کد خبر 1056529
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
ترامپ: نقطه حداکثری فوت بر اثر کرونا احتمالا در ۲ هفته آینده فرامی‌رسد

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید بر اساس مدل‌سازی‌ها، نقطه حداکثری (پیک) فوت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در آمریکا احتمالا ظرف دو هفته آینده رخ خواهد داد.

به گزارش مشرق،  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه به وقت تهران اظهار داشت که بر اساس مدل‌سازی‌ها، نقطه حداکثری (پیک) فوت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در آمریکا احتمالا ظرف دو هفته آینده رخ خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دستورالعمل‌های مربوط به دوری‌گزینی اجتماعی برای مقابله با کرونا را به مدت سی روز دیگر تمدید کرد.

بیشتر بخوانید:

ممکن است مرگ ناشی از کرونا در آمریکا به ۲۰۰ هزار نفر برسد

کرونا در آمریکا تاکنون به مرگ بیش از 2400 شهروند آمریکایی منجر شده و برخی مقامات آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند که تعداد تلفات این بیماری می‌تواند تا ۲۰۰ هزار نفر نیز افزایش یابد.

یکشنبه‌شب به وقت تهران، «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که طی روزهای اخیر همراه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس‌های خبری روزانه درباره شیوع ویروس کرونا حضور داشت هشدار داد که ممکن است میلیون‌ها شهروند آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شوند.

این مقام آمریکایی همچنین هشدار داد که این امکان وجود دارد که بین 100 هزار تا 200 هزار آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.

پیش‌تر «برنی سندرز»، سناتور ایالت «ورمونت» و از نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در پیامی در توئیتر به مرگ مردم این کشور به دلیل نداشتن هزینه بیمارستان‌ها اشاره و از آن انتقاد کرد.

این سناتور ایالت ورمونت نوشت: «این یک رسوایی بین‌المللی است. ما باید مراقبت درمانی را به یک حق تبدیل کنیم.»

در همین حال، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز یکشنبه گفت، دولت این کشور مسئول فوت آمریکایی‌ها در اثر ابتلا به کرونا است.

پلوسی در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت: «تکذیب [شیوع کرونا] توسط رئیس‌جمهور مرگ‌آور بود. تعلل او در رساندن تجهیزات به نقاطی که به آن احتیاج دارند مرگ‌آور بود. همچنان که رئیس‌جمهور دست روی دست می‌گذارد مردم جانشان را از دست می‌دهند».

وی افزود: «ما هنوز دستگاه‌های تست کافی نداریم. ما هنوز تجهیزات محافظتی برای کارکنان بخش بهداشت که جانشان را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند نداریم».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس