کد خبر 1056597
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
ریاض محرز

بازیکن مسلمان تیم فوتبال منچسترسیتی در پاسخ به پرسش یکی از هوادارانش به بخشی از یک حدیث نبوی درباره انفاق اشاره کرد.

به گزارش مشرق، ریاض محرز، بازیکن الجزایری تیم فوتبال منچسترسیتی در گفت‌وگوی زنده از طریق شبکه اجتماعی «اینستاگرام» پاسخ پرسش‌های هوادارانش را داد که در یکی از این پرسش‌ها یکی از هواداران از او پرسید «آیا این صحت دارد که مبلغ 4.5 میلیون یورو به الجزایر برای مبارزه با ویروس کرونا اهدا کرده‌اید؟»، که مهاجم مسلمان من‌سیتی این شایعه را تکذیب کرد و گفت صحت ندارد.

بیشتر بخوانید:

نصری: محرز بهتر از صلاح است

بال 29 ساله آبی‌پوشان منچستر در پاسخ به پرسش دیگری که «چرا در این شرایط بحرانی و دشوار به مانند دیگر بازیکنان به خیریه‌ها کمک نمی‌کنید؟»، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پیرامون انفاق و صدقه دادن پاسخ داد: خودنمایی برای ما مسلمانان خوب نیست. دست چپ شما نباید از آنچه دست راست شما انجام داده است، آگاه باشد.

در حدیث پیامبر آمده است: «رجل تصدق بصدقة فأخفاها حتی لا تعلم شماله ما تنفق یمینه» به این معنی که «مردی صدقه‌ای را به صورت پنهان می‌دهد به شکلی که حتی دست چپ او از انفاقی که دست راستش انجام داده است، باخبر نیست».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    در قران کریم در موارد گوناگون تاکید بر صدقه مخفی و اشکار شده از باب ترویج و تشویق دیگران به امر خیر سخن پیامبر نازنین هم تناقضی با این امر ندارد
    • محمد DE ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      حرف شما درست است ولی این خداوند است که دل ها آگاه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس