عراق

یک منبع پارلمانی در عراق اعلام کرد سه نفر از رئیسان سابق و فعلی دانشگاه‌ها از نامزدی برای تصدی نخست وزیری انصراف داده‌اند.

به گزارش مشرق، منبع پارلمانی عراق روز سه شنبه تاکید کرد روسای دانشگاههایی که نامشان به عنوان نامزدهای احتمالی تصدی نخست وزیری و تشکیل دولت جدید مطرح شده بود، از پذیرش این ماموریت مهم عذرخواسته‌اند.

این منبع که پایگاه خبری المعلومه اشاره ای به نام و هویتش نکرده است، اظهار داشت روسای دانشگاههای مربوطه انصراف خود را از پذیرش جانشینی احتمالی عدنان الزرفی در نامه های جداگانه ای به اطلاع گروههای اکثریت(شیعیان) رسانده اند، این انصراف در پی تماس های کمیته هفت گانه تشکیل شده برای انتخاب نامزد نخست وزیری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نشست تشکل‌های شیعه درباره تشکیل دولت عراق

«الزرفی» تیم مذاکره برای جلب حمایت پارلمان عراق تشکیل داد

این منبع افزود پس از عذرخواهی روسای دانشگاههایی که از نامزدهای احتمالی تصدی نخست وزیری و جانشینی عدنان الزرفی قلمداد می شدند، جهت قطب نمای گروههای مخالف نامزدی الزرفی به سمت یافتن نامزد نخست وزیری در موسسه قضایی نشانه رفته است، چرا که دستگاه قضایی از استقلال کامل و مقبولیت نزد جامعه عراق برخوردار است.

منابع آگاه پیشتر گفته بودند که سه شخصیت دانشگاهی به نامهای احمد الغبان رئیس دانشگاه تکنولوژی، منیر السعدی رئیس سابق دانشگاه کربلاء و محسن الظالمی رئیس سابق دانشگاه کوفه از نامزدهای احتمالی تصدی نخست وزیری به شمار می روند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس