شب بیداری خواب نمایه

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متأسفانه در زمان خانه‌نشینی، شب بیداری‌ها افزایش پیدا کرده است که این رفتار صبحانه نخوردن را در پی دارد.

به گزارش مشرق، افشین فتحی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طی شبانه‌روز گذشته ۲۴ بیمار جدید مبتلای به کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است که مجموع بیماران مبتلا به کرونا بر اساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان به ۴۴۲ بیمار افزایش یافته است.

وی افزود: از آغاز شیوع کرونا در استان ۸۸۲ تست ابتلا به کرونا انجام شده است که ۴۴۲ مورد مثبت و ۴۴۰ مورد منفی بوده است و مطمئناً افرادی هم وجود دارند که درگیر بیماری بوده و ناقل هستند اما تست نداده و شناسایی نشدند که اگر همه مردم خانه‌نشینی را رعایت کنند موارد شناسایی نشده، خطری نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

چرا در روزهای کرونایی بیشتر خواب می بینیم؟

توصیه‌های متخصص تغذیه برای شکست کرونا و قرنطینه خانگی

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به‌دلیل افزایش شمار ترخیص بیماران بهبود یافته و کاهش بیماران مشکوک به کرونا، بیماران بستری شده در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان اردبیل ۳۳۰ بیمار است که امروز نسبت به روز گذشته ۲۳ بیمار بستری شده کاهش داشت.

وی بیان کرد: متأسفانه در طی ۲۴ ساعت اخیر ۶ بیمار مبتلای قطعی به کرونا جان را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان مبتلا به این بیماری ویروسی در استان اردبیل به ۷۵ بیمار افزایش پیدا کرده است.

فتحی ادامه داد: به‌دلیل نرفتن مردم به سرکار و عدم پخت غذا در رستوران‌ها در این مدت، می‌توان بهترین رژیم غذایی را با مصرف غذای سالم خانگی، میوه و سبزیجات پخته و غلات انجام داد که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که با این اقدامات در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا گام مهمی را می‌توان برداشت.

وی اظهار داشت: متأسفانه در خانه‌نشینی، شب بیداری افزایش پیدا کرده است که این رفتار باعث عدم صرف صبحانه می‌شود که اگر شب بیداری و پرهیز از میل صبحانه به عادت تبدیل شود، سیستم ایمنی بدن کاهش یافته و شخص مستعد ابتلا به کرونا می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: نرمش و ورزش در خانه‌نشینی نباید فراموش شود که در طول روز با برنامه‌ریزی مناسب برای ورزش کردن می‌توان از چاقی جلوگیری کرد زیرا چاقی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و فرد مستعد مبتلا به کرونا می‌شود.

وی گفت:خانه‌نشینی باعث افزایش استفاده از فضای مجازی شده است که در این بین رصد اخبار مأیوس‌کننده هم افزایش داشته است که اغلب این اخبار و مطالب کذب هستند و به مردم عزیز توصیه داریم از این رفتار پرهیز نموده و کتاب‌خوانی افزایش دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس