کد خبر 1057420
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
آمار کرونا نمایه

با افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا در جهان، شمار مبتلایان رسمی کووید۱۹ یک گام بزرگ دیگر به سمت یک میلیونی شدن برداشت و شمار جان باختگان از ۴۵ هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، در نتیجه رشد چشمگیر مبتلایان به ویروس کرونا در برخی کشورهای جهان و در کمتر از ۳۰ ساعت، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۹۰۰ هزار تن رسید. آماری که کسر بزرگی از آن متعلق به آمریکاست و ۲۰۲ کشور دیگر هم کم و زیاد در رسیدن آنش به این عدد سهم ایفا کرده و می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۲۰۰هزار نفر گذشت

تلفات کرونا در سوئیس به ۳۷۸ نفر رسید

افزایش شمار قربانیان کرونا در ایتالیا به بیش از ۱۳هزار نفر

آن گونه که آمارها نشان می‌دهد، تا ساعت ۱۶:۴۵ به وقت گرینویچ (GMT)، در آمریکا بالغ بر ۲۰۰ هزار مبتلای قطعی به کووید شناسایی شده و رتبه نخست متعلق به این کشور است، رتبه دوم کماکان در اختیار ایتالیا قرار دارد که شمار مبتلایانش از ۱۱۰ هزار تن فراتر رفته، رتبه سوم با ۱۰۲ هزار نفراز آن اسپانیا است و رتبه‌های بعدی به ترتیب در اختیار چین، آلمان، فرانسه و ایران است.

نکته چشمگیر در آمار روزهای اخیر، پیشی گرفتن شمار مبتلایان فرانسه از کشورمان است که در ادامه روند شتاب دار شیوع ویروس نوپدید کرونا در این کشور رقم خورده است. روند پرشتابی که در مرگ و میر کرونا در جهان هم به چشم می‌خورد و موجب شده بیش از ۴۵ هزار تن از مبتلایان به ویروس در سراسر جهان دست از زندگی بشویند. جمعیتی که قریب به یک سوم آن را (به طور دقیق، ۱۳ هزار نفر) ایتالیایی‌ها تشکیل داده‌اند.

 
 

این در حالی است که شدت گرفتن شیوع موجب شده نرخ ابتلا به ویروس در کره خاکی بالاتر رفته و به ۵.۸ نفر در هر یک میلیون نفر برسد. عددی که تا هر دیروز به وقت گرینویچ، ۵ بود و بی شک فردا ظهر و روزهای بعد، بالاتر خواهد رفت و بر دامنه نگرانی‌های عمومی در جهان خواهد افزود. نگرانی‌هایی که در برخی کشورها در ابعاد کابوس‌های وسیع رخنمون یافته است.

البته همه آمارها مایوس کننده و غمبار هم نیستند و بر اساس گزارش‌های تجمیعی سازمان بهداشت جهانی، کمی بیش از ۱۹۰ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا توانسته‌اند در نبرد با بیماری پیروز شده و با بازیابی سلامتی شان، ترخیص شده ودر صف بهبودیافتگان این بیماری قرار گیرند. عددی که باید امیدوار باشیم رشد کند و با نزول آمار جان باختگان و مبتلایان همزمان گردد و پایان پاندمی یا همه گیری کووید۱۹ را نوید دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس