش سهم حمل ریلی کشور، از دیگر مزیت‌های حمل مستقیم محمولات از کشتی به قطار است.

بنا بر این گزارش در گذشته محموله کشتی‌ها بوسیله کامیون به محوطه‌های داخل بندر حمل و تخلیه می‌شد و پس از صرف زمان قابل توجهی جهت انجام تشریفات گمرکی و بندری و انبار، بخشی از آن کالا مجدداً توسط قطار بارگیری و به سمت مقاصد حمل می شد.

در شیوه جدید، با حضور مسؤولان بندر و گمرک و سایر دستگاه‌های ذیربط، محموله به صورت مستقیم از کشتی به داخل واگن بارگیری و به سرعت از بندر به سمت مقاصد مختلف، از طریق شبکه گسترده ریلی حمل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    برای خالی کردن بار قطارهای باربری معدنی مانند سنگ آهن ذعال سنگ کک... دستگاه عظیم واگن برگردون هست .بایستی برو بچ دوست داشتنی آبادان یک دستگاه کشتی برگردون در بندر درست کنند تا بار کشتی ها را یکجا خالی ببنده منظور خالی کنه