قانون آمریکایی "تایپه ۲۰۱۹" چگونه مانع مبارزه با کرونا می‌شود

اقدام دولت آمریکا در تبدبل "لایحه تایپه سال ۲۰۱۹" به قانون با واکنش مقامات و رسانه‌های چینی مواجه شده و این اقدام را "دخالت شدید در امور داخلی" این کشور توصیف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، به نقل از رادیو بین المللی چین، رهبران آمریکا روز پنجشنبه "لایحه تایپه سال 2019" را تبدیل به قانون کردند که این اقدام آن ها با صراحت سایر کشورها را در ایجاد روابط دیپلماتیک با چین منع می کند و نیز به تایوان برای گسترش به اصطلاح فضای بین المللی کمک می کند، این عمل، دخالت شدید در امور داخلی چین است. لایحه یادشده به طور جدی مغایر "اصل چین واحد" و موضوعات سه کنوانسیون مشترک چین و آمریکا و قوانین و مقررات اصلی مناسبات بین المللی است و پیام اشتباه به "تجزیه طلبان" تایوان ارسال کرده و نیز ایجاد مانع جدی در همکاری های بین المللی کنونی برای مبارزه با کرونا به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

اکنون آمریکا به کشوری با بیشترین تعداد مبتلایان کروناویروس در جهان تبدیل شده است. اما در چنین وضعیت بحرانی، آمریکا با نادیده گرفتن امنیت جانی شهروندانش، سرگرم این لایحه شده که مایه تعجب جهانیان شده است. این اقدامات آمریکا نیز می تواند پاسخ به سوال دنیا باشد که چرا آمریکا با وجود این که در صنعت پزشکی در جهان پیشروست، همچنان فرصت های پیشگیری از بیماری همه گیر را از دست داده است.

اکنون 180 کشور جهان با چین روابط سیاسی برقرار کرده اند. در زمان ویژه همکاری بنی المللی برای مقابله با کروناویروس، عملکرد آمریکا ایجاد مانع در همکاری بین المللی برای مبارزه با کروناویروس است. این نه تنها مانع همبستگی چین و آمریکا برای مقابله مشترک با بیماری همه گیر شده بلکه سلامت و امنیت جانی مردم آمریکا را نیز نادیده گرفته است.

برای حکومت تایوان، هر تلاشی به منظور گسترش به اصطلاح "فضای بین المللی" یا حفظ "روابط دیپلماتیک" در واقع بی نتیجه خواهد ماند. تحقق وحدت و شکوفایی ملی چین گرایش اجتناب ناپذیر عصر است و هیچ کس نمی تواند مانع آن شود و هر گونه توطئه ای برای تجزیه چین با شکست رو به رو خواهد شد.

مساله تایوان با منافع اصلی چین ارتباط دارد و "اصل چین واحد" نیز بنیاد سیاسی روابط چین و آمریکا و شناخت مشترک جهان است. آمریکا بارها به تدوین "لایحه مربوط به تایوان" پرداخته که تنها شاهد مناقشات جدید در دو تنگه تایوان و مشکلات بیشتر در روابط دو جانبه شده و در نهان نیز منافع ملی خود را از دست می دهد. ما از آمریکایی ها می خواهیم که با اصلاح اشتباهات خود، دست از بازی های تصویب لایحه مربوط به تایوان و مداخله در برقراری روابط سیاسی کشورهای دیگر با چین بردارند. در غیر این صورت با اقدامات بازدارنده جدی چین رو به رو خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس