کد خبر 1055716
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:‌

این روزها، زندگی اقتصادی مردم تحت فشارتحریم های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی‌و تلاش جدی و فوری مسئولان میباشد.

بانک مرکزی،درادامه رویکرد فعال وتلاشهای خود،باهمراهی وپشتیبانی وزیرمحترم امور خارجه،تمام توان و همت خودش را صرف تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان،از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو،تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه نموده و به تلاشها ی خود ادامه خواهد داد.

تلاش برای دسترسی به تأمین مالی سریع از صندوق بین المللی پول ، به عنوان حق قانونی و قطعی ایران، و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا،مسدود شده است،همگی در این راستا است.بحمدالله،پیگیریها درهر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است.

درموردتبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خودش برای تأمین نیازهای دارویی وتجهیزات پزشکی موردنیاز مردم، واین ادعا که ایران درتلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی! بایستی  توضیح بدهم که ،تلاش ما صرفاً درجهت برداشتن محدودیتها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی، برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است .

همه میدانند که ، شرایط خطیرکنونی ایجاب میکندکه کشورهادر مبارزه جهانی با این معضل درتامین نیازهای ضروری و انسان دوستانه خود بامحدودیتی مواجه نباشند.

مطمئناً،بانک مرکزی،تمامی تلاش خود را درجهت گشایش‌ های بیشتردر رفع مشکلات وتأمین نیازهای مردم انجام خواهد داد، همانطورکه قبل از شیوع کرونا،مسیر روبه بهبود در رشداقتصادی و تورم رابدون استفاده از منابع مسدود شده، به خوبی شکل داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عبدالله مومن IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    17 31
    وامگیری از بانک جهانی که وسیله ای در دست جهانخواران یهودی ست. ننگ است و نه افتخار یا خبر خوش
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      3 0
      احسنت . دقیقا .
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    12 7
    خدایا چی دنیایی شده زور را دادی به کیا، چرا ملتهای مظلوم باید حتی نتونن از دارایهای خودشان هم بدون اجازه امریکا استفاده کنن. تو را به حق آه مظلوم بسه برسان فریاد رسی را
  • رضا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    3 4
    چيه مشرقى ها ؟! انگار بوى خوش دلار به مشام تون خورده !
  • US ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    6 1
    من کلا با استقراض خارجی مخالفم اما اگر ضرورتی هم پیدا بشه وام رو باید دولت طرفدار طبقات پائین جامعه بگیره نه این دولت طرفدار سرمایه داری. اگر دولت فعلی این وام رو گرفت تا سنت آخرشو خرج طبقات مرفه جامعه می کنه تا باهاش از خارج جنس وارد کنند و قسط هاش می مونه برای دولت های بعدی و در واقع برای طبقات پائین جامعه.
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      2 0
      مثل کاری که خاتمی کرد ...
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    4 0
    18 میلیارد ظرف چند ماه بدی دست دزد حالا برای یک چهارم ان التماس کنی !؟؟مدیریت =صفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس