کد خبر 1055016
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
رضا سراج

کارزار فشار حداکثری آمریکا، تشدید جنگ در سه عرصه‌ی اقتصادی، سیاسی و شناختی است.

به گزارش مشرق، رضا سراج تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال خود نوشت:

به نظر می‌رسد هم‌افزایی و اثربخشی #جنگ_بیولوژیک با کارزار فشار حداکثری، پازل جدید آمریکا و جریان نفوذ برای تسلیم سازی ایران است.

کارزار فشار حداکثری آمریکا، تشدید جنگ در سه عرصه‌ی اقتصادی، سیاسی و شناختی است. در این کارزار، جنگ در حوزه انرژی، مالی و تجاری می‌بایست اقتصاد ایران را به لبه پرتگاه فروپاشی می‌برد. جنگ در عرصه‌های سیاسی و دیپلماتیک هم علاوه بر انزوا، اجماع سازی علیه ایران را باید محقق می‌ساخت. همچنین جنگ شناختی نیز باید منتج به تضعیف سرمایه اجتماعی نظام و به صفر نزدیک نمودن اعتماد عمومی در ایران می‌گردید. آمریکا در کارزار مذکور، تغییر محاسبات مسئولین و مردم ایران و مجبور شدن جمهوری اسلامی به مذاکره را به انتظار نشسته بود.

بیشتر بخوانید:

اصرار بر راهبرد انگلیسی چرا ؟!

در چنین شرایطی، مقاومت ملت ایران از یک سو و آشکار شدن نشانه‌های شکست فشار حداکثری از سوی دیگر، باعث شده تا احتمالا آمریکا #جنگ_بیولوژیک را به عنوان نقطه نهایی برگزیند تا در یک پازل جدید و بسیار خطرناک، ایران چاره‌ای جز تسلیم محض نداشته باشد. در این میان، نقش جریان نفوذ کامل نمودن پازل جدید آمریکا در داخل ایران است. در مدار قرار گرفتن شبکه همکار غرب و غربگرایان برای بحرانی شدن شرایط در محیط داخلی ایران، ماموریت جریان نفوذ است.  

پازل جدید آمریکا و جریان نفوذ از کارشکنی در مقابل راهبرد بهداشتی درمانیِ قطع زنجیره‌ی انتقال ویروس کرونا و اصرار بر اجرای راهبرد انگلیسی برای مقابله با کرونا رمزگشایی می‌کند. ظاهرا غربگرایان کاملا در مدار "بحران-مذاکره" قرار گرفته‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    64 6
    برای همین خاطر باید چگونگی امدن مقدمه پزشکان بدون مرز ( جاسوسان نفوذی ) و طرف های مجوز داده به آن ها بررسی و عوامل نفوذی تحت نظر قرار گیرند مردم ایران بطور قطعی با توکل بر خدا پیروز هستند و باز هم آن ها که برای غرب آب از لب و لوچه شان آویزان است سنگ روی یخ خواهند شد
  • SE ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    14 60
    نفوذ جدی است اما تحلیل شما هم کاملا غلط است. اگر همین امروز قرنطینه به معنای حکومت نظامی بخواهد اعمال شود اولا درگیری بین مردم و نیروهای انتظامی قطعا رخ خواهد داد. ثانیا زندگی مردم کاسب و روزمزد و دستفروش و... از کجا تامین شود؟ مگر شما چین هستید که به تک تک خانوارها هر روز بتوانید غذا برسانید؟ پس اشتباه ایتالیا را تکرار نکنید. خطر جنگ داخلی از خطر کرونا بسیار بیشتر است.
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      1 1
      درسته در شرایط قرنطینه باید حداقل نیازمندیهای مردم رایگان دراختیارشان باشد،در اینطور که الان فرزند من که کلی مرخصی طلب داره ولی بالاجبار باید سر کار باشه
  • کریم IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    22 22
    این آقا مگر نظامی نیست چرا راجع به همه چی اظهار نظر می کنه
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      11 0
      از سلبریتی ها بهتره والا :)))))))))
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      9 0
      خیلی منتظرت بودم تاجواب امثال توروبدم . همه اینها نه فقط این قهرمان سرکلاسشون نشسته بودند درسخون هم بودند تفریح داشتند زنگ ورزش شادوشنگول باهمکلاسیهایشان فوتبال میزدند غروب که میشد پای برنامه کودک مینشستند ! آن روزها آتفاقا زورو دربرنامه کودک پخش میشد وسری بعدازظهرکه میشد دوان دوان تاخونه میدویدندتا لااقل ده دقیقه ازقسمت پانزده دقیقه ای سریال زورو بنشینند درکتابخانه مدرسه عضوبودند اینها اگثرادردوره راهنمایی درس میخوندند دنیای شادی داشتند خیلی شاد خیلی خندان بادوستانی شادکه پنج شنبه هااکثرابه سینما میرفتند . بعد ناگهان درهمان کشورهایی که توهستی تصمیم گرفتندباتحریک صدام لااقل خوزستان روازایران جداکنند یعنی ثروت ایرانیان را بگیرند . همان روزها همکلاسیها به دوگروه تقسیم شدند اقلیتی مثل توبه اراجیف رجوی ایمان آوردید وکارتان به جاسوسی برای صدام وکشتار بالودادن عملیتهای زیادی رسید اماگروه دوم علیرغم سن کم دیدند اگر بلندنشوند کشورازدست رفته وحتما اگرباکمک ارتش نبود صدام به تهران هم میرسید ! اینهادیدند فردا استان به استان کشوراشغال میشودواگربلندنمیشدند اشغال هم میشد چراکه درشش ماه اول جنگ شهرهای زیادی وسرزمینهای زیادی ازایران به دست دشمن افتاد . آنها درکشمکش درس وزندگی وبازی وشادیهای نوجوانی وجوانی ومرگ وشهادت وقطع دست وپا تصمیم گرفتند تامرگ پای کشورشان بایستند برای همین است که درفیلمهای زمان جنگ اکثرا نوجوان وجوان هستند اینها محصل بودنددانشجوبودند وفریشان بابقیه دراین بود ناچارشدند به دفاع ازکیان کشوربشتابند من شاهدم بسیاری ازاینها سنشان زیزچهارده سالبودوبا تیغ کپی شناسنامه راپاک کردند ومثلا 1346 راتبدیل به 1344 کردند تاشانزده سالشان بشود وامکان رفتن به جبهه را داشته باشند ! اینها انتخابشان نظامیگری به سبک اربابان تونبود اینها استعدادهایی داشتندکه کنارگذاشتند وهشت سال زندگیشان درواقع ازجنبه پیشرفت شخصی ازدست رفت چراکه زیرآتش سنگین کلاس درس نبود . اینهاتشنه کشتن وماجراجویی ارتشهای دیگردرجهان نبودند اینها فقط بخاطرخدا وکشور رفتند وجندصدهزارنفرشان شهید یا مجروح ومعلول شدند بعضی فوتبالیست بودند بعضی درسوم راهنمایی آبشارهایی میزدندکه درکلاس ملی بود ومعلم ورزش باسابقه را متعجب میکردند یکی ازآنها همین والیبالیست جانباز قطع پااززانو همکلاسی من عباس ساکی ساکن خرم آباداست .
    • حسين DE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      4 1
      آقا كريم بحث بر سر نظامى ويا غير نظامى بودن ايشون نيست نظرى كه عنوان شده كاملاً درسته لطفاً تو هم در مورد درستى ويا نادرستى نظر ايشون اظهار نظر كن !
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    26 56
    اینکه آخوندهای چینی جامعه المصطفی کرونا را به قم صادر کردند نتیجه شده جنگ بیولوژیک آمریکا؟؟؟؟؟
    • صادق IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      23 23
      شما چه نسبتی با عبدالحمید دارید؟
    • SE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      31 27
      یک چینی در ایران پیدا کن که کرونا داشته. جایزه داری. ضمن اینکه هزار دانشجوی چینی هم در دانشگاههای ایران مشغول تحصیلند. اما مشکل شما با شیعه و اسلام است.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      24 23
      کسی با شیعه مشکلی نداره ولی قطعاً واریز حق مردم ایران در جیب اجنبی آن‌هم در شرایطی که اوضاع اقتصادی مملکت روز به روز بدتر میشه هیچ توجیهی نداره.
    • ۲۰۲۰ IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      12 1
      تو خود کرونایی! اون ویروس ادای تو رو درمیاره.
    • به 11.09 SE ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      26 0
      اتفاقا حالا مسلم شد که دقیقا با خود شیعه مشکل داری. اولا معلوم شد که با کل طلاب علوم دینی مشکل داری نه با صرفا چینی ها! ثانیا درد شما شهریه ناچیز طلبه ها است. والا اینکه در شرایط فقر مردم پول مملکت صرف لوکس ترین خودروها و لوازم آرایش و واردات توسط فرزندان مظلوم وزیرها بشود هم مشکلی نداری. فقط وقتی اسم یک خرج برای امور دینی و یا کمک به سوریه و غزه می آید دادتان در می آید. ثالثا اساسا شهریه همه طلاب فقط از محل وجوهات شرعی و خمس و سهم امام خود مردم است و ربطی به دولت ندارد.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      25 1
      لابد ایتالیا پس چند برابر ما طلبه چینی داشته! خخخخ
  • علی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    12 22
    این غقط یک تحلیل است.انقلالیون دلداده به ارمان های امام خمینی و خلف صالحش رهبری معظم انقلاب دست و پا بسته و منفعل نیستند.ان ها علاوه بر این که همواره حرکت های دشمن چند وجهی را در نظر دارند اما غفلت از باید های انقلاب ،و عمل انقلابی فارغ از این که دشمنی دشمن چه ماهیتی داشته باشد نداشته و ندارند..انقلابیون حزب الله ایران اسلامی در چهل سال گذشته با مجموعه دشمنان انقلاب از غرب ضد بشر گرفته تا دنباله های داخلی آن که همان جریان نفوذ باشد،برخورد فعال و پشیمان کننده ای داشته و ان شاالله و به عنایت ارواح طیبه شهیدان از این مرحله هم به هدایت های ولی فقیه خردمند پیروز مندانه خواهد گذشت. چراکه لاخوف علیهم و لا هم یحزنون در قلب و جان انقلابیون مسلمان ایران همواره شعله ور بوده و خواهد بود.و مالنصر الا بالله.
  • CA ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    4 11
    چی‌ زدی بنده خدا
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    9 19
    به نظر تحليلگر فشار حد اكثرى ميبايست از طريق فروپاشى اقتصادى كشور نظام را به پرتگاه سقوط ميبرد چون داده ها غلط وغير واقعى بوداينطور نشد وشبكه همراه غرب وغربگرايان كاملا ازطرف مردم درمدار حذف قرار گرفته اند
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    15 12
    نترس برادر آمریکا مثل خر تو باتلاقی که خودش درست کرده گیر افتاده
  • حرف حساب IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    16 15
    کسانی که از طلبه ها حمایت می کنند واقعا احمق هستن یا خودشون رو به نفهمی زدن. میدونین چند هزار طلبه بیمه رایگان تامین اجتماعی و بیمه هستن؟ پول این بیمه ها رو کی میده؟ از حیب من و تو و از بودجه بیت المال. بعضی ها میگن حقشونه، چرا حقشونه؟ چا دانشجوی شریف و بهشتی و امیرکبیر حقشون نیست بیمه رایگان بشن ولی این ها حقشونه؟ من طلبه سراغ دارم سر کاری هست که ماهی 15 میلیون درآمد داره ولی باز هم بیمه رایگانش رو دولت داره از جیب مردم پرداخت میکنه. حتی خود قرآن هم یک ساعت تفکر از 70 سال عبادته، لطفا بدون تحقیق و از روی تعصب از قشری دفاع نکنید چه طلبه، چه معلم، چه دکتر و هر قشر خاص دیگه ای.
    • SE ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      11 18
      دروغگو دشمن خدا است و حرفت هم ناحساب. من دقیقا به سبک خودت جوابت را می دهم. کسانی که به طلبه ها حمله می کنند واقعا احمق هستن یا خودشون رو به نفهمی زدن. البته بگذریم که دشمن اصل اسلام هم هستند. می دونید طلبه ها هیچ کدام بیمه ای غیر از بیمه مشابه دانشجویان ندارند و هیچ کدام هم رایگان نیست؟ اصلا یکبار عبارت :جدول محاسبه مبلغ حق بیمه تامین اجتماعی طلاب" را در اینترنت سرچ کردی؟ برو سرچ کن. من ده ها هزار طلبه سراغ دارم که با شهریه 400 هزار تومان در ماه دارند زندگی می کنند ولی باز هم حق بیمه را باید از جیب خودشان پرداخت کنند. تازه بگذریم که برعکس دانشجوها که عموما بر خلاف صریح قانون موظف به تحصیل تمام وقت هستند و حق اشتغال در خارج از دانشگاه را ندارند ولی باز هم اگثرا شغل پاره وقت دارند، عموم طلبه ها نه فرصت و نه امکان کار خارج از حوزه را دارند و نه هر کاری را می توانند انجام دهند. بله حتی خود پیغمبر - نه قرآن- هم گفته یک ساعت تفکر از 70 سال عبادته. البته برای کسی که عقل داشته باشد و اسم تکرار کردن اراجیف شبکه های ضد اسلامی را تفکر نگذارد. آره.شما فقط با هر پولی است که در مسیر اسلام خرج شود مشکل دارید. اما قربان سرمایه دار زالو صفت و خودروهای لوکسشان هم می روید و می گوید نوش جانشان.
    • علی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      4 26
      ایول اطلاعات دسته اول. لطفا اون سراغ تون رو که حتما یه فایل داده از سازمان تامین اجتماعی یا یک حکم کارگزینی ویا یک عکس ناقابل از فیش حقوقی اوناست رو به راحتی نشر بدین تا ما حداقل حداقل به اون سراغ تون ایمان بیاریم هرچند الان هم بسیاری مومن به شایعات هستند شکر خدا!
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      5 18
      میایی مجانی بیمه ات کنیم عین همین طلبه ها بری به بیماران کرونایی خدمت کنی قربونت برم..؟؟ :)
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      3 0
      پرفسور هگل .من یه طلبه جانبازم که حدود 4سال ازشهریم بخاطر اینکه ازون اداره به این اداره نامه جانبازی نبرده بودم کم کردند. چون قانونا فقط جانبازان حق بیمه پرداخت نمیکنن باوجود اینکه میدونستن جانبازم واطلاع هم ندادن که باید نامه بیاره. سه سال درسپاه خدمت کردم درزمان جنگ باماهی 2 تومن بدون عیدی .بدون بیمه بدون همه امتیازات.الانم میگم اقا 4 سال ازشهریم کم کردید .این سه سال بجای اون 4 سال ازبیمم حساب کنید .میکن شما پول بیمه این سه سالو نقدا پرداخت کنید تا برای برگردوندن پول اون 4 سال بعدا تصمیم گرفته میشه. ده سال پیش موضوع رو بمجلس به اقای لاریجانی نوشتم .اصلا بعنوان یه انسان حسابم نکردن حتی جوایمو ندادند.طلبه هم درنظر لاریجانی وهم درنظر امریکا وهم درنظر امثالتو جنایتکارس تو مجرم. چون نفوذ پذیر نیست .البته بعضیا شدند .دنیاشون براهه. پس از طلبه هم پول بیمه کم میکنن. چشماتو بستیو دهنتو باز کردی.شهریه طلبها از300 تومن هست تا حدود یه ملیون تومن.اگه وجودشو داری بیا چن سال طلبه شو تا همه چبزو مطلع بشی .طلبه اگه کارمند جائی نباشه .یعنی فقر محرومیت .متهم ومجرم بودن درنظر امثال تو.تحمل توهین عقلائی مثل تو .هرکاره هستی باش .وطنفروش نباش.مشرقم سانسور میکنه .چون احتمالا درنظر اونم اره.خوب سرنوشتو نمیشود از سرنوشت .اباعبد الله الحسین ع درنظر حکومت واکثریت مردمان زمان خود هم خارج ازدین وواجب القتل وحرمش بیحرمت ووووووووووووو.طلبه ازاول اینو پذیرفته .عرض کردم بعضیا گول زرقو برقو شهرت ریاستو خوردنو ولودرظاهر طلبه امادرباطن اونوری شدن .چون کم اوردند
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      4 0
      همه شهریه ها از سهم امام و خمس وزکات مردم مسلمان است. تو که خمس نمیدی حرف نزن ببند
  • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    13 17
    یه عده ازاین ناراحتن که عیششون منغص شده... امسال عیدنمی تونن برن ترکیه وارمنستان و....تادلی ازعزادربیارن...!!!! وگرنه کیه که ندونه این یه بحران جهانیه...!!! مگه آمریکاوایتالیاوفرانسه وانگلیس واسپانیاهم«طلبه ی چینی» داشتن...؟؟!!!!!
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 18
    خداارا شکر جوری ترامپ نمرود زمانه داخل باتلاق گیر کرده که نمیتونه خارج بشه این ویروس توسط بشر ساخت شده ولی توسط خداوند برای تنبیه بشر که البته ماهم زیاد ادم های درست حسابی نیسیتم قبول کنیم در داخل ادم هایی هستند که بدتر از غربی ها نباشن بهتر نیستند شاید این ویروس باعث شود بشریت از حالت ظلم به خودی غیر خودی خارج بشه و بفهمد مرگ بسیار نزدیک است
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 18
    من همون موقع گفتم این سلامت مردم ایران رو گرو می گیره برای یه برجام دیگه، می گید نه؟ حالا نگاه کن...
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    10 18
    بنام خدای مهربان طبیب بیماران ومنتقم وشکست ناپذیر درهم شکننده ستمگران ساده میگویم چراکه خداازماخواسته راست بگوییم وازملامت ملامتگران نترسیم . امشب زیاد به خدا استغاثه ورجوع کردم دلم میخواست بدانم عاقبت کرونا چه میشود ؟ دعابرای تمام جهانیان کردم بخصوص ایرانیان مومن شیعیان مخلص محبان اهل بیت وزمینه سازان عصر ظهور " عصرعدالت ورفاه وکمال انسانی همین شب خوابی دیدم که غافلگیرکننده بود . دیدم سران سباهپوش وغمین ودرهم شکسته انگلستان وآمریکا وآلمان وچک ازسران ارتشهایشان که آنهاهم سیاه پوش وغمگین وشکست خورده وحتی لباس نظامیشان سیاه ودرعزا بودند استقبالی حزن انگیزکردند . ارتشهای این کشورهاازسراسرجهان به کشورهایشان برگشته بودند وغم واندوه این برگشتن بسیارزیاددرچهره وسکوت غمبارشان بود حتی حال ودماغ سخن گفتن نداشتند !! کرونا باوجود درد ورنجهایش باوجود مرگ عزیران هموطنان وبیماری آنان ودیگر جهانیان گویی حکمت ومشیت الهی در ورایش دنیارا تغییرخواهد داد . ویروس کرونا چون لشگری جنگ آور وشکست ناپذیر ارتشهای ناتورا به خانه هایشان خواهدفرستاد . استرجاع وطلب رحمت وبخشش از رب وقادر عزیز رافراموش نکنیم دعا کارهایی میکند که هزاران تدبیرنمیکند . انالله واناالیه راجعون رازیادبگوییم وازخدای جهان طلب کنیم کرونا را نابود کند وبرما باظهور جانشینش منتی بزرگ بگذارد . الهی برمومنان درگاهت برکودکان معصوم ومادران پاک وپدران زحمتکش وخوبان زمینت رحم کن آمین یاارحم الراحمین اللهم عجل اولیک الفرج
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      5 1
      خطاب به آنهائی که به این پست وزین منفی داده اند ، یادتان باشد به خاطر همین نگاه منفی و مغرضانه در پیشگاه خداوند متعال ، شرمندگی بزرگی را به دست آوردید.خداوند از نیت دل همه بندگانش آگاه است. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    8 16
    داداش اگر یک طلبه حقوق 15میلیونی داشته باشد قطعا اولین نفر شما هستید که طلبه میشوید شما میتوانید فیش طلبه مورد نظرتان را ارائه نموده و10میلیون ماهانه دریافت کنید
  • محسن IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    4 13
    داداش پول جامعه المصطفی 50 میلیارد هستش اما 80 درصد بودجه به شرکتهای دولتی میرسه اونها مهم نیست؟؟اول جواب بده این پوها کجا میره بعد بیا گیر بده به جامعه المصطفی..برای نمونه 6000 میلیارد دادند به ایران خودرو و سایپا !!اینها که اول از مردم پول میگیرند بعد ماشین میدن پس چرا هی پول میخوان؟؟این رو جواب بده
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 23
    شک نکنید کار خود آمریکا بود یادمون نرفته روزهای اول ترامپ بیماری را مسخره میکرد این جریان کرونا دو حالت داره: 1- یا کار خود آمریکا بود وحالا ازدستشان خارج شده وخودشان هم گرفتارند 2- یا اصلا دارند فیلم بازی میکنند ودر آمریکا واروپا خبری واقعا نیست چرا ما تصاویر کشته ها وبیمارستانهای آمریکا را نمی بینیم نتیجه: دشمنان آمریکا را گرفتار کرد و دوستانشان را ناچارا گرفتار موندم چرا روسیه بیماری گسترش نیافته؟؟/پزشکان بدون مرز همه جاسوس بودند اومدن نتیجه کار را ببینند ترامپ داره میگه من به همه شک دارم فقط کره جنوبی اقلام بهداشتی بفرسته اونوقت ما به دشمنانمان اچازه ورود دادیم اونم دشمنی که سال1362 خونهای الوده را به ما داد ویک معذرت خواهی هم نکرد ودر جریان برجام نقش پلیس بد بود وسنگ تو کارها می انداخت چالبه خیلی ها عشق فرانسه دارند چرا؟؟؟؟
  • سعید GB ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    فقط این وسط یکی بگه نفت شد ۲۰ دلار و ماسک هم شد چند دلار پس فردا هم واکسن و دارو میاد اونم چند دلار این کیه بود تو دنیا یا کیا بود حالا چندتا برجام هم این وسط آماده شده برای ما میگی نه دو ماه دیگه همین جا پیام بزاریم
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    16 5
    اتفاقا اونجاها هم چینی ها منتقل کردن. چینی ها عین سرطان همه جا نفوذ کردن. فقط ۳ بار طاعون رو به جون دنیا انداختن. این آشغال خورها رو این همه ماله کشی نکنید.
    • SE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      5 18
      آره عزیزم. فقط یکم فرق کرده! طاعون هزاران سال است که وجود داشته اما بیماریهای جدید سی سال بیشتر نیست که سر و کله شان پیدا شده! لابد موشهای چینی سی سال است که تغییر ژنتیکی پیدا کرده اند!
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      3 4
      بیماری جدید چیه؟؟؟ دوره اون احمق ضد خدا مائو چند میلیون چینی مردند. گفتن از قحطی بوده شاید هم از بیماریهای اینجوری بوده مخفیش کردن. اونموقع چینیهای آشغال خور همه جای دنیا نریخته بودن که مصیبت رو منتشر کنن. تو اصلا فکر کنم چینیهارو از نزدیک ندیدی. به خاطر آشغال خوری بوی بدی میدن.
    • SE ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      3 0
      آخر چه باید در پاسخ بعضی ها نوشت که فحش نباشد؟ در زمان مائو مردم از قحطی و بی غذایی مردند نه بیماری. چین هم زیاد در تاریخش بیماری صادر کرده اما طاعون بود. نه بیماری های جدید و ناشناخته. مگر می شود این همه مرس و سارس و هانتا و کرونا هزاران سال بوده و تا حالا کسی نفهمیده باشد؟ بس کنید اینهمه دریوزگی برای آمریکا و ماله کشی جنایت تیم جورج سورس را که برای نابودی چین و حذف ترامپ اقدام به پخش این بیماری کرده است.
  • FR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 12
    دقیقا درست است ......تا کنون همینطور بوده وهدف دیپلماسی دولت هم همین بوده است در مورد کرونا البته دولت نه توانیی اجرا ونه توان پرداخت هزینه های قرنطینه را ندارد وچاره ایندارد چون حاضر نیست فرماندهی ستاد را هم نداشته باشد خوشبختانه اولا این بحران مختص ایران نیست وثانیا ظرفیت های بالقوه ایران بسیار بالاست ما کرونا راهم شکست میدهیم انشالله
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    30 3
    کلمه نفوذ رو لوث کرده اید نبستن جاده ها به دلیل ترسو بودن، استبداد رای و پوپولیست بودن روحانی اتفاق افتاد نه نفوذ و این حرف ها تحلیل آبکی ندید تو رو به خدا
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      1 3
      خیر. ترس از فتنه و درگیری مردم با پلیس بود.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    5 8
    خدایش رهبر مان خوب اینها را می شناسد و دستشان را رو می کند ....
  • هما US ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 0
    كرونا تمام دنيا را فراگرفته و بعد شما نسخه انرا طوري مي بيني كه بتوانيد از مسئوليت هاي خودتان فرار كنيد !
  • مرصاد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 3
    به احتمال زیاد ؛ کرونا را آقازاده های مثلا دانشجوی ساکن ووهان ، که با هواپیمای اختصاصی برگردونده شدن ، آوردن ، نه طلبه های مسلمان ایغور غرب چین ساکن قم !!
    • SE ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      2 2
      خیر. کرونا از امارات به ایران آمد. امارات بیشترین پروازها را به چین دارد و آمار کرونایش هم کاملا جعلی است.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 2
    اگر جنگ بیولوژیک باشد چرا خود آمریکا هم در گیر آن است؟ کلا بی عرضگی مسئولان بلند پایه نظام در اداره کشور همواره به پای امریکا نوشته می شود. قطعا کتاب قلعه حیوانات جورج اورول را خوانده اید واگر نه بخوانید .
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      3 2
      خیال کرده اید چه کسی نفع اصلی را از کرونا برد؟ جو بایدن و تیم دموکرات او و حامیش جورج سورس. هم دنیا را نابود کرد و هم ترامپ را. منتها کور تشریف دارید و نمی بینید.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      0 0
      اگه مردم آمریکا برای دولتمردان و طبقۀ حاکم اهمیت داشتند، اول چاره ای به اوضاع مردم و سلامتی آنها می کردن. پیشکش کردن قربانی های انسانی در طول تاریخ مختص حاکمان زورگو و مستکبرین بوده. در جنگ جهانی دوم هم چندین میلیون انسان در جنگ قربانی شدن. این قربانیان بیگانه نبودند، مردم خودشون بودن.
  • مرصاد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    در این شرایط بحرانی ؛ مانیاز به دولتی انقلابی ، مقتدر و جسور داشتیم ! خدا نگذرد از آن جوگیر شده های لجبازی ، که با رای احمقانه خود ، ما را گرفتار دولت و مجلسی منفعل ، غربزده و اشرافی کردند !!!
  • بایراق IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 8
    مشرقیان باید ( پان فارسیزم را با اسلام مخلوط نکنند که متاسفانه کردند ومی کنند ) اسلام ناب محمدی (ص) تنها پرچم انقلاب اسلامی واقعیست اگر ببینی نابینا وچاه است چو خاموش بنشینی گناه است سهل انگاری بیشتر باعث کرونائی بیشتر وداغدار شدن خانوار ها می گردد باید قرنطینه کامل نظامی شود شورشی اتفاق نمی افتد بیست روز ه زنجیره کرونا قطع می شود والا بایکی به نعل ویکی به میخ زدن ماهها کرونا ادامه دارد وامنیت اقتصادی و سیاسی آنزمان خسارت بار می گردد شیعیان جهان باید در سرزمینهای تابع خود بگردند واگر هست رانت وکم فروشی و ربا وبی حیائی را و نژاد پرستی .... پیدا کنند وکنار بگذارند وبا ترازو تمامی بیت المال را از فرع واصل و دولتی وبنیادی و...تجمیع وتقسیم نمایند وبه جهان درس بدهند آنگاه رحمت خداوند نازل می شود چه بسا اگر تعلل نمایند بلاهای که در روایات تصریح شده قبل ظهور یکی پس دیگری را باید تحمل نمایند
    • SE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      2 0
      آبان 98 کجا بودی؟
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 2
    خوب جمع کنید این جریان نفوذ را .....مگه شما مازوخیزم هستید که اجازه میدین هر بی سر و پای آزار و اذیتتون کنه .....مثل چین همشون را دو هفته ای جمع کنید یکی یه آمپول کرونای کشنده بهشون بزنید تا هم ایران راحت بشه هم امریکا که حرفهای مفت اینا را باور میکنه ......(البته اگه خواستین من می تونم سرطانیشون کنم ....مقداری از نمونه خون هرکدومشون برای اینکار کافی است....بعد از کرونا افکار مخوفی به کلم میزنه....اون حد اخلاقی بودی دارما بلخی برداشته شد....)
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    انشااله این بار هم شکست خواهند خورد .یک یا چند قاتل دانشمند نما این ویروس منحوس را برای فلج کردن بعضی کشورها انتشار دادند وحالا خودشان وحامیانشان را هم درنوردیده است.ودستپاچگی آنهارا مات ومبحوت نموده است.
  • جعفر آقا IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    به آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک کش و بگوئید ما مردم ایران تا آخر ایستاده ایم .ما مانند بعضی از کشورهای عرب نیستیم که تسلیم زور میشن و شیر میدن. ما شجاعیم و از مرگ نمیترسیم.چون رهبری آزاده داریم.
  • DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    سران امریکا یعنی ترامپ و دارو دسته لاتش همون اشتباه شاه مخلوع رو در مورد مردم ایران انجام میدن و اخرش باعث سرشکستگی شون خواهد شد. جوری امریکا در منجلاب گیر کنه که یک داستان تاریخی فراموش نشدنی بشه. ترامپ خربازی دراورده و معلبه یکدست صهیونیست امریکا نشین شده . اخرش هم همانها از صحفه روزگار به نرمی محوش خواهند کرد. نفوذی ها و غرب زده همه جور ازمون خیانت رو پس دادند و شبیه یک لحاف پوسیده ایی هستند هرجاش رو میکشی از هم پاره میشه. درهمه این سختی ها یا نق زدند یا کارشکنی کردند یا رفتند تو سوراخ موش . ولی دو لپی میخوان همه ایران رو ببلعند و قسمت بزرگش سهم کدخدا شون باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس