کد خبر 1056945
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
پاسخ وزارت علوم به سوالات شایع دانشجویان و دانشگاه‌ها/ حذف دروس و تعویق پایان ترم به دانشگاه‌ سپرده شد

یکی از سوالات دانشجویان امکان حذف ترم، حذف واحدهای نیم‌سال تحصیلی جاری یا طولانی‌تر شدن ترم تحصیلی جاری است. معاون آموزشی وزیر علوم به این سوالات پاسخ داده است.

به گزارش مشرق، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها تعطیل شد و دانشگاه‌ها به سمت آموزش‌های الکترونیکی حرکت کردند که وزارت علوم در چندین نوبت دستورالعمل‌هایی را برای ارتقاء آموزش‌ها و پیگیری فرآیندهای آموزش به دانشگاه‌ها ارسال کرد.

بیشتر بخوانید:

وی اظهارداشت: با توجه به مشخص نبودن زمان خروج کشور از این مشکل، تدابیر لازم برای پیگیری فعالیت‌های آموزشی اندیشیده شده است.

به گفته وی، اخیرا وزارت علوم در توصیه‌ نامه‌ای ۲۰ بندی به دانشگاه‌ها، پیشنهاداتی را برای مدیریت این شرایط و گذر از این مشکل ارایه داده است که این ۲۰ مورد نه ابلاغیه و دستور بلکه پیشنهاد است که تصمیم‌گیری درباره هر یک از این پیشنهادها برعهده مدیریت دانشگاه‌ است تا براساس شرایط و امکانات دانشگاه بهترین تصمیم را بگیرند.

* پاسخ به سوال و مطالبه شایع دانشجویان و دانشگاه‌ها 

خاکی صدیق با بیان اینکه سعی شده که پاسخ سوال و مطالبات دانشجویان و دانشگاه‌ها هم در آن دیده شود، تصریح کرد: یکی از مواردی که از سوی برخی دانشجویان یا دانشگاه‌ها سوال می‌شد امکان حذف ترم یا حذف واحدهای نیم‌سال تحصیلی جاری یا طولانی‌تر شدن ترم تحصیلی بود. با توجه به اینکه امکان حذف کامل این نیم سال تحصیلی وجود ندارد و نیم سال جاری باید به اتمام برسد، برای مساعدت با دانشجویانی که به هر دلیل تصور می‌کنند که در این فرصت نتوانسته‌اند در درس یا دروسی آمادگی لازم را بدست آورند، تمهیداتی اندیشیده است.

وی ادامه داد: براین اساس به دانشگاه‌ها اختیار داده شده که می‌توانند با حذف درس یا حذف کامل واحدهای درسی نیم‌سال موافقت کنند و نیم‌سالی که حذف شده جزء سنوات تحصیل دانشجو محسوب نمی‌شود، اما با توجه به تفاوت شرایط آموزش‌ها و دانشگاه‌ها، تصمیم‌گیری درباره این موضوع هم براساس شرایط و امکانات دانشگاه به مدیریت همان دانشگاه‌ها واگذار شده است و منوط به تایید مدیریت دانشگاه‌ها است و وزارت علوم در این باره دستور کلی یکسان به همه دانشگاه‌ها صادر نمی‌کند.

وی گفت: همچنین درباره طولانی‌تر شدن ترم تحصیلی هم اختیار عمل به دانشگاه‌ها داده شده است تا براساس شرایط خود بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام میشه درمورد امتحان فینال مامایی ها هم تصمیم بگیرید ک همه دانشگاه‌ها یکسان عمل کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس