کد خبر 1057330
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کرونا نمایه

سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ دیروز به پایان رسید و بورس آمریکا بدترین عملکرد سه ماهه در تاریخ خود را تجربه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، در معاملات روز گذشته شاخص‌های بورس آمریکا روند نزولی قابل توجهی را تجربه کردند، به گونه‌ای که شاخص داو جونز ۲۰۰ واحد فرو ریخت.

بیشتر بخوانید:

قمار بزرگ آمریکا به بحران جهانی عمیق‌تری ختم می‌شود

سوءاستفاده مالی چهار سناتور آمریکایی از کرونا

دو شاخص S&P ۵۰۰ و نزدیک هم هر کدام یک درصد از ارزش خود را از دست دادند. در حال حاضر سهام داران روی موضوع روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا متمرکز بوده؛ چراکه این کشور حالا به رتبه اول ابتلا و شدت شیوع در جهان بدل شده است.

تعداد مبتلایان قطعی کرونا در آمریکا از مرز ۱۶۴ هزار نفر عبور کرده و رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، امیدوار است شرایط در این کشور تا روز یکم ژوئن به حالت طبیعی باز گردد. در واقع دیروز بورس آمریکا بخش قابل توجهی از رشد روز دوشنبه خود را از دست داد.

ببینید:

عکس/ سقوط بازار بورس در آمریکا به دلیل کرونا

در معاملات روز دوشنبه و پس از آن که شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرد که به ساخت واکسن کرونا نزدیک شده است سهام این شرکت ۸ درصد رشد کرد و متوسط شاخص‌ها در آمریکا را مثبت کرد.

تام لی، مدیر تحقیقات موسسه فاند استرات گلوبال می‌گوید، من فکر می‌کنم بازار بورس آمریکا به نوعی به کف رسیده است. علی رغم آن که طی روزهای گذشته شاهد بهبود وضعیت بازارهای مالی در آمریکا هستیم، اما بورس این کشور نسبت به ابتدای سال جاری ۲۱.۸ درصد از ارزش خود را از دست داده و بدترین سه ماهه از سال ۱۹۸۷ را به ثبت رسانده است. از سوی دیگر سه ماهی که گذشت بدترین سه ماهه نخست سال در تاریخ بورس آمریکا بود. 

شاخص داو جونز در ماه مارس ۱۲ درصد سقوط کرد و S&P ۵۰۰ هم ۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس