کد خبر 1056338
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
ادامه بحران و شکاف در دولت مستعفی یمن/ استعفای دو وزیر منصور هادی

دو وزیر دولت مستعفی یمن در اعتراض به ناکارآمدی حکومت رئیس‌جمهور فراری این کشور استعفا کردند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «صالح جبوانی» وزیر حمل و نقل و « ادریس الشرجبی » وزیر خدمات اجتماعی دولت مستعفی یمن در اعتراض به اقدامات «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت خودخوانده و نیز ناکارآمدی این حکومت استعفا کردند.

جبوانی پس از اقدام نخست وزیر دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری یمن به جلوگیری از ادامه کار وی٬ استعفای خود را تحویل منصور هادی داده و اعلام کرد که دستور به انجام و یا جلوگیری از کار وزرا وظیفه رئیس‌جمهور است. وی همچنین معین عبدالملک را به همکاری و حمایت از شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

آمار خسارت‌های وارد شده به یمن پس از ۵ سال جنگ

وزیر خدمات اجتماعی دولت مستعفی یمن نیز اظهار داشت که در اعتراض به ناکارآمدی این دولت و عدم وجود هیچگونه امیدی برای تغییر روش آن و تحقق هیچ دستاوردی٬ استعفا کرده است.

وی اضافه کرد که دولت خودخوانده رئیس‌جمهور فراری یمن کاملا فلج شده و منصور هادی در پیشبرد امور٬ از روش‌های باطل استفاده می‌کند.

آبان ماه گذشته مزدوران سعودی (نیروهای وفادار به منصور هادی) و شورای انتقالی جنوب ( تحت حمایت امارات) به منظور پایان دادن به درگیری‌ها میان خود در جنوب یمن٬ توافقی موسوم به «توافق ریاض» را با وساطت عربستان در پایتخت این کشور امضا کردند.

این توافق از زمان امضای آن بارها از جانب دو طرف نقض شده و علاوه بر کم نکردن اختلافات٬ کشمکش میان دوطرف به دلیل تبادل اتهامات مبنی بر نقض آن٬ اخیرا به اوج خود رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس