ویروس کرونا چطور کشورهای اروپایی را به راهزنانی حرفه ای تبدل کرد؟!

برخی از کشورهای اروپایی، تجهیزات و وسایل ارسال شده برای دیگر کشورها را در مرزهای خود مصادره کرده و به نوعی به سرقت می برند.

به گزارش مشرق، در پی شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و افزایش تعداد مبتلایان، بسیاری از بیمارستان‌ها در این کشورها تخت خالی ندارند و تمام امکانات خود را برای معالجه و درمان بیماران استفاده می‌کنند.

بسیاری از تجهیزات پزشکی در کشورهای اروپایی رو به اتمام است و این کشورها برای درمان و کنترل بیماری از دیگر کشورها درخواست لوازم پزشکی و دارویی کرده اند.

نکته قابل توجه این است که برخی از کشورهای اروپایی، تجهیزات و وسایل ارسال شده برای دیگر کشورها را در مرزهای خود مصادره کرده و به نوعی به سرقت می برند!

بیشتر بخوانید:

دستورالعمل عجیب به پزشکان انگلیسی درباره کرونا

این عمل مخالف با تمام‌ قوانین بین الملل و مخالف اخلاق پزشکی در این چند روز گذشته، بارها اتفاق افتاده است؛ پایگاه اطلاعاتی "the local" می‌نویسد، کشور لهستان مانع از  صدور هزاران بطری ژل ضد عفونی کننده به نروژ شده است.

شرکت نروژی "Norenco" از طریق سرمایه گذاری مشترک محلی خود کارخانه وسایل بهداشتی در کشور لهستان تاسیس کرده است و اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور نروژ از طریق این کارخانه تامین می‌شود.

حال دولت لهستان مانع صدور اقلام بهداشتی به کشور نروژ شده است؛ دولت این کشور خواستار آن است که این شرکت در عوض، این محصول را برای استفاده در بیمارستان‌های لهستان ارسال کند.

نمونه‌ی دیگری از این سرقت‌ها، مصادره ماسک‌های ارسالی چین به ایتالیا توسط کشور جمهوری چک است!

به گفته رسانه‌های ایتالیایی محموله‌ای حاوی صدها هزار ماسک از انواع مختلف که از چین برای ایتالیا فرستاده شده بود، هفته گذشته در مسیر انتقال به مقصد، در داخل خاک جمهوری چک سرقت شده است.

بر اساس این گزارش‌ها دولت چک پس از مصادره محموله‌ی حاوی 680 هزار ماسک، در نهایت ادعا کرده است که ماسک‌ها دزدیده شده‌اند.

این خبر در زمانی منتشر شد که ایتالیا بیش از هر کشوری در قاره سبز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و شمار قربانیان آن در یکماه اخیر حتی از شمار جان‌باختگان کرونا در چین نیز فراتر رفته است.

اما کار به همین جا ختم نمی‌شود؛ دوشنبه شب محموله وسایل پزشکی کشور تونس در دریا توسط ایتالیا به سرقت رفت!

"محمد المسیلینی"، وزیر بازرگانی تونس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تونسی « الحوار » گفت: « آنچه که برای این کشتی روی داد، شبیه به سرقت رفتن کشتی حامل ماسک ارسال شده از سوی چین به ایتالیا جهت کمک به مبارزه با ویروس کرونا توسط کشور چک بود.»

او افزود: « تمام کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی شیوع این ویروس دچار اختلالات روحی و روانی شده اند و همگی آنها در همین رابطه اقدام به سرقت لوازم پزشکی مورد نیاز جهت مقابله با کرونا می‌کنند.»

این اعمال تنها به سرقت‌های دولتی محدود نمی‌شود؛ در بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و انگلیس شهروندان وسایل پزشکی و بهداشتی مورد نیز خود را از بیمارستان‌ها به سرقت می‌برند.

کمبود لوازم پزشکی و بهداشتی در کشورهای اروپایی، دولت‌ها و شهروندان را به سرقت وا داشته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • 0064592391 IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    54 0
    انها ازاولم دزد بودند چهره اقاشیک رافقط داشتند انها همون دزدهایی دریایی هستند که دنیای شرق راغارت می کردند وامروز ازهم کش میرند وهمدیگروغارت ،نمونه اش حمله به فروشگاههاشون ای کسانی که دم ازباکلاس بودن اونها میزنید ایا ایمان نیاوردید
    • مظلوم IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      10 0
      تازه دارن برمیگردن به اصل ذات فطری و اصیل خودشون . غارتگری
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    8 0
    ژست فرهنگ و تمدن می گیرند ولی وقتی در شرائط بحرانی قرار می گیرند چهره واقعی شان را نشان می دهند
    • احسان IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      0 0
      چی داری میگی هموطنای خودت ک دارن میچاپن ماسکارو.برو بینم پیدا میکنی هرهرهر
  • مرتضی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    6 4
    کار جمهوری چک که عین دزدیه ، ولی فکر میکنم گمرک خودمون هم اجازه خروج اقلامی مثل ژل ضد عفونی رو تحت هیچ شرایطی نمیدهد .این کار لهستان منطقیه.
    • JP ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      0 0
      نه باید توازن داشت...نه مثل بذل و بخشش های دولت های ما..و نه بخل و خساست نسبت به همسایه....!!!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    1 9
    اروپایی هامثل ما عادت به ذخسره چیزی ندلرند بهاطر همیته مشرق مغلطه نکن
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      2 0
      کارش منطقی نیست، شرکت نروژی بوده تو لهستان و ماسک ها متعلق به نروژ بوده.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    4 0
    انگار عوض تحریم ایران داره از جونشون در میاد
  • JP ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    4 0
    درس های اخلاقی و تاریخی این ماجرا و مسایل مشابه را با فلش بک به گذشته ، صداوسیما و رسانه ها باید در بوق و کرنا کنند.....!!!
  • DE ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    1 0
    غرب زده ها از فردا یک دیگ بزارن سرشون تو خیابون های تهران راه برن! مبارکشون باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس