کد خبر 1057324
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
انتقال 710 نفر از هموطنان خارج از کشور به ایران/جزئیات انجام پنجمین پرواز از استانبول به تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از انجام پنجمین پرواز برای باز گرداندن ایرانی‌های خارج از کشوربه ایران گفت: 150 نفر از هموطنانی که عمدتا از هم استانی‌ها هستند و مدت‌ها در ترکیه بلاتکلیف بوده‌اند به کشور منتقل خواهند شد.

به گزارش مشرق، رامین آذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: باتوجه به بسته بودن مرزهای زمینی، انتقال هموطنان و هم استانی‌هایی که در خارج از کشور مانده‌اند صرفا از طریق مبادی پروازی امکان‌پذیر است.

وی افزود: انجام این نوع پروازها نیز در مواقع ضروری صورت می‌گیرد و در اثر فشارهایی که برای انتقال هموطنان مانده در خارج از کشور و زمانی که تعداد مسافران به بیشترین حد نصاب برسد.

بیشتر بخوانید:

ثبت یک رکورد عجیب اقتصادی در تعطیلات عید ۹۹

تمام پروتکل‌های موجود در رابطه با بیماری کرونا رعایت می‌شود

وی در پاسخ سوال فارس مبنی بر اینکه این مسافران چگونه دربرابر بیماری کرونا کنترل و غربالگری می‌شوند گفت: با توجه به استقرار گروه‌های لازم از جمله اکیپ‌های وزارت بهداشت و درمان و هلال احمر در پای تمام پروازها بخصوص پروازهای خارجی نظیر آنچه اشاره شد تمام پروتکل‌های مورد نیاز و تاکید شده رعایت و مسافران به صورت دقیق کنترل و غربالگری می‌شوند.

آذری تاکید کرد: در صورت مشاهده مورد مشکوک اکیپ‌های دانشگاه علوم پزشکی نسبت به انتقال بیمار به مراکز درمانی و قرنطینه اقدام می‌کنند.

انجام پنجمین پرواز برای باز گرداندن ۱۵۰ نفر دیگر

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی از انجام پنجمین پرواز از فرودگاه بین‌المللی تبریز برای انتقال هموطنان خبر داد و اضافه کرد: این پرواز صبح روز پنج شنبه و بدون مسافر از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به سمت استانبول تیکاف خواهد کرد.

وی این پرواز را متعلق به شرکت هواپیمایی معراج عنوان کرد و تصریح کرد: ۱۵۰ نفر از هموطنانی که عمدتا از هم استانی‌ها هستند و مدت‌ها در ترکیه بلاتکلیف بوده‌اند به کشور منتقل خواهند شد.

آذری در مورد مراحل ضدعفونی پروازها یادآور شد: تمام پروازها بخصوص پروازهای خارجی قبل و بعد از انجام تیکاف بصورت کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی افزود: به دلیل ارتباط مستقیم پرسنل فرودگاه بین‌المللی تبریز با اقشار متعدد این عزیزان نیز به صورت روزانه چکاپ کامل می شوند.

 انجام ۴ پرواز برای انتقال هموطنان باقی مانده در خارج از کشور

وی با اشاره به انجام ۴ پرواز برای انتقال هموطنان باقی مانده در خارج از کشور گفت: تاکنون ۷۱۰ نفر از هموطنان با استفاده از این پروازها از استانبول به تبریز منتقل شده‌اند.

به گفته آذری از مجموعه پروازهای یاد شده شرکت‌های هواپیمایی آتا، ایرتور، ماهان و معراج این تیکاف‌ها را با هماهنگی شرکت فرودگاه‌های کشور و طی مراحل قانونی  و کسب مجوزهای لازم از سوی نهادهای ذیربط، انجام داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    8 8
    انهاصد درصدایا ایرانی بودن یا ازپسر خاله های عراقی مان در انجا بودن
  • قبادی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    6 9
    لطفا یه پرواز هم بفرستین قبرس تا ایرانیهایی که تو قبرس ماندن برگردن تعداد زیادی هم هستن
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      0 0
      به همون دلیلی که رفتن قبرس، به همون دلیل هم بمونن، چرا ما باید پاسوز این ایرانی های مقیم خارج شیم، همین دانشجوها باعث این بلا شدن
  • ایرانی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 6
    تعداد زیادی از هموطنان تو قبرس گیر کردن و هیچ پروازی نیست بیان ایران برای برگشتشون یه پرواز بفرستین
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    18 6
    اینا همونایی هستن که ایران کخ واخ میدونستن حالا دیدن اون ورا هوا پس یاد ایران افتادن به اونایی که هی میگن عراقی چشتون باز کنین اینا ایرانین اما بعضیاشون از عراقیا بدترن حالا هی میرن سفارت برا برگشتن التماس وهی هزینه برا ایران دارن هم مالی وهم بیان داخل جانی چون بیشتراشون از کشورهای الوده میان
    • ایرانی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      بدبخت کودن بعضیا رفتن دانشگاه اونجا تحصیل کنن الان بدلیل کرونا گیر افتادن، وقتی فهم نداری نظر نده
    • sara IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      0 0
      از کجا فهمیدی ؟ آخه نادانی هم حدی داره احمد جان .ق
    • TR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      0 0
      واقعا سطح فهم ..... کل فوتی های قبرس 6 نفر بوده و اقداماتی که واسه حفاظت از جون مردم میکنه با هیچ کجا قابل مقایسه نیست این حس نفرت و حسادت رو دور بریزیم تا طبیعت با ما راه بیاد
  • ترسو IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    برشون نگردونید اینها از ویروس کرونا بدترند راهشان ندهید !!!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    یعنی چی ؟ ! حالا اونجا بد شد دارن میان ایران ؟! برای چی میذارین اونایی که اونجا خونه زندگی دارند برگردند ؟! مریضی برمیدارن میارن
  • به کامنت اول IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    بامزه الان عراقیها دارند میرن کشورشون . چون اونجا کمتره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس