کد خبر 1056486
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
زندان سقز

دادستان مرکز استان کردستان گفت: در رسانه‌ها و شبکه‌های معاند نظام عنوان شده که تعدادی از زندانیان متواری زندان سقز عضو گروهک‌های ضدانقلاب بوده‌اند که این ادعا، کذب محض است.

به گزارش مشرق، محمد جباری، دادستان مرکز استان کردستان به آخرین جزئیات فرار ۷۴ زندانی از زندان سقز اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۱۰ نفر از متواریان دستگیر شده و ۹ نفر نیز خود را تحویل زندان داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بازداشت ۴ نفر در ارتباط با حادثه زندان سقز

آخرین جزئیات تکمیلی فرار از زندان سقز

به گفته دادستان مرکز استان کردستان، بعد از فرار زندانیان، تیم‌هایی متشکل از نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه کردستان تشکیل شدند و کار شناسایی محل اختفای و دستگیری این افراد را دنبال می‌کنند. 

وی ادامه داد: در رسانه‌ها و شبکه‌های معاند نظام عنوان شده که تعدادی از زندانیان متواری زندان سقز عضو گروهک‌های ضدانقلاب بوده‌اند که این ادعا، کذب محض است و هیچکدام از این متواریان چنین جرمی ندارند.

جباری عمده جرم زندانیان فراری را سرقت، حمل جزئی مواد مخدر، قاچاق مشروبات الکلی و تعدادی نیز قتل عمد محکوم به قصاص عنوان کرد و گفت: افرادی که خودمعرف به زندان باشند، جرمی دیگر برای آنها منظور نخواهد شد هر چند از نظر قانونی این کار آنها جرم محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: آنهایی هم که توسط تیم‌های سه‌گانه انتظامی، اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات دستگیر شوند، مجازات این اعمال مجرمانه به جرم آنها اضافه می‌شود.

دادستان مرکز استان کردستان همچنین گفت: افرادی هم که این متواریان را مخفی کنند و یا وسیله و زمینه اختفا و فرار آنها را فراهم سازند، مرتکب جرم شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    55 6
    من اگه بودم قانون امریکا و انگلیس رو رو اونایی که هنوز متواری هستن اجرا می کردم، اول چند روز فرصت معرفی، اگه نیومدن هر جا دیدینشون بدون اخطار با تیر بزنی خلاصشون کنی. دیگه اگه بعضی ها غرب غرب می کنن یه سری قوانینشون رو هم اجرا کنیم براشون، از سلبریتی ها مالیات بگیرین مثلا. اگه تو حوزه های غیر تخصصی اظهار نظر کردن دهنشون تخته بشه و فعالیت ها شون محدود و جریمه بشن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس