سخنان حجت الاسلام انصاریان درباره کرونا/ بعد از ۶۰ سال معنای فرازی از دعای کمیل را فهمیدم

حجت الاسلام انصاریان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ناتوانی بشر در برابر آن گفت: بیش از ۶۰ سال است که دعای کمیل می‌خوانم اما حال معنای فراز «أَنَا عَبْدُکَ الضَّعِیفُ الذَّلِیلُ الْحَقِیرُ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ» را درک کردم.

به گزارش مشرق،  حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و سخنران مذهبی طی پیام ویدئویی به شیوع ویروس کرونا و ناتوانی بشر اشاره کرد و اظهارداشت: بسیاری اوقات که آیه، روایت و یا قطعه‌ دعایی را می‌دیدم، عمقش برای من روشن نبود تا حوادثی رخ می‌داد که عمق آن‌ها را برای بنده روشن می‌کرد و یقین من را افزایش می‌داد. شاید بیش از ۶۰ سال است که دعای کمیل می‌خوانم اما کامل متوجه نبودم که امیرالمومنین(ع) در این فراز چه می‌فرماید: «أَنَا عَبْدُکَ الضَّعِیفُ الذَّلِیلُ الْحَقِیرُ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ؛ خدایا من بنده‌ای کاملاً ضعیف، خوار، کوچک، درمانده، به خاک نشسته و از پا در آمده‌ام».ژ

بیشتر بخوانید:

وی گفت: با وقوع این حادثه کرونا که تمام دانشمندان پزشکی، متفکرین، داروها، ابزارها و قدرت‌های بشر را زمین‌گیر کرد، معنای این جملات امیرالمومنین(ع) را فهمیدم. مشخص شد در برابر قدرت خداوند، هیچ چیز کاره‌ای نیست و هیچ قدرتی، جایگاهی ندارد. ای کاش مردم عالم به این حقیقت پی ببرند و توجهی به پروردگار داشته باشند تا با این توجه خداوند به مردم زمین، توجهی کند و این بلای عالم‌گیر را از بین ببرد.

انصاریان افزود: مردم جهان برای این توجه، می‌توانند حداقل از گناهان و خطاهای خود توبه کنند، امیدوارم خداوند این بیداری را به حق محمد و آل محمد(ص) به مردم عطا کند.

فیلم این سخنان را اینجا بشنوید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    نکات خوبی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس