کد خبر 1056594
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
نظر استاد علوم پزشکی آمریکا درباره منشاء ویروس کرونا

استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تولان آمریکا معتقد است که منشاء کووید-۱۹ بازار آبزیان ووهان نیست.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، رابرت گَری استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تولان آمریکا در گفت‌وگو با اِی بی سی اعلام کرد که منشاء کووید-19 بازار آبزیان ووهان نیست.

بیشتر بخوانید:

رابرت گَری گفت: با آنکه بسیاری بر این باورند که منشاء کروناویروس جدید یکی از بازارهای فروش آبزیان در شهر وو هان بوده، این دیدگاه اشتباه است. وی توضیح داد: "نتیجه تحلیل‎های ما و برخی دیگر از تحلیل‎گران نشان می دهد که منشاء این ویروس قدیمی‎تر است و با وجود شناسایی نخستین موارد ابتلا در ووهان، این شهر قطعاً منشاء ویروس نیست."

وی گفت: ممکن است جهش پروتئین سطحی علت بروز همه گیری کرونا باشد. با توجه به تعداد زیاد موارد ابتلا در حال حاضر، نمونه‎های پیشین ویروس کرونا چند سال و حتی یک دهه است که در میان انسان سرایت یافته است.

این کارشناس آمریکایی همچنین عنوان کرد: با انجام تحقیقات در مورد انواع دیگر کروناویروس متوجه شدیم که این ویروس‎ها می تواند چنین جهشی را پیدا کنند و مرگ بارتر شوند. این امر به روشنی، شیوع و همه گیری کنونی آن را توضیح داده است.

پیشتر تیم رابرت گری در مقاله خود که در مجله علمی «Nature medicine» به این نتیجه رسیدند که منشاء کووید-19 طبیعی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    مرسی خیلی خبر جالبی بود.
  • CA ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 0
    البته خیلی حرفها رو سیاستمدار نمیتونه بزنه ولی حرف رو میده یک کارشناس نما بزنه! این ویروس جهش یافته آزمایشگاهی هست و هیچ تحقیق علمی نمیتونه از میلیاردها حالا جهش بتونه بگه کدوم می‌تونه طبیعی باشه و مدون نمیتونه طبیعی نباشه. این مزخرفات این کارشناس نما چیزی رو عوض نمیکنه. وقتی رهبر عزیز اطلاعاتی داره که با ملت در اشتراک میگذاره برای من حجت هست حالا هزاران کارشناس نما بیان نظر بدن. البته ساخت این ویروس یک بخش هست و انتشار آن بخش دیگر هست و در ایران این عواملی که این مار رو انجام دادند همه میدونند کی هستند و بایستی این عوامل که علاوه بر این مار تروریسم بیولوژیک تروریسم سایبری و خرابکاری بسیار انجام داده اند را بایستی تکلیف مون رو باهاشون روشن کنیم . مردم زیادی آسیب خوردند حتی خیلی هاشون هنوز نمیدونند ضربه سایبری خورده اند. زنانی که به کثافت بی بند باری کشیده شده اند و بیخانواده شده اند و خیلی از کثافت کاری های مواد مخدر و یا قتل ها و یا اشتباهات پزشکی و ضربات مالی و دزدی از حساب بانکی تنها بخش کوچکی هست که این تروریسم تخت حمایت لیبرال های غربی تاکنون به مردم ایران زدند بایستی اینها رو کلا از سپهر سیاسی ایران حذف کنیم و افراد ضربه خورده بایستی کمک کنند و پای کار بیایند تا اینها رو از ریشه بکنیم.یم استان جنوبی هست که به مخزن تروریسم و فاشیسم تبدیل شده و اگر این استان رو به همین صورت رها کنیم به مشکلات بیشتری برخورد خواهیم کرد
    • IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      اگر طبیعی باشه در نتیجه همان بیماری آخرالزمانی است که در روایات گوناگون بیان شده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس