کد خبر 1055862
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲
کرونا تغذیه

یک متخصص تغذیه درباره رعایت الگوی غذایی مناسب و مصرف برخی ویتامین‌ها با توجه به شیوع کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره مواد غذایی مورد نیاز بدن به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: بهترین مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی افراد و پیشگیری از ابتلا به کرونا آنتی اکسیدان‌ها هستند.

او افرود: آنتی اکسیدان‌ها در مواد غذایی مانند انواع میوه جات و سبزیجات تازه یافت می‌شوند که باید آن‌ها را در طول روز مصرف کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مصرف ویتامین C اظهار کرد: همه افراد حداقل یک بار در زندگی خود شنیده اند که ویتامین C نقش پیشگیرانه دارد، ولی با این حال توصیه نمی‌کنم افراد به سمت داروخانه‌ها روند و ویتامین C را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا افراد چاق در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند؟

آیا درد قفسه سینه و گلو نشانه ابتلا به کرونااست؟

صمدپور تصریح کرد: اگر افراد در طول شبانه روز ۳ الی ۴ واحد میوه جات و ۵ واحد سبزیجات مصرف کنند مطمن باشند که ویتامین C بدن آن‌ها به خوبی تامین خواهد شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف پروتئین در این روزهای کرونایی گفت: پروتئین‌ها منبع خوبی برای تامین نیازهای روزانه بدن هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

صمدپور ادامه داد: تخم مرغ، گوشت، مرغ یا بوقلمون و حبوبات که منبع خوب پروتئین هستند اگر خوب پخته شده باشند می‌توانند سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس خطرناک و کشنده کرونا تقویت سازند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مصرف مکمل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: تنها مکملی که ما پیشنهاد و توصیه می‌کنیم تا هموطنان مصرف کنند ویتامین D است که قرص‌های ۵۰ هزار واحدی برای افراد بالغ یعنی مصرف یک بار در ماه تاکید می‌شود.

صمدپور اظهار کرد: بعضی افراد در مصرف ویتامین‌ها یا مکمل‌ها افراط می‌کنند که بعدها استفاده بی روی از آن‌ها ممکن است باعث مشکلات کلیوی و معضلات پرخطر و جبران ناپذیر شوند و سیستم ایمنی بدن به صورت جدی با معضل مواجه شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: رعایت الگوی غذایی مناسب مانند مصرف میوه جات، سبزیجات تازه و پروتئین‌ها تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

صمدپور درباره مهم‌ترین نقش پیشگیری کننده از ابتلا به ویروس کرونا گفت: مهم‌ترین نقش پیشگیری کننده در ابتلا به ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی یعنی شستشوی دست هاست که این به این معناست که افراد باید قبل از مصرف یا نوشیدن مایعات و مواد غذایی حتما باید دستان خود را بشویند.

او افزود: ضدعفونی کردن اجسام مهم است، اما شستشوی دست‌ها از تمام کارهای دیگر برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مهم‌تر است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به راه‌های انتقال ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا از طریق عطسه یا سرفه فرد آلوده به ویروس و تماس دست آلوده به مخاط بینی، چشم و دهان منتقل خواهد شد و این به این معنا نیست که کرونا خیلی در هوا باشد.

صمدپور درباره رعایت نکات پیشگیری کننده برای جلوگیری از ابتلا به کرونا گفت: اگر افرادی که سرماخورده اند از ماسک استفاده کنند و افراد دیگر دست‌های خود را مرتب با آب و صابون یا مایع بشویند شاید نقش اصلی را در پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کرده باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    12 0
    با این تفاسیر کم درآمدها محکوم به بیماری و مرگ هستند. مرگ بر لیبرالها مرگ بر ضد بشرها
  • کیان IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    به نظرم این اقایون متخصص خبرازوضعیت قشرصعیف ندارن روزانه چهارواحدمیوه وپنج واحدسبزی اینا درطول ماه هم شاید این اندازه مصرف ما نباشه بزا ید بمیریم نمک روزخممون نپاشید اینجورساده گفتن ادم بدتر مریض میشه عصبی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس