برنی سندرز

یکی از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور گفت مرگ شهروندان آمریکایی به دلیل نداشتن هزینه رفتن به بیمارستان‌ها یک رسوایی بین‌المللی به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» و از نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در پیامی در توئیتر به مرگ مردم این کشور به دلیل نداشتن هزینه بیمارستان‌ها اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «امروز (مردم آمریکا) در حال مرگ هستند و با وجود آنکه می‌دانند بیمار هستند اما به دلیل نداشتن استطاعت پرداخت هزینه‌ها، به بیمارسنان نمی‌روند.»

ببینید:

فیلم/ اعتراض مردم آمریکا به کمبود امکانات بهداشتی

فیلم/ راه حل سندرز برای مقابله با کرونا: بستن دهان ترامپ

این سناتور ایالت ورمونت در ادامه نوشت: «این یک رسوایی بین‌المللی است. ما باید مراقبت درمانی را به یک حق تبدیل کنیم.»

بیشتر بخوانید:

سندرز: باید تحریم‌های خود علیه ایران را برداریم

علی‌رغم اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از افزایش توانایی این کشور در انجام تست ویروس کرونا خبر داده بود، مقامات ایالات مختلف این کشور برای انجام تست‌ها، گزارش آن‌ها و ردیابی این ویروس با محدودیت جدی مواجه هستند.

بر اساس آخرین آمار، مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به نزدیک ۱۲۴ هزار نفر رسیده  و قربانیان این ویروس در این کشور به ۲۲۲۹ نفر افزایش یافته‌اند.

ترامپ روز گذشته دستوری را صادر کرده که بر اساس آن تمامی نیروهای ذخیره ارتش برای کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا فراخوانده می‌شوند. 

پیش‌تر دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن تخمین زده بود که ویروس کرونا  طی چهار ماه آینده به‌صورت میانگین تا ۸۱ هزار نفر را در آمریکا به کام مرگ فرو می‌برد و تا ماه ژوئن نیز فروکش نمی‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 1
    امریکا هم که دلواپس ساندیس خور داره! خخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    ۶۰ درصد ارز جهان دلار هست. ۳۰۰ ملیون هم جمعیت بیشتر نداره ولی با این همه تاراج دنیا نتونسته حتی فقر رو از کشورش ریشه کن کنه. ننگ بر کسانی که این کشور رو الگو قرار دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس